escort cabrio tuning 1

Ford Escort Cabrio – VinCE

Należysz do Ogólnopolskiego fanklubu samochodów Ford Escort FEFK – opowiedz może nieco o samym klubie i o tym jak często się spotykacie na wspólnych zlotach?

Więc klub powstał w 2002 roku. Aktulanie jest przyznanych 2074 numerów klubowych. Klub jest zarejestrowany jako stowarzyszenie. Jest wybierany zarząd metodą głosowania, opłacamy składki itp. w dniach 15-17.09.2006 odbył sie XI Ogólnopolski Zlot Forde Escort Fan Klub Polska W miejscowości Gosławice koło Konina. Była to też okazja do swiętowania 4 rocznicy FEFK. Oczywiscie dużo częsciej niz n zlotach ogólnopolskich spotykamy się na tzw spotach regionalnych. Zaleznie od regionu jest to raz w tygoniu (jak np Warszawa) czy co dwa tygodnie (pomorze). Generlanie to jest na bierząco ustalane na forum.

escort cabrio tuning 2

Tuning Ford Escort Cabrio

„Nie sztuką jest zwrócić na siebie uwagę tonami spojlerów i neonów… sztuką jest zrobić to bez nich” – czy taki cel przyświecał Tobie gdy zacząłeś pracę nad modyfikacjami w Escorcie?

W klubie jestem od 2002 roku. Byłem wtedy posiadaczem Escorta mk5 z roku 91. już wtedy zaczela sie zabawa z tuningiem. Nie powiem ze nie miałem neonka 🙂 ale spolejrów nie było :-). Potem musiałem sie auta pozbyć, przesiadłem się do mondeo V6. Cały czas jednak bywałem na forum bo Klub to ludzie nie samochody ja to ktoś kiedys ładnie powiedział. Jednak to auto nie pasowało mi zupełnie i postanowiłem wrócić do korzeni. Tylko tym razem szukałem juz konkretnego modelu.Miało to być mk6 czyli roczniki 93-94 i koniecznie cabrio. Kupiłem go w marcu tego roku w Niemczech. nigdy nie byłem zwolennikiem mega spojelrów i autek zbudoawanych ze szpachli. Po prostu nie podobało mi sie to zupełeni. Dla mnie podstawą tuningu jest porządne zawieszenie i dobre koło (nieprzypadkowo ta kolejność). I jak widac tak się stało. reszta to po prostu dodatki z którymi auto wyglada dużo lepiej ale nie psują jego seryjnej lini.

escort cabrio tuning 3

Twój Escort zyskał tytuł najładniejszego Escorta FEFK '2006 czyli Ford Escort FanKlub Polska – jak doszło do przyznania tego tytułu?

Konkurs został zorganizowany na forum klubu www.forescort.org i w drodze głosowania moje auto otrzymało największą liczbę głosów.

Ford Escort Cabrio – Modyfikacje

escort cabrio tuning 4

Czas więc przedstawić auto jak i modyfikacje jakie zagościły w tym samochodzie..

Jest to Ford Escort cabrio z 93r.

Silnik:

  • swap z jednostki 1.8 105KM na 2.0 150KM wraz z całym osprzętem
  • wydech od escorta RS2000 z dedykowanym końcowym supersprintem oraz z przerobionym kolektorem

Zawieszenie:

  • gwintowane zawieszenie KW. auto obniżone około 120/100mm
  • rozpórka aluminiowa Wiechers przódhamulce:
  • zaciski od mondeo V6, tarcza 278mm mikoda sport (seryjnie 240)

Koła

  • alufelgi OZ Racing Turbo 7×15 skręcane (dwuczęsciowe)
  • opony 195/45/15 przód Yokohama AVS sport, tył Michelin Pilot Sport

Styl:

  • zderzak tylny ZENDER
  • zdjęte oznaczenia z tylnej klapy
  • dokładka przedniego zderzaka od fousa
  • białe kierunki boczne
  • oryginalne białe kierunki w zderzak
  • lusterka elektryczne i podgrzewane z MK7
  • maska z garbami od modelu Rs2000 MK5
  • gril Cosworth
  • przerobione przednie reflektory na soczewkowe z czarnym środkiem, zamontowany Xenon

Wnętrze:

  • oryginalne białe zegary z czerwonym podświetleniem
  • dodatkowe wskaźniki na desce z escorta cosworth
  • wszystkie przyciski i regulatory nawiewów podświetlone na czerwono
  • seryjne fotele RECARO
  • oryginalna skórzana kierownica
  • radio Pioneer ze zmieniarką
  • dołozone elektryczne podnośniki szyb
  • niklowane klamki wewnętrzne

Jak wspomniałeś na pokładzie zawitał silnik 2.0 DOHC 150KM…

Tak, auto miało seryjnie silnik ZETEC 1.8 105KM 16v.Generalnie jak go kupowałem to już wiedziałem ze będzie zmiana na mocniejszy.Seryjnie w cabrio najmocniejszy był montowany silnik 1.8 130KM. Skompletowałem wszystkie czesci do przekładki i znajomy mechanik przełożył to w dwa dni. Obyło się bez żadnych komplikacji, praktycznie wszystko pasuje plug & play. Poduszki pasują wszystkie, jedną dodatkowo trzeba było dodać pod skrzynie. Przełożony jest silnik, skrzynia z półosiami, cały osprzęt(poza rozrusznikiem), komputer i kawałek wiązki elektrycznej.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *