Jesteś posiadaczem samochodu, który wielu fanom tuningu kojarzy się z filmem Szybcy i wściekli, skąd wziął się pomysł na Honde Civic u Ciebie?
Moje myśli krążyły wokół rożnych marek (Mazda mx-3, Mitshubishi Colt),ale dzięki internetowi, opiniach na różnych forach, stronach, porównaniach a także poznaniu Sknerusa, ktory mnie w 100% przekonał do Hondy, muszę się przyznać ze film nie miał żadnego wpływu na moją decyzję. Postanowiłem że będzie to Honda, fundusze pozwalały na zakupienie „malego V-teka” więc i na ten silnik się uparłem, choć dwa lata temu znalezienie takiego modelu nie było łatwe.
Tuning Honda Civic by Kamil
W naszym kraju znalezienie samochodu w zadowalającym stanie jest raczej trudne, jak to było w Twoim przypadku?
Było bardzo ciężko, przejechałem za moją Hondą 2000Km po Polsce, rzetelność sprzedających stoi pod wielkim znakiem zapytania, oglądałem z kolegami (pozdro dla Artxa i Sknerusa) kilka Civicow, jedne były poważnie bite, inne nie miały nawet silnika ktory był podawany w ogłoszeniu. Zazwyczaj były to 1,5, a ja się uparłem na 1,6 Vtec SOHC,i się nie poddawałem, w końcu jednak trafiłem na swoją Honde, która była w zadowalającym stanie i jest nadal…
Co stało się z Hondą po jej zakupie?
Heh, prawde powiedziawszy stała na podjeździe 2 miesiące, ponieważ nie miałem ogarniętego prawojazdy. Potem, gdy je zdobyłem, była późna jesień, więc było już raczej za późno na jakieś zmiany. Przez zime nic się nie wydarzylo w aucie, oprócz małej stłuczki która miała duży wpływ na teraźniejszy wygląd auta. Stłuczka była na szczęście delikatna, więc nie było potrzeby wymiany żadnych części blacharskich więc jeździłem tak aż do lata kiedy to…
Honda Civic – tuning mechaniczny
Twoja CVC została poddana kompleksowemu tuningowi mechanicznemu, jak i stylistycznemu. Skupmy się na razie na tym pierwszym, co zostało zrobione pod maską?
Hmm.. 125KM w serii naprawdę jest dosyć ciekawe, i radzi sobie z nie jednym mocniejszym autem. Ogólnie moja Honda w wielu konfrontacjach z takimi samymi silnikami zawsze była pierwsza, nawet z CRX’ami które są lżejsze (na zlocie CKPL I CRX miałem możliwość się zmierzyć z kilkoma) a było to auto typowo seryjne, zamulone 17calowymi felgami, ale apetyt rośnie w miare jedzenia, i pewnego dnia pojawiła sie okazja kupić kompletny zestaw Turbo. Zastanawiałem sie tylko chwile, dwa telefony i po tygodniu znalazl sie kompletny Kit turbo (turbina kkk k04, 2 dodatkowe wtryski, intercooler wykonany przez Grabowskich…)
Honda Civic – osiągi
Jakimi osiągami możesz się pochwalić w obecnym setupie?
Niestety auto z Warszawy wyjechało o pierwszej w nocy, i nie zostało zhamowane. Teoretycznie auto powinno mieć przy tym doładowaniu (0,3b) jakieś 170KM i 190NM. Auto objeżdża bez problemu Civic Type-R (7gen) i ostatnio Toyote Supre Mk4 (non turbo), czasy też niestety nie mierzone, ale myśle że setke łapie poniżej 7 sekund, maksymalna prędkość sprawdzona w Niemczech to 240Km/h.
Honda Civic – zmiany wizualne
Twoja Honda oprócz zaawansowanego tuningu mechanicznego przeszła również kompleksową zmianę swojego oblicza, pod względem stylistyki… Skąd czerpałeś inspiracje do modyfikacji samochodu?
Plan był jeden – nie zmieniać nic w bryle auta, nadać mu jedynie atrakcyjności przez wymianę bądź odnowienie elementów na nowsze. Wiele osób idzie w kierunku JDM (Japan domestic market) czyli nie zmienia nic w aucie poza lampami na japońskie i felgami na Roty. Mi ten styl nie do końca pasował, auto miało jeździć i rzucać się w oczy. W Stanach karbon już jest bardzo popularny, u nas dopiero powoli wchodzi na salony. w CK było to jedyne auto z carbonem, polano także lakier perłowy w kolorze wiśniowym (z Forda Probe, wersja USA) oraz zmieniono swiatła na modne już Angel Eyes, a koła bez zmian – 17calowe felgi z oponami Yokohama.