Audi TT 8N Tuning 1

Audi TT 8N – Buba

Jesteś posiadaczem jednego z ładniejszych samochodów marki Audi, skąd pomysł zakupu tego modelu?

Kiedy szukałem samochodu dla siebie wiedziałem że musi to być coś nietypowego, od zawsze interesuję się motoryzacją i zawsze szukam pojazdów unikalnych, jestem posiadaczem kolekcji zabytkowych motocykli, i chyba to spowodowało że wybór padł na TT, trzeba przyznać że powoli zyskuje ono status samochodu kultowego. Do tego jest ono wyposażone w silnik 1.8T, bardzo podatny na modyfikacje. Kiedy mój znajomy postanowił zamienić swoje TT na Maclarena Mercedesa, ja je od niego odkupiłem.

Audi TT 8N Tuning 2

Tuning Audi TT 8N

Samochód ten był wyposażony w silnik 1.8 T, to dość legendarna jednostka. Co zostało w niej zmienione w stosunku do wersji jaka opuszczała fabrykę?

Kupując TT wiedziałem że już dużo ludzi modyfikowało 1.8T i że ścieżki są przetarte, jednak nic bardziej mylnego. W zasadzie od samego początku zaczęły się schody. Seryjny silnik został wymieniony na kuty, posiadający blok od Ibizy Cupry R, głowicę od silnika APX, kute tłoki Wiseco i korbowody Carillo.

Silnik został rozebrany na części pierwsze, zostały nabite nowe tuleje Mahle, które następnie zostały poddane honowaniu diamentem, wymienione wszystkie uszczelki i silnik skręcony na śrubach ARP. Do tego doszły świece HKS „dziewiątki”, cewki Hitachi i silnik był gotowy. Następnie trafiło do auta nowe turbo k0425 i nowy kolektor, założone IC na bazie golfa V tdi oraz zrobione całe orurowanie z chromoniklu o średnicy 60mm. Wydech to przelot o średnicy 3′ z jedną puszką na końcu. Został przeszczepiony cały układ dolotowy, wraz z przepływomierzem od Audi S3, zakończony filtrem Pipercrosa o wymiarach 200x200x80mm. Układ paliwowy został przebudowany, montując regulator ciśnienia 4 bary, wtryski 380ccm oraz wzmacniając seryjną pompę. Po drodze sprzęgło zdecydowało, że już ma dość, zatem zostało wymienione na sześcioramiennego spieka wykonanego przez Pana Radzikowskiego, wraz z obróbką koła dwómasowego i wzmocnionym dociskiem.

Wszystko, oprócz wydechu i orurowania zostało wykonane w firmie Jetronik, gdzie też auto zostało wystrojone na seryjnym sterowniku. Obecnie silnik jest przygotowany na moce rzędu 500KM. Aby poprawić własności jezdne zamontowana została rozpórka kielichów przednich oraz dystanse 20mm na tylną oś.

Audi TT 8N Tuning 3
DIGITAL CAMERA

Audi TT 8N – osiągi

Jakimi osiągami możesz się pochwalić w chwili obecnej?

Ponieważ sezon powoli się kończył i nie było sensu stroić samochód na maksymalne wartości, auto zostało przy momencie 400 Nm i mocy około 280KM.

Czy w twoim TT zaszły jakieś zmiany stylistyczne w środku, bądź na zewnątrz?

TT to bardzo niewdzięczne auto do modyfikacji stylistycznych, ponieważ w tym aucie nie ma, co już zmieniać, a każda przeróbka może po prostu zepsuć wygląd tego auta. Ja się zdecydowałem na przyciemnienie szyb i montaż wskaźników we wnętrzu, zmieniając również całe oświetlenie kabiny na czerwone, tak jak deska rozdzielcza. Dodatkowo na czerwono zostały polakierowane zaciski i pokrywa zaworów gdzie dodano logo firmy Jetronik.

Audi TT 8N Tuning wnętrze

Jakie masz plany na przyszłość – dalsze rozwijanie Audi czy zakup nowego samochodu?

TT to był idealny kompromis między szybkim autem na zawody, a wygodnym środkiem podróży do pracy. Mam już dość kompromisów, nowy sezon to już zakupiony diesel do jeżdżenia na co dzień i szybkie auto do podnoszenia adrenaliny. W tej chwili są dwie drogi, albo modyfikacje samochodu spod znaku Nismo, albo dojdzie do głosu moje zamiłowanie do zabytków i pojawi się bardzo szybki oldtimer. Oprócz samochodów mam słabość również do motocykli, dlatego powoli składa się jeden z pierwszych w Polsce dragsterów motocyklowych, jednak reszta to słodka tajemnica.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *