Jesteś właścicielem dość nietypowej wersji Hondy CRX – Del Sol. Honda w tej wersji nadwoziowej jest dość rzadka u nas w kraju . Skąd pomysł na taki samochód?
Del Sol zawsze mnie fascynował, poza tym to Honda 🙂 Od małego marzyłem o CRX-ie. Poza tym jest to auto dość nietuzinkowe, a ja lubię auta mało popularne, zwracające uwagę.
Tuning Honda CRX Del Sol
Twoja Honda wyróżnia się z tłumu dość agresywnym wyglądem. Z czego czerpałeś inspiracje do takiej modyfikacji?
Inspiracja przyszła z czasem… Przed zakupem auta szukałem egzemplarza, który byłby nieco inny od oryginału, a wiedząc ze Del-Solek jest dużo do kupienia na rynku wtórnym wiedziałem, ze ze znalezieniem Tej odpowiedniej nie powinienem mieć większych problemów. O tym ze zdecydowałem się na zakup auta już stuningowanego zadecydowały względy ekonomiczne. Na początku chciałem kupić „golasa” i samemu od podstaw tuningować, lecz po namyśle i doświadczeniu (poprzednie auto sam tuningowałem i bardzo dużo na nim straciłem) zdecydowałem się na zakup auta bezwypadkowego ze słabszym 125-konnym silnikiem, za to z kompletnym bodykitem i świeżym lakierem. Zaoszczędzone w ten sposób pieniążki przeznaczyłem na kompletną modyfikację wnętrza i lekkie poprawienie osiągów silnika.
Honda CRX Del Sol – zmiany wizualne
Tak więc o samym wyglądzie auta:
- Kompletny bodykit firmy Wiz Art
- Lakier z 65% perły
- Felgi Azev E z oponami Goodyear eagle F1 225/40/17
- na zimę ATS EX”U” Goodyear Ultra Grip 195/55/15
- Tylne Lampy Altezza Style
- Przyciemnione szyby
- Brak zamka i światła przeciwmgłowego na tylnej klapie.
- Zaspawane otwory zamków w drzwiach przednich.
- „Mikro” tablica rejestracyjna
- Czerwone kierunkowskazy
- Kierunki boczne z Peugeota 807
- Diodowe czerwone neony pod autem
- Wycieraczki Valeo X-trm
Honda CRX Del Sol – zawieszenie
- Amortyzatory Kayaba + progresywne sprężyny
- Usztywnione stabilizatory
- Tarcze EBC Turbo Groove
- Klocki EBC Green stuff
- Płyn hamulcowy EBC
Honda CRX Del Sol – pod maską
Pod maską Twojego samochodu znalazł się silnik 1.6 V-tec 125KM. Czy tak jak i wygląd, silnik został poddany jakimś modyfikacjom?
Oczywiście, ale były to zmiany bardzo kosmetyczne. Po pierwsze silnik został rozebrany na czynniki pierwsze i tak całkowicie asekuracyjnie zostały wymienione tłoki, tuleje, pierścienie, korbowody. Głowica została splanowana o 0,7mm dzięki czemu stopień kompresji z 8,2:1 zmienił się do 10,5:1 czyli tak jak w Vti. W głowicy także znalazły się nowe zawory i uszczelniacze. Dodatkowo auto posiada nowy 2,5 calowy przelotowy wydech ze stali kwasoodpornej zakończony tłumikiem z regulacją głośności Moogena/
Został także poprowadzony układ dolotowy zakończony filtrem stożkowym King Dragon. Dzięki tym modyfikacjom silnik osiąga teraz 128 km i 156Nm, czyli niewiele ponad serię za to przebieg mocy i momentu przebiega o wiele płynniej niż w serii, co daje większą a przedewszystkim na długi czas bezawaryjną radość z jazdy 🙂 Dodatkowo dekiel od silnika został spolerowany oraz zamontowany został short shifter umożliwiający szybszą zmianę biegów.
Honda CRX Del Sol – osiągi
Jakimi osiągnięciami możesz aktualnie się pochwalić?
Jeżdżę autem na codzień, jest mi potrzebny w pracy więc na radykalne, konkursowe zmiany nie mogę sobie pozwolić. Mam co prawda na ścianie kilka dyplomów ale zadnego z ogólnopolskiej sceny…
Czy oprócz zmian stylistycznych i mechanicznych, zaszły również jakieś modyfikacje we wnętrzu?
Wnętrze to mój konik 🙂 Spędzam w aucie bardzo dużo czasu i lubię przebywać w namiastce luksusu dlatego zdecydowałem się na skórę. Więcej nie opisuję – na zdjęciach widać jak na dłoni. Zdaję sobie sprawę że wnętrze budzi kontrowersje, ale taki był mój zamysł i udało mi się go zrealizować w 100%!
Jakie plany na przyszłość?
Z całą pewnością będą Kseny i regulowane zawieszenie – więcej nie trzeba, bynajmniej ja tak uważam 🙂