Cześć, kiedy zaczęła się Twoja przygoda z Mazdą i tuningiem?
W 1996 roku stałem się posiadaczem pierwszego auta, które się do tego nadawało (VW Golf II). Był to czas wszechmodnego plastiku, niedopasowanego, strasznego 🙂
Zmiany jakie zaszły w Mazda MX-6
- felgi chrom 18′
- opony 225/35 R18 Bridgestone Potenza Pole Position, Pirelli PZero Assimetrico
- przednie reflektory Xenonowe + Angel Eyes
- tylne lampy Lexus Style (Altezza)
- boczne kierunkowskazy Klarglass (MHW)
- srebrne żarówki kierunkowskazów (Saxo)
- dokładka przedniego zderzaka (Lumma)
- brak wszystkich emblematów
- brak wszytkich zamków
- ukryte wentyle felg
- pióra wycieraczek SLIM
- panel nawiewu Soft Touch
- panel LCD 5,7′ TV, DVD (JVC) zabudowa konsoli środkowej
Mechanika Mazda MX-6:
- pojemność skokowa 2497 cm3
- sześciocylindrowy, widlasty (60 stopni), 24 – zaworowy
- zmienna pojemność układu dolotowego (VRIS)
- układ hamulcowy: Brembo
- koło zamachowe o zredukowanej masie (MAZDA)
- tarcza sprzęgła + docisk Stage One (EXEDY)
- Piggy Back (SMT6 – PerfectPower)
- system wtrysku podtlenku azotu (ZEX) sterowany progresywnie
- moc: 240 KM
Jakieś modyfikacje planowane w najbliższej przyszłości?
Auto przechodzi na wyścigową emeryturę, projekt jest nierozwojowy (przedni napęd)
Jesteś członkiem ogólnopolskiego klubu Mazda Speed (tu możesz opowiedziec o samym klubie, o zlotach, jak często się odbywają etc.)
Klub zrzesza około 150 członków z całej Polski. Jest organizowany raz w roku duży spot (ogólnopolski), jest także spot zimowy. W regionach odbywają się spontaniczne mniejsze spoty regionalne. Działa forum internetowe, bardzo często odwiedzane (również przez osoby nie związane z Klubem)
Ostatnio gościłeś na zlocie integracyjnym klubów Calibra-Team & Calibragroup, który odbył się na torze w Bydgoszczy…
Bardzo dobrze zorganizowane spotkanie. Ludzie z pasją, którzy wiedzą, co robią. Same superlatywy i chęć wzorowania się w materii organizacji tego typu imprez.