Honda CRX Del Sol tuning 1

Honda CRX Del Sol – Lala

Chyba większość zgodzi się z nami co do tego, że Honda CRX Del Sol to typowo damskie wozidełko. Dlatego nie zdziwiło nas specjalnie, gdy dowiedzieliśmy się że egzemplarz który dzisiaj przedstawimy, należy właśnie do bardzo uroczej i urodziwej damy, ukrywającej się pod ksywką – Lala. Przypomnijmy że Del Sol należy do trzeciej generacji Hondy CRX a pojawiła się w 1992 roku, i była produkowana do roku 1997.

Tuning Honda CRX Del Sol

Honda CRX Del Sol tuning 2

Na początek pytanie, które dosyć często przewija się na naszych łamach, lecz tym razem nie mógłbym sobie odmówić jego zadania.. Jak zaczęła się u Ciebie przygoda z motoryzacja i skąd wzięła się u Ciebie ta pasja?

Od kilku lat moje życie związane jest z motoryzacją i tuningiem. Wiem że jest to nietypowe… szczególnie na dziewczyne mojego pokroju. Łamiąc jednak stereotypy… kobieta i motoryzacja też do siebie pasują. Jestem wychowanką Śląskiego Tuning Klubu i to właściwie od niego wszystko się zaczęło. Później byłam jakiś czas również hostessą pewnej firmy tuningowej. W końcu przyszedł czas na własny samochód.

Honda CRX Del Sol tuning 2

Aktualnie jesteś posiadaczką Hondy CRX del sol – dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?

To był zupelny przypadek. Nie wiem czy pamiętasz ale do niedawna odgrażałam się różowym i błyszczącym Mitsubishi Eclipse. Po Bytomskim etapie wyścigów na 1/4 mili znajomi z CRX CREW przekonali mnie właśnie do Hondy. Udało nam sie znaleźć egzemplarz w na prawdę dobrym stanie. Pojechałam ją zobaczyć i przyznam że od momentu kiedy ją zobaczyłam, wiedziałam że musi być moja. Podobało mi się w niej dosłownie wszystko, a najbardziej moc ktorą dysponuje.

Honda CRX Del Sol tuning silnik

Samochód ma za sobą kilka ciekawych zmian, o których chciałbym teraz porozmawiać a zacznijmy może od tych, które pod kątem stylistycznym pojawiły się w samochodzie…

Pod względem stylistycznym wizerunek auta zmienił sie diametralnie. Samochód został na nowo polakierowany, lakier pochodzi z Subaru Imprezy, dach został pomalowany na czarno dla uzyskania kontrastu. Na samochód został założony cały pakiet ospojlerowania Elia. Poza tym został usunięty spojler z klapy bagażnika, zmieniona tylna blenda z wnęką na rejestracje USDM.Zostały rowniez zmienione lampy tylne na red & white oraz przednie reflektory wraz z kierunkowsakazami i halogenami na Black Clear.

Honda CRX Del Sol tuning 4

Pod kątem mechanicznym również pojawiło się kilka modyfikacji…

Mechanicznie też sporo się pozmieniało, w pierwotnej wersji samochód posiadał silnik d16z6 ktory został zeswapowany na silnik B18c4 stosowany w Civicach 6 generacji. Silnik ten seryjnie dysponuje mocą 169km ale w celu polepszenia osiągów doszło pare dodatkowych modyfikacji. Tak więc został zastosowany dolot zimnego powietrza, zamontowany został również sportowy kolektor wydechowy 4-1 oraz przelotowy wydech o średnicy 2″ zakończony końcowym WM sport.

Za sterowanie silnikiem odpowiedzialny jest seryjny komputer ze zmienionymi mapami na mapy z Integry GSR. Aktualnie moja Honda dysponuje mocą 180 KM.

Czy w najbliższej przyszłości planujesz dalsze modyfikacje w Hondzie, czy te które pojawiły się w niej do tej pory, w zupełności Cię zadowalają?

Wiesz co Ci powiem – to staje sie powoli nałogiem. Ciągle jest coś co chcesz zmienić w swoim samochodzie. Napewno musze zająś się wnętrzem, bo w przyszłym sezonie zamierzam powalczyć o jakieś wyrożnienia. Być może popracuję nad tym, by jeszcze trochę zwiekszyć moc w samochodzie. Jak to mowią – „apetyt rośnie w miare jedzienia”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *