Tuning Opel Calibra Sexy MF 1

Calibra Sexy MF – Siggi

Prędzej czy później, ten samochód musiałby znaleźć się na naszych łamach. Jedna z najbardziej kontrowersyjnych Calibr w Polsce i jeden z najodważniejszych projektów w krajowym światku tuningowym, przy pełnym zachowaniu dobrego smaku. Przed Wami – Siggi i jego projekt Last Edition Sexy Motherfucker.

Opowiedz nam na początek jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją i kiedy padła po raz pierwszy dezycja o zakupie właśnie Opla Calibry?

Witam, hehe dzięki za miłe słowa ale nie wiem czy powinienem się cieszyć z tego, że moje auto zostało określone jako kontrowersyjne, no ale po kolei. Moja przygoda z motoryzacją, o ile tak to można nazwać, zaczęła się tak jak u przeciętnego Polaka w wieku okolo 20lat. Dostalem od mamy Nyske żebym miał czym dojeżdżać do pracy. Vmax wynosil 102kmh. Później wyjechałem do Niemiec i kupiłem sobie VW Multivana 2,4 D (do dzisiaj pamiętam ten odgłos 5cio cylindrowca).

Tuning Opel Calibra Sexy MF 2

W międzyczasie szukałem jakiegoś innego auta i na jednym z frankfurckich „autohaus-ow“ w jakimś ciemnym rogu pod płotem stała ONA… fioletowa „ósemeczka“ (wtedy nie zwracałem uwagi na wersję silnikowową) z rozbitym reflektorem. Piękna seryjna sylwetka, atrakcyjny cena, spowodowały że natychmiast dokonałem zakupu. Po jakimś czasie zaczął sie moj romans z klubem Calibra-Team, poznałem wielu fajnych kumpli i to przede wszystkim dlatego pozostałem przy tym aucie, atmosfera w klubie jest czymś niesamowitym. Sexi MF to moja druga Calibra. Kupiłem ją za „dobre pieniadze“ w Niemczech, była trochę poobijana ale do moich celow nadawała się idealnie 😉

Tuning Opel Calibra Sexy MF 3

Tuning Opel Calibra Sexy MF

Zatrzymajmy się teraz przy aktualnym obliczu samochodu – kiedy zrodził się pomysł na taki właśnie projekt i jak wyglądały prace nad nim?

Fioletowa Calibra byla całkowitym „golasem“ więc zbyt wiele pieniędzy i pracy trzeba byłoby w nią „wsadzić“ żeby wyglądała tak jak ja tego chce. Dlatego też kupiłem sobie Cali nr 2., kiedy Cali byla u blacharza szukałem firm tuningowych i pomysłu na przeróbke. Pomysłów było wiele, nie wszystkie były od razu tym wlaściwym, dlatego też zajeło mi trochę czasu zanim poukładalem sobie wszystko tak jak ma być. Nie chciałem powielać dotychczasowach rozwiązań ani kopiować 1:1 Calibry kolegów (niestety częsty przypadek w naszym klubie).

Opel Calibra Sexy MF – zmiany wizualne

Miałem szczęście że moja Calibra już w serii była piękna. W koncu to Last Edition – obiekt porządania wielu calimaniaków:) Wiedziałem, że chce aby moje auto było szersze i nie tylko poprzez założenie dystansów. calibra jest smukłym autem (przez co bardzo areodynamicznym) ale ja wolałem aby była trochę bardziej masywna. Poszerzenia na błotnikach rozwiązały sprawe. Tylny zderzak a właściwie jego dokładka jest moim projektem i można powiedzieć że nie ma drugiej takiej na swiecie (heh, fajnie to brzmi). Dokładka świetnie współgra z dwoma końcówkami wydechu które również zaprojektowałem a wykonaniem zajęła sie firma spod Poznania.

Tuning Opel Calibra Sexy MF 4

W tym miejscu muszę wygłosić krótki pean na cześć internetu, ponieważ wszystkimi pracami kierowałem z fotela przed monitorem komputera ktory znajdował sie we Frankfurcie. Lakiernik , tłumikarze robili to co zostało przesłane im na maila, a ja wieczorem albo nazajutrz mogłem obserwować efekt ich pracy lub dokonywać poprawek. Powracając do przeróbek, progi m3 look kupilem najwcześniej i pewnie niebawem je zmienię na coś innego. Przedni zderzak to oryginalny seryjny irmscher do ktorego dorobiliśmy dokładke.

Niezwykłe auto zasługuje jak najbardziej na niezwykły painting dlatego też postanowiłem, że musi to byc coś rzucającego się w oczy. Znalazłem fotke na jakiejś amerykańskiej stronce i już wiedziałem że to będzie to. Pomarańcz, żółty, fiolet i srebro w świetnie skomponowanym wzorze. Trochę kłopotu miała z tym firma tuningowa, ale jakoś i przez to przebrnęliśmy. Nie jest bowiem zbyt łatwo położyć ponad 13 warstw lakieru w paru kolorach mając do dyspozycji spartańskie warunki i ambitne pomysły.

