Audi S4 Killer 1

Audi S4 Killer B5

Audi S4 Killer – jedno z najpopularniejszych krajowych aut stworzone z myślą o wyścigach na 1/4 mili, wielokrotny zwycięzca, auto osiagające 2,5 sekundy do „setki” – te słowa chyba najlepiej oddają to co teraz chcielibyśmy zaprezentować. Kilka słow więcej, specjalnie dla nas opowie właściciel „Killera” – Arkadiuszem Oziębło

Audi S4 Killer 2

Killer na 1/4 mili – Audi S4 Killer

A więc jak to wszystko się zaczęło?

Niestety od niezgodnych z prawem spotkań towarzyskich na drodze. Tylko dlatego że w Polsce do roku 2003 (powstania SSS) nikt nie organizował zawodów na 1/4 mili. Oczywiście przyczyną wszystkiego było zamiłowanie do motoryzacji, również do motocykli.

Obecnie jesteś posiadaczem jednego z najszybszych samochodów w Polsce. Co obecnie mieści się pod maską twojego Audi? I co zostało w silniku zmienione w stosunku do serii.

Seryjny pozostał blok silnika, przeniesienie napędu (poza półosiami) i skrzynia biegów (bardzo wytrzymała, nigdy nie miałem awarii tego elementu napędu), znienione głowice, zawory, tłoki i korbowody na kute, przepustnica, kolektor dolotowy i wydechowy, wałki rozrządu, silnikiem zarządza Autronic.

Audi S4 Killer 2

Jakie osiągi ma w obecnym setupie twój samochód?

Wedle pomiarów – 2.5 sek do 100km/h, 9,71 sek na 1/4 mili przy prędkości 230 km/h na mecie

Co planujesz na przyszły sezon, rozwijanie projektu z Audi czy jakiś nowy projekt?

Rozwijanie projektu, kupno samochodu z zagranicy jest zbyt banalne i na polskie warunki pozbawione sensu, warunki lotnisk na których odbywają się zawody preferują samochody z napędem na 4 koła, takie auta w mocnej specyfikacji są rzadkością w Europie i nie tylko, poza tym satysfakcja z tego że auto jest całkowicie przygotowywane w Polsce jest dzięki temu większa jest jeszcze dużo do zrobienia, prace trwają cały czas.

Z Arkadiuszem Oziębło rozmawiał Michał Pytloch (Nikon), Foto: Arkadiusz Oziębło

Audi S4 Killer 4

Kreator Mocy o „Killerze”: Naszym autem nr.1 w sezonie 2006 na pewno jest Audi S4 Killer które przeszło u nas gruntowną przebudowę. Silnik 2,7 biturbo został rozebrany i zweryfikowany. Modyfikacje rozpoczęliśmy od kutych korbowodów Pauter i kutych tłoków firmy Ross. Na odpowiednio przygotowane głowice założyliśmy nowe profilowane wałki Catcams i jeszcze mocniejsze zawory ze sprężynami. Cały układ korbowy został dokładnie wyważony, by zmniejszyć niekorzystne wibracje oraz umożliwić bezpieczne wkręcanie silnika na wysokie obroty.

Dotychczasową hydrauliczną regulację zaworów zastąpiliśmy mechaniczną. Przepustnica została rozwiercona, zmieniliśmy również intercooler na dużo wydajniejszy (do niego zostały dorobione nowe doloty polerowane wewnętrznie jak i zewnętrznie). Zawieszenie zostało usztywnione. Nowe półosie są tak dobrane i wzmocnione aby mogły przenosić dużo większy moment. Zmodyfikowany układ wydechowy jest sprawniejszy. W chwili obecnej maksymalne ciśnienie doładowania osiąga 2,5 bara. W celu uzyskania optymalnego składu mieszanki wtryskiwacze wymieniliśmy na większe, w celu zapewnienia wystarczającej ilości paliwa. Dzięki temu dynamiczne ruszenie z miejsca jest możliwe na każdej nawierzchni. Audi korzysta ze 120 oktanowego paliwa „Elf Turbo Boost”.

Audi S4 Killer 5

Audi S4 Killer B5 – specyfikacja

  • Silnik 2,7 biturbo
  • TŁOKI firmy Ross
  • KORBOWODY firmy Pauter
  • Wałki Catcams
  • Wzmacniane sprężyny zaworów
  • Wzmacniane zawory
  • Wtryski 750CC
  • Kolektor ssący KREATOR
  • Przepustnica KREATOR
  • Komputer AUTRONIC
  • Wzmacniacz iskry AUTRONIC
  • Gwintowane amortyzatory BILSTAIN B12
  • Wahacze KREATOR
  • Sinenblocki KREATOR
  • Wzmacniane półosie KREATOR
  • Szkrzynia biegów 6 ze szperą
  • Intercooler KREATOR
  • Doloty KRATOR
  • Sprzęgło wyczynowe spiek KREATOR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *