Fiat Bravo HGT Turbo 1

Fiat Bravo HGT Turbo – Johny

Przed nami kolejne mocne auto i to w pełnym tego słowa znaczeniu.. W końcu nie każdy Fiat Bravo bez większego wysiłku radzi sobie z takimi przeciwnikami jak Audi RS4 czy Evo IX! Przed Wami – Fiat Bravo HGT TURBO! Przy okazji przeprowadzenia tego wywiadu okazało się że Johny, który jest właścicielem tego samochodu jest również współorganizatorem wyścigów Street Legal, które odbywają się w Łodzi. Jednak zarówno o tym jak i o samym samochodzie przeczytacie nieco później, ponieważ na początek postanowiliśmy zapytać Johny’ego o jego przygodę z motoryzacją i tuningiem.

Moja przygoda z autami zaczeła się już za czasów dzieciństwa ale w tym czasie była ona ograniczona tylko do… oglądania. Moje pierwsze autka to Fiaty 126p i było ich aż 5. Jeśli chodzi o tuning to zaczynałem na Cinquecento 900cm3, jednak szybko okazało się to dla mnie za małym polem do popisu. Zakupiłem Fiata Bravo 2.0 20V HGT i zacząłem modyfikować ten samochód głównie pod kątem stylistycznym. W efekcie tego powstało 2 kolorowe autko, które zostało troszke poprawione względem seryjnego wyglądu. Następnym samochodem była Alfa Romeo 166 3.0V6 ale w związku z tym że limuzyne ciężko modyfikować, szybko się jej pozbyłem. Zatęskniłem za odgłosem 5 cylindrów z HGT i zakupiłem następne Bravo a później Peugeota 307 2.0 16V ale ten okazał sie za wolny. Obecnie posiadam Bravo HGT Turbo i przy tym samochodzie zostałem już na dłużej.

Tuning Fiat Bravo HGT Turbo

Fiat Bravo HGT Turbo 2

Aktualnie jesteś posiadaczem samochodu Fiat Bravo HGT – dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?

Moje pierwsze Bravo zakupiłem w zasadzie całkiem przypadkowo. Lubię włoską motoryzacje a zwłaszcza stylistyke a tu za małe pieniążki można mieć w miarę dużo mocy już w seryjnym egzemplarzu (147KM) a przy tym dobre wyposażenie. Obecnie jest to już miłość do HGT

Fiat Bravo HGT Turbo silnik

Samochód przeszedł sporo ciekawych modyfikacji, głównie pod kątem mechanicznym – opowiedz jakie zmiany zaszły w samochodzie pod tym kątem?

W aucie została zamontowana turbosprężarka firmy Garrett 3071R, wnętrzności silnika kute, odprężony,wtryski 430mm, wszystko sterowane SMT6 (ale to jest na dzień dzisiejszy w trakcie zmiany). To takie podstawy.

Seryjna wersja tego samochodu z silninkiem 2.0 20V dysponowała mocą 147,155 i 150 KM. Jaką mocą i osiągami aktualnie dysponuje Twój Bravo?

Seryjnie było 147KM a po modyfikacjach jest około 300KM… choć to jeszcze nie ostatnie słowo, ponieważ niedługo samochód czekają kolejne zmiany które mają na celu jeszcze większe podniesienie mocy.

Fiat Bravo HGT Turbo felga

Pod kątem stylistycznym zarówno zewnątrz jak i wewnątrz samochodu również pojawiło się kilka zmian…

Z zewnątrz narazie mało, ponieważ główny zamysł to stworzenie cicho ciemnego auta ale pojawiły sie alufelgi, dodatkowa lotka, obniżone zawieszenie, przyciemnione szyby a w środku fotele kubełkowe, sportowa kierownica i kilka dodatkowych bajerów

Fiat Bravo HGT Turbo wnętrze

Przejdźmy teraz do tematu legalnym wyścigów, odbywających się w Łodzi o których wspomnieliśmy na początku. Przypomnijmy że przy udziale Automobilklubu Łódzkiego powstała nowa sekcja „Street Legal”, która organizuje wyścigi na zamkniętych odcinkach dróg, pod opieką licencjonowanych organizatorów i sędziów. Opowiedz coś więcej o samej imprezie – jak często się odbywa i z jakim cieszy się aktualnie zainteresowaniem?

Wyścigi odbywają sie co miesiąc a jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, będą się odbywać jeszcze częściej. Zainteresowanie przerosło nasze oczekiwania i już na pierwszej imprezie pojawiło sie ponad 2500 osób a na następnych spodziewamy sie ok 5000.

Fiat Bravo HGT Turbo zegary

Czy ta impreza całkowicie wyeliminowała nielegalne wyścigi, które miały miejsce dotychczas w centrum Łodzi?

Nie ukrywajmy że wyeliminowanie nielegalnych wyścigów w tak dużym mieście jakim jest Łódź, jest praktycznie nie możliwe, jednak wg. statystyk policyjnych spadły one w zeszłym miesiacu o 80% co napewno jest dużym sukcesem.

Na koniec powróćmy jeszcze do Fiata Bravo – jakiś czas temu planowałeś jego sprzedaż, jednak szybko zrezygnowałeś z tej decyzji. Czyżby samochód czekały kolejne modyfikacje?

Przyznam że miałem chwile zawahania i zamierzałem go sprzedać ale na szczęście sie… obudziłem. Obecnie cały silnik jest rozebrany i tak jak wspomiałem wcześniej będą kolejne zmiany ale to już tajemnica. Mam nadzieję że poprawi się znacząco dynamika auta bo jednak apetyt rośnie.. Dziękuje za wywiad i możliwość przedstawienia samochodu na łamach Furious.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *