Jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją i dlaczego wybór padł właśnie na BMW?
Długa historia! Fanem motoryzacji jestem od małego. Przed zdaniem prawka kupiłem malucha. Zacząłem się bawić maluchem stylistycznie, mechanicznie i car-audio. Po jakimś czasie zmieniłem malca na Forda Escorta 1,8 16v Zetec. Niestety po miesiącu miałem ciężki wypadek i Ford poszedł na złom. Na urlopie w Bawarii znalazłem moją BMW. Stała na sprzedaż za dobre pieniądze i zdecydowałem sie na nią, ponieważ zarówno moi rodzice jak i siostra jeżdzą BMW.
Tuning BMW 3 e36 – Bizkit
W samochodzie pojawiło się sporo zmian, zacznijmy może od tych które pojawiły się wewnątrz samochodu…
Wewnątrz dodano takie elementy jak karbonowa gałka zmiany biegów, aluminiowa gałka ręcznego i kubełki niebieskie Bimarco C. Niektóre elementy deski rozdzielczej pomalowano na kolor niebieski a tapicerki drzwi zostały obrobione niebieskim materiałem.
Car-Audio napędza radio Pioneer DEH-7700MP. Z przodu można znaleść system JBL 16cm zabudowany w panelach drzwi. Na półce z tyłu grają 20-centrymetrowe głośniki Infinity. W bagażniku zanjduje się tuba basowa z głośnikiem Infinity 1240W i dwa wzmacniacze. 4-kanałowy Caliber i 1/2 kanałowy Soling. Dodatkowo zamontowano jeszcze 1-faradowy Kondensator. Wszystko podłączono kablami DAX i Caliber.
BMW przyciąga wzrok bardzo ciekawymi zmianami stylistycznymi…
Pod samym kątem stylistycznym zmieniono maske na wzór e46 z dospawanym Bad-Lookem. Zespolone reflektory z Angel-Eyes i nowy zderzak z BMW e46 M-Power też trafiły na front samochodu. Tylnie światła zamieniono na całe białe a na klapie bagażnika znalazł się delikatny spoiler. Wszystkie elementy seryjnie plastikowe o kolorze szarym przemalowano na bordo. Przez cały bok cieniowano samochód kameleonem Standox „Red to Gold”.
Lusterka zostały dla bezpieczeństwa seryjne, pomalowano je tylko pod kolor. Auto obniżono na sprężynach Weiteca o 50mm przód i 20mm tył. Do tych sprężyn dopasowano amortyzatory KYB. Nadkola wypełniają 17 calowe felgi CR 7 o rozmiarze przód 8.5×17 i tył 9,5×17. Ranty zostały wypolerowane. Na te felgi założono opony Dunlop SP Sport 9000 o rozmiarach 215/40/17 przód i 245/35/17 tył.
To jednak nie wszystkie modyfikacje, ponieważ w samochodzie zaszły też zmiany pod kątem mechanicznym.
Zanim auto przyjechało do naszego kraju, trafiło do niemieckiej firmy Bi-bitterlich na standardową wymianę płynów i filtrów. Po przyjeździe na miejscu przy odbiorze BMW spotkała mnie miła niespodzianka. Poprzedni użytkownik zadbał o pewne gratisy w postaci dodatkowych koni. Wraz z kluczykami dostałem wykres z hamowni, na którym to zamiast 102 koni widniało 118.4 KM. Okazało się, że samochód przeszedł kilka zabiegów (w tym wymiana ECU przez bi-bitterlich), które doprowadziły do takich przyrostów mocy.
Dalsze modyfikacje przeprowadzono już u nas w kraju. Pierwsze elementy jakie trafiły do BMW to sportowy przelotowy wydech Michael składający sie z wymiany katalizatora na strumienice naddwiękową i wymianę środkowego tłumika na strumienice wygłuszającą. Świece wymieniono na Briski i założono stożek sportowy RedDragon z dolotem. W serwisie BMW splanowano głowice, wymieniono zawory i wykonano szlif. Aby poprawić też osiągi hamowania wymieniono tarcze na odpowiedniki Zimmermanna i klocki Ferrodo.
Czy w najbliższej przyszłości BMW czekają kolejne modyfikacje?
Tak! W planach jest jeszcze wiele innych modyfikacji… a z dnia na dzień przychodzą nowe pomysły do głowy. Bardzo możliwe ze do Car-Audio dołączy za niedługo konsola PlayStation2…