Honda Civic Turbo Promotor 1

Honda Civic Turbo – Stanisław Jaworowicz vel „Javo”

Kiedy zaczęła sie twoja przygoda z wyścigami na 1/4mili?

Zacząłem się nimi interesować w 2004 roku, kiedy to jeździłem Hondą Integra Type R. Wystartowałem wtedy 2 razy, i 2 razy zająłem IV miejsce. Pomyślałem ze fajnie byłoby zbudować auto, które będzie mogło nawiązać walkę z czołówką w danej klasie, i będzie dojeżdżało na zawody na kołach. Zwróciłem sie do firmy PromotoR, (z która miąłem okazje juz nie raz współpracować) żeby podjąć z nimi współprace. Kupiłem od nich gotowy blok silnika, który był juz odpowiednio wzmocniony i tak sie zaczęło.

W wyścigach stratujesz już drugi sezon, jakimi sukcesami możesz się pochwalić?

Jak już wspomniałem w 2004 roku startowałem dwa razy Hondą Integra Type R i dwa razy udało mi się zająć IV miejsce. Auto miało nieznacznie zwiększoną moc do 202KM (wydech, dolot, komputer) jednak jak się okazało żeby wejść do półfinału wystarczało. Po rocznej przerwie wróciłem na tor „trochę” mocniejszym autem – Honda Civic 1.5 Turbo PromotoR. Mimo ze autem nie startowałem od samego początku sezonu, to udało mi sie zdobyć Wicemistrzostwo Polski w mojej klasie – Mini + – oraz ustalić rekord przejazdu 12.5s.

Honda Civic Turbo Promotor 2

Tuning Honda Civic Turbo

Jesteś posiadaczem Hondy Civic. Dlaczego akurat ten samochód?

Dlaczego Honda? Pierwszy mój kontakt z Hondą to bodajże rok 2003, kiedy miałem okazje przejechać się sie Prelude 2.2VTi mojej dziewczyny. Poczułem wtedy co to VTEC i bardzo mi się to spodobało. Od tego dnia wiedziałem ze Honda to jest TO. Po jakimś czasie kupiłem Integre Type R, potem Civica 1.5 i w 2005r Civica 1.3. Paradoksalnie Civic 1.3 był i jest – najszybszy! A dlaczego akurat taki Civic? Najbardziej mi się podoba ze wszystkich produkowanych generacji, jest lekki i tani w zakupie.

Honda Civic Turbo Promotor 3

Samochody te słyną z podatności na modyfikacje, nie inaczej było w twoim przypadku. Co zostało zmienione pod kątem wyścigów?

W zasadzie wszystko, jednak główna zmiana to silnik. Seryjnie auto miało 1.3 na gaźniku 75KM. Wiadomo było ze ten silnik nie nadaje sie do niczego, więc szybko został zastąpiony silnikiem 1.5, który był juz wzmocniony przez obsadzenie wyczynowymi tulejami PromotoR, tłokami i korbowodami. Do tego doszło turbo, Intercooler, komputer AEM EMS, wydech 3″ PromotoR, zawieszenie KONI gwintowane, skrzynia biegów o indywidualnie zestopniowanych przełożeniach, dwa komplety felg – 15″ i 16″ – by ROTA.

Honda Civic Turbo Promotor 4

Honda Civic Turbo – osiągi

Jakimi osiągami możesz się pochwalić na chwilę obecna?

Moc 366KM, przyśpieszenie 0-100km/h około 5.2-5.5 sekundy, przyśpieszenie 0-200km/h 12.2 sekundy. Prędkość maxymalna nie zmierzona ale teoretycznie ponad 300km/h.

Jak poradziłeś sobie z przeniesieniem takiej mocy na tor?

Na zawodach startuje na Toyo 888 15”, na codzień jeżdżę na Pirelli P Zero Nero. Oprócz tego jest zależne doładowanie od prędkości, co bardzo pomaga w utrzymaniu trakcji.

Honda Civic Turbo Promotor 5

Honda Civic Turbo – zmiany stylistyczne

Czy poza zmianami w mechanice zaszły tez jakieś zmiany stylistyczne w samochodzie?

Auto został cale pomalowane na nowo, na biało. Mam dwa komplety kół – 15″ Roty Slipstream czarne na zawody i 16″ Roty Subzero Bronze do jazdy na codzień. Zawieszenie KONI. Wewnątrz wymieniłem tylko fotele na czerwone z Integry Type R.

Zbliżamy się nieuchronnie do końca sezonu, jakie masz plany na przerwę zimową?

Na pewno jest to mój ostatni sezon w Mistrzostwach Polski na 1/4mili. Może będę jeździł na lokalne zawody, których jest coraz więcej, i z tego co słyszałem mają fajny klimat. Myślę nad sprzedażą auta, ale nie jestem jeszcze co do tego przekonany. Korzystając z okazji chciałbym bardzo serdecznie podziękować firmie PromotoR za stworzenie takiego samochodu, który skutecznie nawiązuje walkę z czołówką w klasie i równocześnie daje możliwość SZYBKIEGO poruszania sie po ulicach. Jeszcze raz DZIEKI!!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *