audi a3 tuning 1

Audi A3 8L – Przemo

Jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją i dlaczego wybór padł właśnie na Audi A3?

Cała historia z motoryzacją zaczęła się dobrych pare latek temu. Zainteresowania wzrastały i z czasem przyszedł zapal do tuningu. A jak wszyscy zapaleńcy tej dziedziny motoryzacji wiedzą że tuning działa jak narkotyk. Pasuje do tego powiedzonka „Apetyt rośnie w miarę jedzenia” i dokładnie tak, było i u mnie 🙂 . Wcześniejsze autka były też przerabiane, ale ciągle był jakiś niesmak i ciągle czegoś brakowało. Tak było właśnie z Polo, z którym wstąpiłem do Śląskiego Klubu Tuningowego, później zagościł Opel Calibra i kolejne dwa latka zleciały pod znakiem Opla, aż przyszedł czas na Audi. Model A3 od zawsze mi się podobał, ale z powodów finansowych nie był dla mnie osiągalny wcześniej aż do pewnego feralnego dnia.

Będąc w pracy, kolega zadzwonił i powiedział ze jest taki model, jaki by mnie interesował, ale musiała to być szybka decyzja, bo wiadomo jak to bywa z dobrymi autkami w dobrej cenie. Opis autka przez telefon, trochę czasu na zastanowienie i autko stało już w garażu, mimo iż go nie widziałem przy kupnie. Nowy nabytek obejrzałem 2 dni później i od razu pojawiły się plany jak ma wyglądać.

audi a3 tuning 2

Tuning Audi A3 8L – zmiany wizualne

W samochodzie pojawiło się sporo zmian, zacznijmy może od modyfikacji, które zaszły pod kątem stylistycznym, ponieważ tych zaszło dosyć sporo i samochód pod tym kątem wygląda bardzo ciekawie…

Jest dokładnie tak jak wspomniałeś… Tych zaszło najwięcej do tej pory a dlatego ze jestem bardziej nastawiony na styl niż na moc, choć nie ukrywam że tuning mechaniczny tez mnie mocno kręci 🙂 i kto wie co w przyszłości stanie się pod maską A3, ale przejdźmy do zmian zewnętrznych. Autko otrzymało nowy przedni zderzak wykonany według własnej koncepcji (i tu podziękowania dla kolegi z klubu). Po bocznych stronach autka zostały zamontowane progi z ABS-u. W miejsce oryginalnego grill-a powędrował chromowany pręcik, których nie zabrakło także w zderzaku.

audi a3 tuning 2

Przednie lampy zostały zastąpione odpowiednikami z FK zespolonymi z ringami i na soczewce. W lampach dla poprawienia bezpieczeństwa zostały zamontowane xenony. Przednia maska została naciągnięta na lampy. Tylnia klapa została pozbawiona wszelkich emblematów a także tablicy rejestracyjnej, która to znalazła swoje miejsce w przerobionym tylnim zderzaku. W odstawkę poszła rówież tylnia wycieraczka. Wszystko nabrało nowych kolorów dzięki malowaniu w bi-kolor, gdzie barwy zostały zapożyczone z palet motocyklowych Hondy i BMW. Nie mogło zabraknąć obniżenia i tu pojawił się komplet sprężyn i amorków firmy FK, a autko poszło o 60mm w dół. W nadkolach zagościły dwuczęściowe skręcane felgi RH ZW1 o rozmiarze 8,5×17” i naciągnięte opony Michelin o rozmiarze 215/45 R17. Całość osadzona została na dystansach. Znajdująca się pokrywa na silniku tez została pomalowana a także pojawił się dodatkowo mały motyw diabła 🙂 . Została zamontowana także regulowana i polerowana aluminiowa rozpórka kielichów firmy INXX.

audi a3 tuning 4

Audi A3 8L – zmiany wewnątrz

Również wewnątrz zaszło kilka zmian…

Dokładnie, ale jest ich jak na razie bardzo mało. Na pewno nie będzie klatki czy kubełkowych foteli ze względu na komfort jazdy, jaki sobie cenię. Ale pare gadżetów wewnątrz już do tej pory zagościło. Pojawiła się sportowa kierownica o bardzo małych wymiarach 🙂 firmy Viktor, gałka zmiany biegów z wstawkami chromu. Nogi rozświetlają neony w czerwonym kolorze. W odstawkę poszło także oryginalne radio a jego miejsce zajęła jednostka sterująca JVC, która napędza przednie głośniki JVC. W ostatnim czasie pojawił się także subwoofer i tylne głośniki, wszystko firmy Magnat napędzane dzięki wzmacniaczowi MacAudio i połączone za pomocą kabli firmy Caliber. Nie zabrakło także kondensatora 1-faradowego.

audi a3 tuning pokrywy silnika

Audi A3 8L – pod maską

Czy jakieś dodatkowe zmiany zaszły również pod maską samochodu?

Tutaj tych zmian jest bardzo mało a można nawet powiedzieć że wogóle się nie pojawiły, ponieważ to co jest teraz można nazwać „kosmetyką. Został zamontowany filtr stożkowy, wyczynowe kable zapłonowe i świece, a także został zmodyfikowany układ wydechowy zakończony końcowym tłumikiem na końcówce DTM firmy Ulter.

Czy w najbliższej przyszłości Audi czekają kolejne modyfikacje?

Hmmm jak już wspomniałem „Apetyt rośnie w miarę jedzenia” a więc i w tym roku nie obejdzie się bez zmian ale nie zdradzę co to będzie 🙂 . Skorzystam z okazji i podziękuje wszystkim, którzy przyczynili się do powstania tego autka a także zapraszam na stronę naszego klubu www.s-t-k.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *