Honda Civic - Screatch tuning 1

Honda Civic – Screatch

Samochód który dzisiaj zaprezentujemy jest dobrze znany użytkownikom naszego forum dyskusyjnego. Mowa o złotej Hondzie Civic Screatch’a, która przeszła prawdziwą metamorfozę od momentu kiedy trafiła w jego ręce. Zanim szerzej przyjrzymy się zmianom które przeszedł do tej pory samochód, zdradź nam dlaczego wybór padł właśnie na Honde Civic?

Od momentu kiedy zrobiłem prawo jazdy, spodobała mi się Honda. Jej stylistyka, idealnie kojarzy się ze sportowym autem – małe ,niskie i szerokie. Mimo zafascynowania marką zacząłem przygodę z moim pierwszym autem którym był Fiat Cinquecento. Sama historia z Hondą rozpoczęła się dość nie typowo. Zawsze odwiedzając Moją obecną narzeczoną trafiałem na jej osiedlu na Civica na świetnych felgach oraz glebie i coraz częściej zacząłem myśleć nad zmianą mojego Cinquecento właśnie na Hondę. Odpowiedni egzemplarz udało mi się upatrzyć w okolicach zamieszkania. W maju 2007r śliczna turkusowo-zielona perełka w 99% seryjna – stała się moją własnością.

Honda Civic - Screatch tuning 2

Tuning Honda Civic – zmiany stylistyczne

Jak wspomniałem na początku, samochód przeszedł prawdziwą metamorfozę. Skupmy się na początek na modyfikcjach które pojawiły się pod kątem stylistycznym w Civicu…

Tak zgadza się, samochód przez ponad rok przeszedł naprawdę wiele zmian. Początkowo nie zapowiadało się na aż tak drastyczne zmiany ale niestety tuning to też nałóg . Zaczęło się skromnie – nowe lampy na tył (Lexus Style) oraz lusterka R6 a potem zaczęły się spotkania klubowe i rozmyślania nad grubszymi modyfikacjami. Postanowiłem zmienić kolor oraz dokupić jakiś body kit. Tutaj zaczęły się pierwsze schody które chyba do dziś dnia mnie prześladują. Zaczęło się od doboru koloru. Przeanalizowaliśmy całą paletę barw tzn. czarny-czerwony-niebieski na złotym kończąc.

Honda Civic - Screatch tuning 3

Gdy już udało się wybrać kolor zacząłem myśleć nad body kitem i tutaj jak by się przypatrzeć historii to trwało to aż pół roku. Przez ten okres pojawiły się 3 przednie zderzaki, dwa tylnie oraz dwa rodzaje progów. Hmm.. dlaczego tyle? Zła jakość produktu, bądź nieustanny brak porządnego efektu. Finalnie temat ten został zakończony wiosną tego roku, w połączeniu produktów firmy MAXTON DESIGN, EBA oraz NIPPON. W międzyczasie autko zostało obniżone, zaopatrzone w nowe 17 calowe felgi ADR DESIGN, lampy przednie soczewkowe kolor (chrom), obecnie czarne z zestawem xenonów 6000K. Dopełnieniem końcowego efektu było przyciemnienie szybek, co dodało drapieżności.

Honda Civic - Screatch tuning 4

Tuning Honda Civic – wewnątrz/car audio

Kolejne zmiany to modyfikacje wewnątrz samochodu oraz zabudowa car audio…

Tutaj też doszło do wielu zmian. Po wybraniu lakieru zacząłem przemyślenia nad wykończeniem wnętrza . Zajęło mi to trochę czasu. Długo zastanawiałem się nad dopasowaniem odpowiedniej kolorystyki do lakieru nadwozia. Zależało mi na tym, aby wnętrze odbiegało jak najbardziej od szarości wnętrza seryjnego. A że nie boje się podejmować dziwnych decyzji wybrałem kolor bordowy z elementami grafitowymi i tak też zostało wyflokowane całe wnętrze. Do tego wszystkiego doszły nowe tarcze Indiglo, alu ramki na zegary, mieszek skórzany (oczywiście szyty czerwoną nicią), szczotkowana gałka biegów, czerwone dywaniki z nickiem, kierownica R1 z elementami bordo. Jeszcze na chwile obecną nie zostały zmienione fotele lecz mogę zdradzić że są już w trakcie przygotowywania nowe fotele z Hondy Prelude IV gen które będą obszyte alcantarą. Elementy wnętrza zostały tak skomponowane aby każdy element współgrał ze sobą kolorystycznie.

Honda Civic - Screatch tuning car audio

Jeśli chodzi o system audio to jak każda modyfikacja zajęła mi sporo czasu zanim ostatecznie wybrałem rodzaj zabudowy, materiały z jakich ma być wykonana oraz wiele innych. System opiera się na komponentach firm PIONIEER, US.AMPS oraz RE AUDIO i do tego wszystkiego doszła zabudowa własnego pomysłu – wykonana własnoręcznie z laminatu i na zakończenie została pomalowana wysokim połyskiem z grafiką airbrush.

Honda Civic - Screatch tuning silnik

Tuning Honda Civic – zmiany mechaniczne

Pod kątem mechanicznym również zaszły dodatkowe zmiany…

Początkowo w Civicu był to motor D13B2 którego moc silnika seryjnie była na poziomie 75KM, lecz po wielu modyfikacjach w aucie, ta moc zaczęła nie wystarczać i zacząłem się interesować mocniejszą jednostką napędową. W kwietniu tego roku udało mi się pozyskać silnik o pojemności 1,6l o symbolu D16A7 – seryjnie to moc około 115KM, jednak po dodaniu lekkiego koła zamachowego i kilku drobnych zabiegach, moc wzrosła do okolic 130KM. Sam przebieg przekładki silnika był bardzo skomplikowany gdyż 1,3 to gaźnik a 1,6 pełny wtrysk, do tego doszła cała nowa wiązka kabinowa oraz silnikowa. Aby to wszystko zaczęło nam sprawnie działać użyto części aż z czterech różnych modeli silnika i tutaj pojawiło się magiczne określenie tego silnika jako D13-15-16-ABZ-2567. Do tego wszystkiego doszedł dolot powietrza firmy AOMA, kolektor ssący został własnoręcznie wypolerowany oraz elementy malowane czerwoną farbą VHT (pokrywa zaworów, przepustnica itp.). W najbliższym czasie zostanie dołożony kolektor wydechowy 4-2-1 oraz zostanie wykonana dalsza stylizacja przestrzeni pod maską.

Honda Civic - Screatch tuning wnętrze

Zdradzisz nam ile wyniosy koszty dotychczasowych modyfikacji Civica?

O kosztach nie ma tu chyba co mówić. Każdy z nas wie ze tuning to naprawdę drogie hobby. Są to spore kwoty i spokojnie za taką sumę można w chwili obecnej stać się posiadaczem świetnego autka.

Tuning Honda Civic – imprezy i zloty

Samochód do tej pory pojawił się na kilku większych imprezach motoryzacyjnych w naszym kraju m.in: na katowickim Auto Moto Show – domyślam się że wzbudził spore zainteresowanie wśród zwiedzających?

Zgadza się. Samochód prawie od samego początku bierze udział w zlotach tuningowych w naszym kraju, startując głównie w konkursach na Auto Zlotu, Stylizacje wnętrza itp. Już wczesną jesienią 2007 samochód został zauważony na Zlocie w Porębie i został nagrodzony mianem Auta Zlotu. Tak na dobrą sprawę wszystko zaczęło się kręcić w tym sezonie, już na samym początku odbył się Memoriał J.Pawła II w Łagiewnikach gdzie ponownie Civic był ogłoszony Najładniejszym Autem Zlotu. Następnie przyszedł czas na II miejsce w Konkursie na Auto Zlotu na Pikniku z grupą FK, również II miejsce na majówce w Orzeszu a dwa ostatnie sukcesy to II miejsce w konkursie na Auto Zlotu oraz II miejsce w stylizacji wnętrza na Zlocie w Łazach.

Jeśli chodzi o Auto Moto Show to Civic wzbudził naprawdę duże zainteresowanie wśród ludzi zwiedzających. Była to moja największa impreza motoryzacyjna na jakiej byłem z samochodem i jestem z niej bardzo zadowolony. Celem pobytu na tej imprezie było promowanie imprezy Summer Cars Party, której jako Honda Śląsk jesteśmy współorganizatorem. W wielu chwilach odczuwaliśmy że wokół Nas jest większe zainteresowanie niż przy Lamborghini czy Bentley-ach, które również licznie prezentowały się w Katowickim Spodku.

Czy w najbliższej przyszłości planujesz dalsze modyfikacje samochodu?

Wątpię abym zakończył na tym co jest teraz. Co prawda obecnie mam już coraz mniej miejsc, gdzie mógłbym zajrzeć, aby coś zmodyfikować ale jak na chwile obecną mam kilka nowych pomysłów jeśli chodzi o poprawę stylizacji. Jedna również poprawa elementów mechanicznych nie jest mi obojętna i pod tym kątem również mam już określone plany.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *