Nissan 200SX s13a

Nissan 200SX s13 – Wiśniowy

Zanim przejdziemy do przedstawienia auta, opowiedz nam jak zaczęła sie twoja motoryzacyjna przygoda? Czy przed Nissanem były jakieś inne samochody?

Motoryzacją zaraziłem się już jako dziecko. Mój ojciec jest z zawodu mechanikiem, a ja od zawsze starałem pomagać mu przy jakichkolwiek naprawach. Jeżeli chodzi o poprzednie pojazdy to były to tylko jednoślady typu ROMET, SIMSON i kilka skuterów. Swojego Nissana kupiłem w wieku 17 lat więc nie miałem jeszcze prawa jazdy. Termin ukończenia auta jaki sobie postawilem była właśnie moja 18-stka.

Tuning Nissan 200SX s13

Nissan 200SX s13b

Aktualnie jesteś posiadaczem Nissana 200SX s13, dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?

Auto kupiłem przez zupełny przypadek. Przyjechałem kiedyś do znajomego na wioske i zobaczyłem stojącego w krzakach czerwonego Nissana. Od razu dowiedziałem się do kogo należy ten samochód i za ile chce go sprzedac. Była to kompletna ruina więc kupiłem go za grosze. Stwierdziłem że go poskładam i odratuje ale potrzebuje dawcy części. Pojechałem do Niemiec i przywiozłem ciemnego grafitowego Nissana bez silnika. Po głębszych ogledzinach na warsztacie, stwierdziliśmy że ta niemiecka buda jest w stanie wręcz idealnym. Nie zastanawiając sie długo sprzedałem czerwonego SX’a i zacząłem szukac silnika do swojego Nissana.

Nissan 200SX s13c

Początkowo plan był prosty – będę go sobie powoli robił i na to przeznaczam rok, ewentualnie zmienie kolor na jakiś lepszy. Traf chciał że znalazłem się kiedyś na forum posiadaczy Nissanów www.TURBOKILLERS.com i wtedy projekt nabrał prawdziwego rozpędu. Ze zwykłego 200sx projekt zmienił się i przewidywał kompletną przeróbkę auta. I tak zaczęła sie walka…

Samochód przeszedł gruntowną przebudową – zacznijmy może od zmian które zaszły pod kątem stylistycznym w tym samochodzie…

Razem ze współtwórcą samochodu (z ktorym przygotowaliśmy auto ze strony wykończenia budy i lakierowania), stwierdziliśmy że kolor musi być NIESAMOWITY, taki żebym nie znalazł drugiego takiego samego. Wybór padł na czerwoną kilkuskładnikową perłę 3D YAMAHA MOTORCOLOR, do tego czarny dach, maska, tylna klapa i felgi. Doszedł do tego bodykit (zderzaki i progi) zrobiony wg własnego pomysłu i napewno jedyny taki. Auto przygotowane we współpracy z warsztatem – Bielski na ul. Krótkiej w Gorzowie Wielkopolskim.

Nissan 200SX s13d

Wnętrze również nie pozostało bez zmian…

Seryjne wnętrze Nissana 200sx s13 jest bardzo SZARE, wiec oryginalne fotele, kanapa i boczki poszły do obszycia czarną i czerwoną skórą. Deska rozdzielcza została rozebrana i pokryta czarnym FLOCKIEM. Doszła też do tego fajna sportowa kierownica. Systemem audio zajął się mój znajomy szpec od car-audio z firmy AudioGarage w Gorzowie Wlkp.

Pod względem mechanicznym samochód nie zmienił się w znacznym stopniu, choć pojawiło się kilka zmian o których warto wspomnieć…

Nissan 200SX s13 wnętrze

Mechanicznie auto zmieniło się niewiele, już seria daje dużo radości z jazdy. Zmodyfikowałem układ wydechowy na kompletnie przelotwy, jest jedynie tłumik końcowy przelotowy 2.5 cala UPGRADE CALIBER 38, ktory nadaje sx’owi rasowy dźwięk. Dla bezpieczeństwa turbiny oraz dla niesamowitego efektu dźwiękowego został założony zawór upustowy ciśnienia doładowania znany powszechnie jako BLOW-OFF. Zostały również wymienione sprężyny zawieszenia na lekko obniżające. Autko w tej chwili stoi na felgach 17″ z oponkami 225/45/ZR17.

Czy w przyszłości szykują się kolejne modyfikacje SX’a?

W niedalekiej przyszłości planuje kilka zmian mechanicznych, tj. turbina T28 od nowszego modelu 200sx s14 lub s14a, pompa paliwowa WALBRO 255l\h, zmieniona mapa ECU oraz tylny most ze szperą z modelu s14a.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *