Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z Mitsubiishi Eclipse?
Auto kupiłem dwa lata temu. A cała przygoda zaczęła się jakieś 8-9 lat temu, gdy zdobyłem prawo jazdy i ujrzałem po raz pierwszy własnie Mitsubishi Eclipse. Już wtedy wiedziałem, że kiedyś będe musiał to auto mieć. Jest to już moje 7 autko i jak narazie chyba najdłużej zostało ze mną 🙂
Tuning Mitsubishi Eclipse GST
Samochód pod kątem stylistycznym nieco się zmienił – opowiedz o przeróbkach jakie zaszły pod tym kątem…
Moim zdaniem wersja poliftingowa jest już prawie doskonała, wiec nie ma potrzeby tam za dużo zmieniać. W aucie zostały zmienione przednie zderzaki na „plastikowe” z wlotami powietrza, a także przedni zderzak został nieco przerobiony (powiększony wlot powietrza na centralnie umieszczony intercooler), a także zmienione swiatła przeciwmgielne na soczewkowe. Pozatym przybyło trochę naklejek prezentujące nazwy firm, ktorych części użyłem w aucie, ozdobne naklejki „tribal” na drzwi i oczywiście naklejka klubu Mitsubishi Eclipse Polska.
Jakie zmiany zaszły w samochodzie od strony mechanicznej?
Poprzedni właściciel zmienił caly układ dolotowy od turbiny, został zamontowany większy intercooler, a pozatym cały układ wydechowy został zmieniony na 2,5″. Pierwsze co sam zrobiłem w aucie to zmiana zaworu BOV od turbiny na HKS SSQV, świece NGK i kable Magnacore, nowa pokrywa zaworów, stożek K&N, wentylowane tarcze hamulcowe i klocki EBC Red Stuff, dodane dwa komputery Apexi do sterowania mieszanki paliwo-powietrze i druga do sterowania turbiny, pompa paliwowa Walbro 255 oraz regulator ciśnienia paliwa z zegarem. Teraz przygotowuje się do nieco większych przeróbek…
Czy wewnątrz również zaszły jakieś dodatkowe modyfikacje?
Obicie foteli i tylnej kanapy zostały wykonane z dwu kolorowej skóry przez Java Car, pozatym cały sprzęt Audio został zmieniony i zbudowany od nowa od podstaw, auto zostało wygłuszone matami bitumicznymi, zostały zmienione tarcze zegarów a także dodane dodatkowe zegary, no i oczywiście są też dwa komputery Apexi ktore mogą monitorować do czterech różnych kanałów każdy. Został także zmieniony cały system alarmowy z możliwoscią namierzania auta i dodatkowymi funkcjami.
Czy w przyszłości samochód czekają kolejne przeróbki czy projekt uważasz już za zakończony?
Tak, w obecnej chwili zostały zamówione części do kompletnej renowacji silnika, nowe twardsze mocowania silnika, nowa większa i wydajniejsza turbina, 550cc wtyryski paliwa, metalowa uszczelka pod głowice, zostanie również usunięty wałek balansowy. Wszytsko to powinno dać moc okolo 300HP przy seryjnym doładowaniu, ale wszystko będzie strojone do bezpiecznej mocy rzędu 350HP. Silnik Eclipse 4g63T jest w stanie wytrzymać moc rzędu 400HP ale taka moc ma sens w wersjach GSX, ponieważ przy napędzie na przód, już przy obecnej mocy (ok. 240HP) jest dość łatwo stracić przyczepność z nawierzchnią.