Alfa Romeo 3.0 V6 1

Alfa Romeo 3.0 V6 – Kozmozz | GT-online.pl

To pierwsza na naszych łamach prezentacja samochodu Alfa Romeo i co ciekawe samochodu, który jest democarem klubu użytkowników i miłośników Alfy Romeo. Opowiedz nam na początek jak zaczęła się twoja przygoda z motoryzacją i dlaczego wybór padł właśnie na tą akurat markę samochodu?

Zaczynałem 10 lat temu od poczciwego Wartburga ale zawsze podobały mi się właśnie włoskie autka, czas Lanci Delty Integrale, magia Ferrari czy Maserati ale dopiero 156 spośród Alf mi sie na prawdę spodobała i zawsze chciałem ją mieć. Zacząłem więc poszukiwania tego modelu z silnkiem 2,5V6, szybko jednak okazało się że brakuje trochę mocy więc zaczęły się poszukiwania informacji na temat podniesienia mocy w tym samochodzie. Noce spędzone na przeszukiwaniu internetu i tych ktorzy coś podobnego juz zrobili.

Alfa Romeo 3.0 V6 2

Tuning Alfa Romeo 3.0 V6

Samochód który jest bohaterem tego artykułu przeszedł sporo ciekawych modyfikacji pod kątem mechanicznym – zacznijmy może od najważniejszego z nich – swap silnika z 2.5 V6 kompresor na 3.0 V6…

Swap był drugim etapem modyfikacji a zaczęło się od doładowania kompresora w silniku 2,5. Na wzór brytyjskiej firmy Autodelta, w kraju opracowaliśmy projekt i po udanej operacji doładowania i osiągnięciu 250KM padł pomysł żeby pójść jeszcze dalej a pomysł silnika zrodził się sam. Szczęśliwie udało się znaleźć odpowiedni, młody egzemplarz z małym przebiegiem ponieważ mający zaledwie 44tyś i będący w idealnym stanie. Wszystkie etapy zostały szczegółowe opisane na stronie klubowej Alfaclub.pl. zarówno Faza 1 modyfikacje silnika 2,5V6 jak i późniejszą faze 2 czyli to co jest obecnie a wiec 3,0V6.

Alfa Romeo 3.0 V6 3

To jednak nie koniec zmian pod tym kątem, ponieważ pojawiło się też kilka innych o których warto byłoby tutaj wspomnieć…

Oczywiście szpera, czyli mechanizm o zmniejszonym uślizgu, ma na celu przeniesienie takiej mocy na koła a przypomnę tylko że to tzw ośka czyli napęd na przod. Przy mocy powyzej 200KM bez szpery zrywanie trakcji to norma na pierwszych 3 biegach na suchej nawierzchni a szpera temu przeciwdziała. Pochodzi od jednej z najlepszych wyczynowych firm Quaife i niestety nie malo też kosztuje. Podobnie jak i inne elementy, same najlepszych producentów. Nie chciałem stosować środków zastępczych i tak: czujniki Japońskie od firmy Greddy: temperatura spalin, temperatura oleju i czujnik doładowania.

Alfa Romeo 3.0 V6 4

Mocne hamulce z tarczami 330mm i zaciskami 4 tłoczkowymi oraz metalowymi przewodami z niemieckiej firmy MOVIT. Zawieszenie Koni z płynną regulacją twardości. Układ wydechowy musiał zostać zupełnie zmieniony bo nie był w stanie odpowiednio odprowadzać znaczenie przecież większej ilości spalin. Zbudowano go w firmie Eltec a końcowy tłumik pojawił się od modelu 3,2 GTA z firmy Supersprint. Również koła są wyjątkowe, pochodzą z Japońskiej firmy ASSO specjalizującej się wyłącznie w tuningu Alfy Romeo. Są to lekkie magnezowe felgi o rozmiarze 18 cali. Do tego opony Pirelli P Zero 225/40/18.

Alfa Romeo 3.0 V6 silnik

Jaką mocą pod tych modyfikacjach dysponuje Alfa?

Obecnie projekt na bazie kompresora Rotrex i silnika 3,0 dysponuje mocą 300KM, ale byc nie wykluczone że będzie nieco wiecej.

Pod kątem stylistycznym również pojawiło się kilka ciekawych modyfikacji…

Zmiana zderzaka wymusiła zbyt mała ilość miejsca i brak możliwości zamontowania odpowiednio dodatkowej chłodnicy oleju, powiewasz jest jeszcze chłodnica wody, klimy, kompresora, wspomagania i intercooler. Było więc z tym miejscem ciężko a zderzak od modelu GTA jest dużo szerszy. Pojawiły się także progi z włoskiej firmy Cadamuro Design co idealnie dopełniło wspomnianych wcześniej felg.

Alfa Romeo 3.0 V6 tarcza hamulcowa

Jak wspomnieliśmy na początku, samochód jest democarem klubu Alfaclub.pl – jak doszło do tego że właśnie ten samochód stał się wizytówką klubu?

To bardzo proste – jestem jednym z dwóch twórców tego klubu i pomysł na modyfikacje zbiegł sie z powstaniem klubu, który po półtora roku działalności ma już ponad 1400 zarejestrowanych na forum użytkowników. Był to pomysł na pokazanie jak robić modyfikacje w Alfie oraz na promocje samego klubu.

Alfa Romeo 3.0 V6 tłumik

Czy w przyszłości szykują się kolejne modyfikacje Alfy?

Być może tak a być może pojawi się zupełnie nowy samochód do modyfikacji… Jak wiadomo jak się zacznie to nie można tak łatwo skończyć a tutaj możliwości są już praktycznie wyczerpane.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *