Honda Civic VI tuning 1

Honda Civic VI – MartinS

Kiedy zrodził się pomysł na ten projekt i kiedy padł wybór właśnie na Honde Civic?

Wybór na Honde Civic padł już w 1998 roku kiedy to kupiłem Civica 96′ 3d, jednak kiedy zacząłem pracę okazało się że pojemność bagażnika w owym aucie jest nie wystarczająca w moim zawodzie, zapadła więc decyzja o sprzedaży HB i zakupie innego auta, oczywiście poszukiwania kręciły sie tylko wśród aut marki Honda ze szczególnym uwzglednieniem modelu coupe. Jednak wtedy nie był on tak łatwo dostępny jak teraz i padło na Honde Civic 4d, 99′, 1.4is. Auto było w najbogatszej wersji, czyli 2x airbag, wspomaganie, ABS, el. lusterka, szyby, klimatyzacja, lusterka i listwy w kolorze nadwozia, halogeny. Miało to być auto przejściowe, ale zakupiłem felgi aluminowe 15′, później doszedł tłumik końcowy i tak się zaczęło…

Honda Civic VI tuning 2

Honda Civic VI – tuning wizualny

Pierwsze modyfikacje zaczęły się pod kątem stylistycznym…

Tak, na przedzie pojawił sie inny grill, ktory został polakierowany w kolorze nadwozia jak i lusterka, listwy boczne i progi, kierunki boczne wymienone na białe, pod którymi naklejono japoński napis HONDA. Tył auta przeszedł większe zmiany. Na klapie bagażnika zamontowano seryjny spoiler, sama klapa została przerobiona pod lampy z sedana amerykańskego, gdzie część lampy w klapie jest dwa razy większa niż w wersji europejskiej – i w tych miejscach zagościły biało czerwone lampy. Po bokach auta zagościła grafika reklamująca firmę adamRgarage. Dopełnieniem były 16 calowe felgi firmy Team Dynamic Pro Race 2.

Honda Civic VI tuning 3

Honda Civic VI – zmiany wewnątrz

Przejdźmy do środka gdzie na początku polakierowano tunel środkowy, obramówke zegarów i wyloty powietrza w kolorze nadwozia, zmieniono podświetlenie całego wnętrza i kokpitu na kolor czerwony. Wymieniono zegary na te z modelu Vti. Na konsoli centralnej zagościł Start engine z Hondy S2000. Oczywiście nie mogło zabraknąć aluminiowej gałki zmiany biegów firmy RAZO i mieszek z Civica Type-R. Przednie fotele wymieniono na kubełkowe regulowane firmy F1Z, natomiast tylnią kanapę przeszczepiono z sedana Vti 5 generacji (ma tylko dwa miejsca siedzące z tunelem przez środek).

Honda Civic VI tuning wnętrze

Honda Civic VI – car audio

W samochodzie pojawił się również zestaw Car Audio…

Dzwięk Vtec’a jest wystarczającą muzyką w aucie, ale z racji tego że sporo czasu w nim spędzam, został zamontowany sprzęt audio. Zaczęło sie od wytłumienia drzwi przednich matami APP i rozciągnięcia kabli firmy Rockford Fosgate i Deitz. System przedni z oferty Proa SystemS Team to midbas-microprecision i tweeter neo26. W bagażniku znajduje się subwoofer firmy Soundstream- Rubicon 12″, wszystko zasilane jest wzmacniaczem Rocford Fosgate Punch Power 800.a4. Dla zapewnienia stabilności zasilania zamontowano 0,5F kondenstator RF. Wszystkim steruje Clarion DXZ715MP zamontowany nisko w konsoli środkowej, a w miejscu fabrycznego radia znalazł sie wskaźnik napięcia. System car-audio powstał w firmie Galeria Tonów.

Honda Civic VI tuning silnika

Honda Civic VI – zmiany pod maską

Warto wespomnieć o jeszcze jednej, bardzo ważnej zmianie, ponieważ pod maską Hondy znalazło się „nowe serce”…

Auto przeszło wiele modyfykacji stylistycznych zarowno wewnętrznych jak i zewnętrznych, ale nadal pozostawał niedosyt mocy. Szkoda było sprzedać auto, tym bardziej że na pewnym etapie było to już nieopłacalne, więc nie pozostało nic innego jak swap silnika z 1.4is na 1.6 Vti. Sedany 6 generacji wychodziły seryjnie z takim silnikiem, w Polsce spotkać takie auto jest dosyć ciężko choć znam kilka modeli. Silnik pochodzi od Civica 3d vti 96.r, obydwa auta wjechały do Japan Sport Servis gdzie po 5 dniach prac mogłem się cieszyć nowym secem w moim aucie. Przyrost mocy z 90KM na 160KM spowodował pernamentny uśmiech na twarzy. Układ wydechowy wykonano ze stali nierdzewnej o średnicy 2’25” w firmie El-Tec, o dopływ powietrza troszczy się dolot CAI firmy AEM. W przekładni biegów znalazł sie shorshifter.

Honda Civic VI tuning fotele

Przed swapem silnika zostało zmienone zawieszenie: z przodu amortyzatory Bilsteina b4, tył natomiast to regulowany TSS, wszystko ze sprężynami Eibacha. Na przedniej osi zagościły nawiercane i nacinane tarcze hamulcowe firmy OMP jak i klocki pochodzące od tego samego producenta. Dzięki temu auto w pełni było przygotowane do zwiększenia mocy.

Czy w przyszłości samochód czekają kolejne modyfikacje?

Jest kilka pomysłów, jednak nie wiem czy wszystkie zostaną zrealizowane, na pewno już nie długo zostanie przeprowadzony swap hamulców tylnich z bębnowych na tarczowe z Hondy Delsol Vti.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *