Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z tym samochodem i dlaczego wybór padł akurat na Eagle Talon?
Od zawsze interesowałem się japońskimi przecinakami. Przygodę z klubem Mitsubishi EclipsePolska zacząłem w wieku 16lat 🙂 Na początku nieśmiało a potem stałem sie pełnoprawnym członkiem klubu, mimo iż nie miałem prawojazdy ani własnego auta. Byłem na dwóch zlotach jeszcze zanim zdałem prawo jazdy i na trzecim… samochodem rodziców. Samochody te poprostu mnie urzekły, nie wyobrażałem sobie kupna czegokolwiek innego niż Mitsubishi Eclipse. Kiedy nadszedł ten moment miałem ograniczony budżet (20tyś zł.) i jasne dla mnie było że co najwyżej mogę pozwolić sobie na wersję GS.
Los jednak sprawił że znalazłem w pewnym ogłoszeniu w internecie mój obecny samochód, cena za niego wynosiła 16tyś. zł – od razu pojechałem go obejrzeć. Po oględzinach wpłaciłem zaliczkę – blacharsko oraz w środku samochód był niezwykle zadbany, niestety silnik wymagał remontu. Tak się to zaczęło. Mnóstwo własnoręcznej roboty przy wymarzonym samochodzie, który jak wiadomo jest bliźniakiem Mitsubishi Eclipse a różni się tylko światłami z tyłu 😉
Tuning Eagle Talon – Samael
Na samym zakupie się nie skończyło, ponieważ samochód przeszedł sporo modyfikacji – opowiedz może o nich…
Samochód jak już wcześniej napisałem wymagał drobnego remontu silnika. Zamiast zakładać oryginalne części montowałem od razu „ulepszone”. Wszystkie części ściągam ze Stanów dzięki klubowiczowi Kiepucziemu, za co bardzo mu dziękuje. Od niego m.in dowiedziałem się mnóstwo rzeczy na temat silnika znajdującego się pod maską mojego „maleństwa”.
Modyfikacje nie są jakieś specjalnie pokaźne, na początek zająłem się stylistyką, wymieniłem seryjny zderzak na odpowiednik firmy Blitz, zakupiłem także progi od polskiego producenta ospoilerowania do Eclipse oraz wysoki spoiler na tylnią klapę od wersji GST/GSX z ostatnich lat produkcji.
Potem przyszła kolej na modyfikacje pod maską…
W sumie wszystkie modyfikacje przeprowadziłem sam stosując także parę nietypowych rozwiązan, szczególnie przy budowie dolotu.
- turbo garett t25 1.2bar’a w piku
- manual boost controler „boost type”
- hamulce: zaciski dwutłoczkowe na wentylowanych i nawiercanych tarczach (ori)
- wskaźniki dodatkowe marki GlowShift boost,EGT i AFR + elektroniczny z alarmem firmy Auto Gauge doładowania
- intercooler FM HKS
- sprzegło szcześciospiekowe uliczne na docisku Exedy autorstwa p. Radzikowskiego
- stożek z dolotem z aluminium Blitz
- zawór upustowy Greddy type-s
- orurowanie intercoolera ze stali nierdzewnej 2″ własnej konstrukcji
- rozrząd na oryginalnych częściach Mitsubishi
- świece NGK bpr7es11
- oleje w skrzynie i transfer case firy RedLine
- olej silnikowy Comma motorsport 5w50 fullsyn
- filterek na odmę z oil cath can’em własnej konstrukcji
Jaką mocą obecnie dysponuje samochód? Brał udział również w wyścigach na 1/4 mili – jakie czasy udało Ci się uzyskać?
Samochód nie był na hamowni gdyż nie widzę jak narazie takiej potrzeby, prace są w toku 🙂 Odnosząc sie do podobnie zmodyfikowanych Eclipsów bądź Talon’ów w USA szacuje moc rzędu 220KM. Tak, samochód brał udział w wyścigach na 1/4 mili na Bemowie. Jeszcze wtedy z niedopracowanym sterowaniem turbiny oraz zwykłym sprzęgłem które nie potrafiło sobie poradzić z mocą. Najlepszy czas jaki wtedy uzyskałem wynosił ET+RT: 15.40s ET: 15,25s
Jak mi wiadomo to jeszcze nie koniec modyfikacji, ponieważ w planach są kolejne…
Oczywiście, tuning to taka choroba z której nie da się wyleczyć 😉 dlatego modyfikacje nie skończą się nigdy. Na najbliższy sezon letni planuje pozmienić trochę rzeczy, między innymi:
- wtryski 550cc
- turbo td05 16g evoIII
- pompa paliwa Walbro 190
- Fuel Pressure Regulator „Megan Racing”
- fuel control unit APEXI S-AFC2
- przelotowy wydech 3″ własnej konstrukcji od downpipe z końcowym tłumikiem APEXi
- polerowanie lakieru
- brake booster.
- ozdobne przewody i wężyki pod maską
- przewody hamulcowe w stalowym oplocie
- lepsze tarcze i klocki
Tak jak już pisałem wszystkie modyfikacje przeprowadzam samodzielnie w warsztacie mojego ojca (ars.net.pl) który po skończeniu studiów zamierzam ukierunkować na tuning mechaniczny 🙂 Mam nadzieje że niedługo będe mógł zaprezentować ukończone auto z planowaną przeze mnie mocą rzędu 350KM. Nie planuje jednak startów na 1/4mili. Auto jest do jazdy na codzień po ulicach Warszawy i okolic. Zamierzam jednak startować przez cały sezon w Amatorskiej Lidze Torowej organizowanej przez Stowarzyszenie Sprintu Samochodowego.