Stylistycznie zmieniłem kształt nadwozia, poszerzone błotniki, inne progi, końcowki wydechów ala Porsche Cayenne, dokładka Lenka na przód. Pozostawiłem listwy na drzwiach. 4-ro częściowa lotka ala DTM nawiazująca do stylu całego auta z dumą zasłania mi widok w lusterku wstecznym;). A propos lusterek to seryjne zewnętrzne zostały zastąpione Mattigami ala DTM. Dodam ze widać przez nie więcej niż przez seryjne lusterka. Dystanse 4cm na oś i 17“ kola – to jest to, co powoduje że Cali jeździ wolniej i troche więcej pali. Cóż, coś za coś 😉 jako ostatnie z przeróbek wymienię przeróbkę reflektorów na bixenony i przeniesienie dyszy spryskiwaczy na ramiona wycieraczek.

Tuning Opel Calibra Sexy MF 5

Opel Calibra Sexy MF – zmiany wewnątrz i car audio

Czy wewnątrz samochodu również pojawiły się jakieś dodatkowe zmiany?

Tak, i to całkiem sporo. Jako że na zewnątrz panuje „Kubizm“, wewnątrz chciałem mieć stylistyczną ciszę i spokój. Niektóre plastiki, armatury zostały polakierowane na czarno z lakierem z palety jakiegoś japońskiego producenta ścigaczy. Ramki ze stali szlachetnej na zegary podnoszą dodatkowo prestiż a chromowana ramka i gałka zmiany biegów Isotty to przysłowiowa kropka nad „i“. Najważniejsza dla mnie zmianą, jest jednak zmiana audio. Wielką przykładam do tego uwagę i wciąż dąże do uzyskania perfekcji. Jest jednak jeszcze trochę pracy przede mną. Jeżeli nie zanudzę to chciałbym przedstawić aktualną konfiguracje oraz plany:

  • Hifonics Collosus VIII (wzmak) 1 x 1800rms @4ohm
  • Audio System Helon (sub) 1 x 1800 rms @ 4ohm (na razie w otwartej ale go zamkne)
  • Hifonics Olympus VIII(wzmak) 4 x 100 rms @ 4 ohm
  • Hifonics Gemini VIII (wzmak ) 4 x 50 rms @4 ohm
  • Przód Axton cac 218 – zostaną wymienione na zestaw DLS R6A ; DLS UR2.5
  • Tweetery Seas k25f (dzięki Nyny za ich polecenie)
  • Tył axtony których nazwy nie znam – niebawem zostaną wymienione na Morele współosiowe.
  • Kondziu 2F Zealum, „cygaro” z bezpiecznikiem 200A Zealum i klema na akku również tej firmy
  • Radio multimedialne Alpine iva 310rb
  • Procesor dźwięku dolby digit. Alpine PXA-510
  • Alpine DLB-100 R- glośnik centralny (do zakupienia)

Tuning Opel Calibra Sexy MF 6

Opel Calibra Sexy MF – zmiany mechaniczne

Pojawiło się również kilka zmian pod kątem mechanicznym..

Jest tego niewiele ale za to bardzo ważne. Zmieniłem całe zawieszenie, przód to gwintowane zawieszenie firmy KW z regulacją twardości a tył to Koni sport również z opcją ustawienia charekterystyki twardości. Jeżeli ktoś chciałby wiedzieć to jeżdżę na max utwardzeniu. Niestety poszerzenia nie są idealnie dopasowane z rozmiarem koła i inaczej rozsypały by się na strzępy (wina firma tuningowej). Kiedyś nabyłem rownież wkładke filtra powietrza f-my KW.

Tuning Opel Calibra Sexy MF 7

Opel Calibra Sexy MF – pod maską

Wiem że pod maską samochodu miało pojawić się też nowe „serce”…

Tak, miał to być 3.0 v6 z Omegi. Niestety zaniechałem wykonanie tego projektu z racji tego iż coraz więcej moich kolegów posiada już takie przeróbki. Poczekam trochę aż stanieją silniki z20let i wtedy coś będe kombinował. Ważne jest również dla mnie to, aby te przeróbki nadzorować już osobiście. Nauczony, że brak kontroli nad „fachowcami“ oznacza najczęściej stracony czas i pieniądze. Nie chce popełniać tego błędu po raz drugi.

Rozumiem że projekt uważasz już za zakończony, czy też w przyszłości szykują się kolejne modyfikacje?

Projekt nie jest zakończony. Zmieniał będe kształy tylnego poszerzenia nadkoli a same poszerzenia będe chciał wykonać z blachy. Mam również zamiar podkręcić trochę silnik. Pojawia się również lepsze hamulce i 18“ koła.

Chciałbym zaapelowac na koniec do wszystkich, którzy uważają że ich auto jest najlepsze na świecie. Może i macie rację ale po co naśmiewać się z innych aut i jaki sens ma udowadnianie komuś że TWOJE auto jest fajniejsze? Serdecznie pozdrawiam – Siggi 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *