Jesteś posiadaczem Hondy Civic w wersji Type-R. Co cię skłoniło do zakupu tego samochodu?
Wcześniej jeździłem Hondą Civic 1.6 i byłem bardzo zadowolony, więc wybór padł po raz kolejny na Hondę. Do wyboru były ATR, ITR i CTR, więc najpierw poczytałem trochę na forach internetowych na temat tych aut. W sumie to właśnie ITR i CTR zbierały największe pochwały. Tu tak naprawdę zadecydował rocznik auta, ponieważ chciałem jakiś najmłodszy samochód. Fakt że trafiłem na wersje wypuszczoną na trzydziestolecie Civic’a, sprawił że CTR stał się liderem.
Tuning Honda Civic Type-R CTR VII gen
CTR’ek w Polsce jest znikoma ilość, jak było w przypadku Twojego samochodu?
Kiedy już padła decyzja aby zakupić ten samochód, zaczęły się poszukiwania. Wtedy znalezienie Type-Ra w Polsce, w dobrym stanie nie było łatwym zadaniem. Najpierw pojechałem do Gdańska ale samochód był w koszmarnym stanie, nie dość tego okazało się że był wykorzystywany do celów rajdowych. Wracając z wakacji zahaczyłem jeszcze o Toruń, gdzie był na sprzedaż kolejny w idealnym stanie. Dwa dni później przyjechałem tam raz jeszcze aby zabrać go już ze sobą.
Honda w tej wersji seryjnie dysponuje około 200KM mocy i 190NM. Dla Ciebie jednak nie było to wystarczające, więc silnik został poddany tuningowi. Samochód ten jest dość popularną bazą do przeróbek wiec z częściami nie było chyba problemu?
Na początku byłem bardzo zadowolony z osiągów CTR-a, ale wiadomo że z czasem zaczyna czegoś brakować i chce się czegoś więcej. Niestety w Polsce jest mało firm, które sprowadzają części do tego auta w rozsądnych cenach. Najlepsze części do tuningu mechanicznego można było znaleźć w USA. W wyborze i sprowadzeniu gratów pomogły mi firmy ECU-Performance i RPM Motorsport.
Jakimi osiągami możesz się pochwalić na chwilę obecną?
Za sprawą wymiany kompletnego wydechu, dolotu i ustawienia wszystkiego dzięki Hondacie, CTR dysponuje obecnie mocą rzędu 230Km/235Nm. Najlepszy wynik zmierzony na Tag’u przy wyjętej kanapie i bez zapasówki to 13,97sec na dystansie 1/4 mili.
Przy takiej mocy przenoszonej na przednią oś, pojawiają się już problemy z trakcją, jak Ty sobie z tym poradziłeś?
Jak na razie jeszcze nie ma tragedii. Na co dzień używam cały czas tych samych opon (Pirelli P zero Nero), natomiast na zawody zostały zakupione Toyo R888, które spisują się rewelacyjnie przy obecnej mocy.
Honda już fabrycznie charakteryzuje się sportowym wyglądem, lecz niektórzy jeszcze starają się poprawiać fabrykę w tej kwestii. Jakie jest Twoje spojrzenie na ten temat?
To fakt. Na początku wydawało mi się, że zostanie tak jak jest. Dziś już wiem, że to nie wystarczy, jednak poprawki będą niewielkie. W planach jest karbonowa maska, dokładka na przedni zderzak i atrapa Mugen’a. Tak naprawdę wszystko wyjdzie w praniu ponieważ najpierw chcę skończyć go od strony mechanicznej a następnie wezmę się za stylistykę.
Sezon 2007 nieuchronnie zbliża się ku końcowi, jeszcze tylko parę imprez i nastąpi przerwa na modyfikacje, jakie masz plany na ta przerwę?
Po długich zastanowieniach na temat tego czy zostać przy N/A podjąłem decyzje że jednak przyszła pora na turbo bądź też kompresor. Ponieważ tańsze w budowie jest turbo i z samych porównań wynika że powinien on być trochę szybszy od tego z kompresorem. Dzięki temu jestem już pewien swojego wyboru.