Eclipse Spyder 1

Mitsubishi Eclipse Spyder – Ryfi

Zacznijmy od tego jak zaczęła się twoja motoryzacyjna przygoda – czy przed samochodem, który za chwilę przedstawimy były jakieś inne?

Pierwszym moim autem był Eagle Talon z 1992 roku czyli amerykańska wersja Eclipse’a z podnoszonymi lampami oraz dwulitrowym, wolnossącym silnikiem o mocy 136KM. Było to w 1998 roku, więc jak na tamte czasy auto robiło naprawdę duże zamieszanie na Polskich drogach.

Eclipse Spyder 2

Tuning Mitsubishi Eclipse Spyder

Aktualnie jesteś posiadaczem Mitsubishi Eclipse Spyder z ’99 roku, z silnikiem 4g63 turbo, dysponującego seryjnie mocą 214KM, dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?

Po około czterech latach jazdy Talonem uznałem że czas na mocniejsze auto, które mogłoby być dobrą bazą do tuningu. Docelowo miało to być Mitsubishi Eclipse 2 generacji, wersja GST/GSX. Po około roku nieustannych, bezowocnych poszukiwań, w końcu znalazłem ogłoszenie sprzedaży Mitsubishi Eclipse w wersji Spyder z doładowanym silnikiem, które zostało sprowadzone z USA pare miesięcy temu.

Eclipse Spyder 3

Muszę jednak przyznać, że nie byłem za bardzo przekonany co do wersji cabrio. Gdy pojechałem obejrzeć auto, okazało się że jest ono w świetnym stanie technicznym oraz wizualnym. Zaś gdy tylko przejechałem się nim z odkrytym dachem moje wszelkie dotychczasowe wątpliwości zostały rozwiane w ciągu ułamka sekundy…

Mitsubishi Eclipse Spyder – zmiany wizualne

Samochód pod kątem stylistycznym robi na prawdę duże wrażenie, jakie zmiany zaszły pod tym kątem?

Przednie lampy zostały zastąpione projektorami z czarnym środkiem. Przedni zderzak został lekko zmieniony, wszelkie przetłoczenia zostały wygładzone, zaś centralnie w jego miejscu został zamontowany duży intercooler od Iveco Turbo Daily. Ponieważ z tyłu samochodu zamontowane były lampy typu lexus, zostały one zastąpione oryginalnymi lampami z wersji amerykańskiej, seryjne 16-calowe koła ustąpiły miejsca sprowadzonym z USA 18 calowym felgą RSL Ricochet z oponami 225/40. W samochodzie zostało również zamontowane nowe zawieszenie tj. regulowane amortyzatory Tokico Illumina oraz sprężyny Eibach Pro-kit obniżające auto o ok 3,5 cm.

Eclipse Spyder 4

Mitsubishi Eclipse Spyder – zmiany wewnątrz

Zmianom uległo również wnętrze samochodu…

Na słupku pojawiły się dodatkowe zegary monitorujące pracę silnika, Turbo timer dbający o prawidłowe chłodzenie turbiny, shift light, zamontowane zostały zegary Indiglo oraz przydatne urządzenie Apexi rev/speed meter, które może służyć m.in.za własną hamownię. Na desce rozdzielczej natomiast, pojawiła się okleina z carbonu…

Eclipse Spyder wnętrze

Mitsubishi Eclipse Spyder – car audio

Jeśli mówimy o zmianach wewnątrz, nie można by też zapomnieć o audio…

Jednostka sterująca to multimedialna wieża dotykowa Kenwood DDX-6019 2 z nawigacją, głośniki przód to Hertz ESK 165 plus gwizdki, tył zaś JBL 6×9 GTO 937, wszystko podpięte pod wzmacniacz JBL CS 60.4

Mitsubishi Eclipse Spyder – zmiany mechaniczne

Eclipse Spyder silnik

No i na koniec przejdźmy do tych modyfikacji, które uległy zmianom pod kątem „mechanicznym”…

Zmiany które zaszły od tej strony to: aluminiowy dolot ze stożkiem K&N i osłoną termiczną oraz dopływem zimnego powietrza z zewnątrz, wydech przelotowy 2,5” by El-tec zakończony oryginalnym tłumikiem Apexi N1, FMIC Iveco Turbo Daily plus krótsze orurowanie 2” z nierdzewki by El-tec, BOV Greddy type-S, MBC Hallman podniesione ciśnienie doładowania do 0,9 bara, sprzęgło + docisk ACT 2100, kable wysokiego napięcia Magnecor 8,5mm, świece NGK, Short shifter, rozpórka kielichów Megan Racing oraz klocki hamulcowe EBC Green Stuff

Czy w najbliższej przyszłości planujesz kolejne modyfikacje Eclipse’a?

Dopóki auto będzie w moim posiadaniu to jego modyfikacje nigdy się nie skończą. W najbliższej przyszłości planowane są m.in. zamontowanie większego Turbo, pompa, wtryski celem osiągniecia mocy ok. 300KM

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *