Nissan 200sc Tuning

Nissan 200SX – Cziko SkyRacing

Czas zaprezentować samochód, zmodyfikowany nie tyle co pod względem stylingu, co tuningu mechanicznego. Jak zaczęła się Twoja przygoda z tunigiem i motoryzacją?

Zaczeło się od 200sxa kupionego z ogłoszenia w gazecie. Auto było całe w częściach, porozbierane, niekompletne, i jak sie później okazało była to padaka po ostrym dzwonie, z silnikiem po dwóch remontach. Ale juz wtedy mnie zaraził i wiedziałem ze następnym samochodem również będzie 200sx, tyle że postanowiłem sam sobie go sprowadzic z zagranicy i tak się też stało – pojechałem i znalazłem bezwypadkową sztukę z dobrym silnikiem i turbo.

Tuning Nissan 200SX – Cziko SkyRacing

Nissan 200sc Tuning 2

Nissan 200sx był modyfikowany przez firmę SkyRacing, specjalizującą się chyba głównie w tuningu Nissanów?

Tak, pierwsza przemiana auta to kapitalny remont, przogotowujący „na wszelki wypadek” auto pod sporo wyższą moc niż seryjne. W Skyracing został zrobiony wydech przelotowy 2,8cala z kwasa oraz fmic z orurowaniem 2/2,5cala, został napisany chip stage 3 pod doładowanie 1,3 bara, zamontowalismy turbo t28 z nissana s14a, pompa paliwa walbro 255 i dzięki tym modyfikacjom udało się osiągnąć jakieś 300KM co zaowocowało czasem 13,41 na zawodach 1/4mili na Bemowie 1 maja 2005 roku. Jego osiągi w tym czasie to 5,5 sec do 100km/h, 17,5 do 200km i prędkość maxymalna jaką osiągnęłem w granicach 250km/h.

Nissan 200SX – Modyfikacje

Nissan 200sc Tuning 3

Jak wyglądały dalsze modyfikacje samochodu?

Po stage 1 przyszedł czas na dalsze dłubanie bo to zaraźliwa choroba i auto po kilku tygodniach było ZASŁABE :))) Nadażyła się okazja zakupu całej mechaniki Z NISSANA 200SX S14A Z 99 roku i w ten sposób zrobiliśmy swap dosłownie wszystkiego co mechaniczne, czyli zaczynając od kompletnych zawieszeń z 4 tłokowymi zaciskami i większymi tarczami hamulcowymi po skrzynie biegów i oczywiście sam silnik SR20DET, dający większy potencjał do tuningu niż oryginalna jednostka CA18DET. W tym samym czasie do auta zostały dokupione tłoki i korbowody Eagle, kompletne sprzęgło Denso z kołem zamachowym o wadze 4,5 kg czyli 3 razy lżejszym niż oryginał!!! Wtryski to Denso 900cc, jako że silnik był tak mocno przygotowany, nie mogło być mowy o zostawieniu seryjnej turbiny której potencjał to max 320KM, więc wjechało nowe Turbo Garetta GT 30/40 o potencjale 600HP!

Koła w aucie to 8,5X18 przód, opony 235/40, tył 10X18, opony 275/18. Zawieszenie, amortyzatory KONI z regulacją twardości, sprężyny H&R obniżające o 40mm, rozpórki kielichów tył i przód. Jeśli natomiast chodzi o wnętrze wszystko jest w czarnej skórze, wskaźniki Greddo Boost I EGT, ogromny FMIC o wymiarach 70 X 30 X 10 CM został zamontowany nowy razem z silnikiem 2.0T.

Nissan 200sc Tuning Turbo

Jaką mocą obecnie dysponuje samochód?

Po złożeniu wszystkich klocków, auto trafiło do zaprzyjaźnionej firmy Tomaracing na ostatnie doszlifowanie i wystrojenie. Tam również został usunięty przepływomierz, jego miejsce zajął 1,5 barowy Map Sensor. Po strojeniu na drodze jego wynik był bardzo zadowalający, hamownia wypluła 381HP I 442NM NA 1,3BARA!!!

Wiem że samochód brał udział w wyścigach na 1/4 mili. Jaki do tej pory uzyskał najlepszy czas?

Niestety na zawodach auto za każdym razem płatało figlem, a to problemy ze sprzęgłem, a to czkawki po zmianie biegów. I w tym sezonie na oficjalnych zawodach nie udało się niestety zejść poniżej 13 sekund na 1/4 mili. Za to mogę powiedzieć że z hamownią, na koło na ulicy udało się zmierzyć w bardzo dobrych warunkach osiągi auta i to było satysfakcjonujące – od 0 do 100km/h 4,2 sek! od 0 do 200km/h 12,7 sek., na czas 1/4 mili 12,5. Maksymalna prędkość z jaką jechałem to 284km/h i nie było to jeszcze wszystko co może osiągnąć to auto. Obecnie w Nissanie pado sprzęgło i zostało zamówione z Japonii nowe OS Giken, 3-tarczowy o wytrzymałości 1000KM. Razem z BRT z Tomaracing opracowaliśmy plan jak przeskoczyć 400HP bo na SMT6 wynik jaki osiagneliśmy do tej pory wydawał się ostatecznym, jednak to jeszcze nie jest ostatnie słowo i liczę że na wiosnę auto wyjedzie z mocą 400HP+ I około 500NM.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *