Ford Probe 2.2GT

Ford Probe 2.2GT – Lisiu

Zacznijmy na początek od tego jak zaczęła się Twoja motoryzacyjna przygoda…

Motoryzację kochałem od dziecka. W wieku 10 lat kupiłem swoją pierwszą WSK, później były kolejne. Zbudowałem też gokatra a gdy zbliżała się 18stka przyszedł czas na zakup auta… Probe jest moim pierwszym samochodem, jest to prezent na 18 urodziny ufundowany przez rodziców. Od pierwszego wejrzenia, pierwszego kilometra zakochałem sie w nim i tak nasza miłość trwa już trzeci rok.

Jak wspomniałeś jesteś posiadaczem samochodu Ford Probe 2.2 GT, dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?

Zawsze podobały mi się nietuzinkowe, rzadko spotykane na naszych drogach auta, a właśnie takim modelem jest Ford Probe (a właściwie był trzy lata temu, kiedy to trafił w moje ręce, dziś już jeździ ich więcej na naszych drogach). Dodając do nietuzinkowego wyglądu wg. mnie świetne osiągi, ogromne wyposażenie, stosunkową łatwość tuningu silnika turbo, nie potrafiłem się oprzeć aby go nie zakupić, czego dzisiaj po trzech latach absolutnie nie żałuję!

Ford Probe 2.2GT tuning `1

Tuning Ford Probe 2.2GT – modyfikacje

Samochód doczekał się kilku znaczących modyfikacji, które w większości zaszły pod kątem stylistyki auta – opowiedz może o tych zmianach…

Stylistyka miała na celu jedynie dopieszczenie fabryki, tak że wszelkie dokładki, spoilery itp. ograniczyły się jedynie do montażu lotki na klapie bagażnika robionej na zamówienie. Auto aktualnie stoi na 17″ felgach z Lexusa które polakierowałem w dosyć specyficzny sposób. Na felgach załozone są opony Toyo o rozmiarze 225/45/ZR17, które w połączeniu z obniżonym zawieszeniem dają wiele frajdy podczas jazdy. Przednie „maluchowskie” lampy zostały zastąpione przez zestaw bi-xenon pochodzacy z Passata B6.

Ford Probe 2.2GT tuning `2

W maskę został wkomponowany wlot powietrza który poza wyglądem dostarcza także chłodne powietrze do stożka. Tylne lampy jak i przednie kierunkowskazy zostały polakierowane na czerwony kolor aby zgrywały się z resztą auta. Na sam koniec najważniejsza rzecz – lakier. Trzy warstwowa perła z palety motocyklowej BMW. Daje to Wspaniały efekt w słońcu jak i w świetle latarni. Myślę że wszelkie zmiany które do tej pory wprowadziłem, nie zatraciły charakteru auta a dodały mu jedynie jeszcze więcej uroku.

Ford Probe 2.2GT tuning `3

Czy wewnątrz samochodu również pojawiły się jakieś dodatkowe zmiany?

Wnętrze samochodu już seryjne jest dosyć ciekawe gdyż jest to limitowana wersja z całkowicie czerwonym wnętrzem i maksymalnym wyposażeniem. Od siebie dodałem jedynie sportową kierownicę, krótki drążek zmiany biegów wraz z mieszkiem z alcantary. Aktualnie w budowie jest także audio: jednostka sterująca to JVC KA-AVX2, wygłuszone zostały drzwi oraz pociągnięte grubsze przewody głośnikowe. W domu na montaż czeka też przedni system głośnikowy PowerBass S-C6.

Ford Probe 2.2GT tuning felga

Pod kątem mechanicznym również zaszło kilka dodatkowych modyfikacji…

Tak, pod maską także trochę sie zmieniło: założony został większy, wydajniejszy intercooler wraz z nowymi dolotami. Zawór upustowy dba o bezpieczeństwo turbiny której ciśnienie zostało zwiększone przy pomocy MBC. Oczywiście nie zabrakło także stożka do którego doprowadzone jest chłodne powietrze. Całkowicie przelotowy wydech o zwiększonej średnicy do 2,5″ dba o odpowiednie odprowadzenie spalin.

Ford Probe 2.2GT tuning `wnętrze

Czy w najbliższej przyszłości planujesz kolejne modyfikacje samochodu?

Studenckie fundusze nie pozwalają na zbyt wiele ale najbliższe plany dotyczą skończenia zabudowy audio, oraz mam nadzieję wymianę silnika na FE3.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *