Przed nami kolejne mocne auto i to w pełnym tego słowa znaczeniu.. W końcu nie każdy Fiat Bravo bez większego wysiłku radzi sobie z takimi przeciwnikami jak Audi RS4 czy Evo IX! Przed Wami – Fiat Bravo HGT TURBO! Przy okazji przeprowadzenia tego wywiadu okazało się że Johny, który jest właścicielem tego samochodu jest również współorganizatorem wyścigów Street Legal, które odbywają się w Łodzi. Jednak zarówno o tym jak i o samym samochodzie przeczytacie nieco później, ponieważ na początek postanowiliśmy zapytać Johny’ego o jego przygodę z motoryzacją i tuningiem.
Moja przygoda z autami zaczeła się już za czasów dzieciństwa ale w tym czasie była ona ograniczona tylko do… oglądania. Moje pierwsze autka to Fiaty 126p i było ich aż 5. Jeśli chodzi o tuning to zaczynałem na Cinquecento 900cm3, jednak szybko okazało się to dla mnie za małym polem do popisu. Zakupiłem Fiata Bravo 2.0 20V HGT i zacząłem modyfikować ten samochód głównie pod kątem stylistycznym. W efekcie tego powstało 2 kolorowe autko, które zostało troszke poprawione względem seryjnego wyglądu. Następnym samochodem była Alfa Romeo 166 3.0V6 ale w związku z tym że limuzyne ciężko modyfikować, szybko się jej pozbyłem. Zatęskniłem za odgłosem 5 cylindrów z HGT i zakupiłem następne Bravo a później Peugeota 307 2.0 16V ale ten okazał sie za wolny. Obecnie posiadam Bravo HGT Turbo i przy tym samochodzie zostałem już na dłużej.
Tuning Fiat Bravo HGT Turbo
Aktualnie jesteś posiadaczem samochodu Fiat Bravo HGT – dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?
Moje pierwsze Bravo zakupiłem w zasadzie całkiem przypadkowo. Lubię włoską motoryzacje a zwłaszcza stylistyke a tu za małe pieniążki można mieć w miarę dużo mocy już w seryjnym egzemplarzu (147KM) a przy tym dobre wyposażenie. Obecnie jest to już miłość do HGT
Samochód przeszedł sporo ciekawych modyfikacji, głównie pod kątem mechanicznym – opowiedz jakie zmiany zaszły w samochodzie pod tym kątem?
W aucie została zamontowana turbosprężarka firmy Garrett 3071R, wnętrzności silnika kute, odprężony,wtryski 430mm, wszystko sterowane SMT6 (ale to jest na dzień dzisiejszy w trakcie zmiany). To takie podstawy.
Seryjna wersja tego samochodu z silninkiem 2.0 20V dysponowała mocą 147,155 i 150 KM. Jaką mocą i osiągami aktualnie dysponuje Twój Bravo?
Seryjnie było 147KM a po modyfikacjach jest około 300KM… choć to jeszcze nie ostatnie słowo, ponieważ niedługo samochód czekają kolejne zmiany które mają na celu jeszcze większe podniesienie mocy.
Pod kątem stylistycznym zarówno zewnątrz jak i wewnątrz samochodu również pojawiło się kilka zmian…
Z zewnątrz narazie mało, ponieważ główny zamysł to stworzenie cicho ciemnego auta ale pojawiły sie alufelgi, dodatkowa lotka, obniżone zawieszenie, przyciemnione szyby a w środku fotele kubełkowe, sportowa kierownica i kilka dodatkowych bajerów
Przejdźmy teraz do tematu legalnym wyścigów, odbywających się w Łodzi o których wspomnieliśmy na początku. Przypomnijmy że przy udziale Automobilklubu Łódzkiego powstała nowa sekcja „Street Legal”, która organizuje wyścigi na zamkniętych odcinkach dróg, pod opieką licencjonowanych organizatorów i sędziów. Opowiedz coś więcej o samej imprezie – jak często się odbywa i z jakim cieszy się aktualnie zainteresowaniem?
Wyścigi odbywają sie co miesiąc a jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, będą się odbywać jeszcze częściej. Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania i już na pierwszej imprezie pojawiło sie ponad 2500 osób a na następnych spodziewamy sie ok 5000.
Czy ta impreza całkowicie wyeliminowała nielegalne wyścigi, które miały miejsce dotychczas w centrum Łodzi?
Nie ukrywajmy że wyeliminowanie nielegalnych wyścigów w tak dużym mieście jakim jest Łódź, jest praktycznie nie możliwe, jednak wg. statystyk policyjnych spadły one w zeszłym miesiacu o 80% co napewno jest dużym sukcesem.
Na koniec powróćmy jeszcze do Fiata Bravo – jakiś czas temu planowałeś jego sprzedaż, jednak szybko zrezygnowałeś z tej decyzji. Czyżby samochód czekały kolejne modyfikacje?
Przyznam że miałem chwile zawahania i zamierzałem go sprzedać ale na szczęście sie… obudziłem. Obecnie cały silnik jest rozebrany i tak jak wspomiałem wcześniej będą kolejne zmiany ale to już tajemnica. Mam nadzieję że poprawi się znacząco dynamika auta bo jednak apetyt rośnie.. Dziękuje za wywiad i możliwość przedstawienia samochodu na łamach Furious.pl