Opowiedz na początek jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją?
Moja przygoda z motoryzacją zaczęła się w wieku 17 lat gdy nie posiadałem jeszcze prawa jazdy. Zakupiłem najmocniejszą wersje Hondy CRX a więc 160-konną VTI która w 1997r była 5-letnim samochodem. Jeździłem nią 5 lat ucząc się i doskonaląc swoje umiejętności za kółkiem. Po jakimś czasie jednak, zaczęło brakować mocy i zaraz po kinowej premierze filmu „Szybcy i wściekli” zachorowałem na Mitusbishi Eclipse, które wkrótce potem kupiłem w wersji 2.0 turbo i zaczęły się przeróbki tego samochodu. Jak wyglądał ten samochód po modyfikacjach możecie obejrzeć tutaj. Po Eclipse było jeszcze kilka samochodów, ale wszystkie tylko na chwilę, ponieważ w planach i tak było coś Japońskiego, sportowego i z charakterem – stąd właśnie pojawił sie 350Z.
Nissan 350Z Tuning
Aktualnie jesteś posiadaczem Nissana 350Z – dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?
Od zawsze kocham tylko tzw. „Japanese toys” a że Honda ani Mitsubishi które bardzo lubiłem, nie ma w swojej obecnej ofercie nic co by mi odpowiadało, tak samo i Toyota nie ma nic na wzór Supry, to wybór padł na tylno napędowca z dużą mocą by trochę poszaleć oraz poślizgać się w zakrętach.
Tuning Nissan 350Z Tuning – modyfikacje
W samochodzie pojawiło się sporo ciekawych modyfikacji o których warto byłoby w tym miejscu wspomnieć…
Samochód który posiadam to najbogatsza wersja Nissana 350Z w wersji Premium Pack, a więc hamulce Brembo, pełne nagłośnienie Bose na 6CD ze zmieniarką i wzmacniaczem, nawigacja DVD, klimatyzacja, skóra, ABS, ESP, TCS a także LSD czyli mechanizm różnicowy (szpera) no i oczywiscie manualna skrzynia.
Przedni spoiler to oryginał Nismo z poliuretanu, przednie pomarańczowe, pionowe obrysówki zostały zastąpione białymi, a znaczek firmowy Nissana został usunięty z całego samochodu przez co stał się bardziej tajemniczy. Przyznać trzeba że dla nie wtajemniczonych, model i marka tego samochodu stanowi ogromną zagadkę. Jedynie z tyłu znajduje się mały emblemat Nismo Z-tune (Nissan Motorsport).
Tylne lampy zostały zamienione na czarne diodowe Altezzy a’la lexus, a tylne kierunki wraz z wstecznymi i przeciwmgielnym zamienione na przeźroczyste (clear), oryginalny spoiler zostal usunięty z tylnej klapy i zastąpił go karbonowy odpowiednik. Zetka stoi na kołach 9.5×18 z oponami 255/45/ZR18 (Michelin Pilot2) przód oraz 275/40/ZR18 (Dunlop SP Sport) tył które zostały przykręcone „złotymi” śrubami by utrzymać tonacje wraz ze złotymi hamulcami Brembo. Błotniki zostały przygotowane pod taką szerokość kół i odpowiednio zmodyfikowane oraz naciągnięte. Mimo iż samochód posiada bardzo dobre nagłośnienie Bose zdecydowałem się na inny rodzaj poezji dla uszu, a mianowicie wydech oryginalnego Invidie z tytanowymi końcówkami. Pod maską seryjny dolot został zastąpiony kompletnym kitem dedykowanym pod model wraz ze stożkiem oraz alu rurą, seryjną pokrywe silnika zastąpiła karbonowa, a nad odpowiednim chłodzeniem serducha Zetki czuwa aluminiowa, polerowana sportowa chłodnica, szersza 1.5cm od seryjnej oraz wydajniejsza o 30%.
Przed chłodnicą została umieszczona specjalna listwa aluminiowa Greddy, kierująca powietrze dokładnie na chłodnice oraz stożek. Plastiki zostały pomalowane pod kolor samochodu, natomiast korek zastąpił chromowany z emblematem „Z”. Na pokrywie karbonowej znalazł się emblemat Nismo, na założenie czekają jeszcze siłowniki maski Tein. Samochód został przemalowany, a dach utrzymany w tonacji czarnej perły z bardzo grubym ziarnem (granulatem) co daje efekt brokatu. Oryginalne lusterka zastąpiono bardziej aerodynamicznymi odpowiednikami, oczywiście karbonowymi, elektrycznymi z wbudowanym kierunkowskazem. Na założenie czekają jeszcze przednie poszerzające carbonowe błotniki Erebuni z wlotami powietrza, których nie mogłem się doczekać z Japonii, więc naciągnięto seryjne by móc już wyjechać samochodem.
Tuning Nissan 350Z Tuning – lista przeróbek
Ile trwały prace nad tym projektem i jaki był ogólny koszt przeróbek?
Modyfikacje trwały około pół roku wliczając w to oczekiwania na paczki z cześciami (USA, Japonia), procedury celne, malowanie całego samochodu itp. Koszt przeróbek? Trudno ocenić ale mogę podać cany poszczegolnych wybranych części.
- Wydech Invidia z USA z tytanowymi końcowkami z kosztami transportu i cłem wyszedl na 3.5tyś zł
- Koła, a więc felgi z USA TRAXX Black Chrome 9.5×18 wraz z oponami Michelin i Dunlop 255 i 275/40ZR18 – całkowity koszt 7.5tyś zł/kpl
- Chłodnica sportowa Koyo – 1700zł
- Przedni spoiler oryginal Nismo z poliurethanu – 1400zł
- Tylny spoiler na klape carbonowy 800zł
- Oświetlenie: lampy tył + tylne kierunki clear + przednie biale odblaski – 1700zł
- Kompletny dolot pod model z rurą, łącznikami, filtrem – 700zł
- Karbonowe lusterka pod model, elektryczne z kierunkami w 2 kolorach oraz z adaptorami – 900zł
- Karbonowa pokrywa silnika Nismo + alu korek wlewu oleju „Z” + alu dyfuzor na chłodnice Greddy = 1300zl
- Karbonowa klapka wlewu paliwa + kpl 20″ złotych” śrub do kół – 800zl
- Karbonowe przednie błotniki poszerzające Erebuni z wlotami powietrza – 3.3tyś zł
- Chromowana gałka zmiany biegów Nismo – 350zł
Do tego koszt przeróbek blacharskich (spoilery, usuwanie emblematow, naciąganie tylnych błotnikow z zaklepaniem rantów by nie było problemu z szerszymi oponami) oraz koszty lakiernicze w serwisie.
Czy w przyszłości planujesz kolejne mofyfikacje 350Z?
Co do przyszłych planów to trudno powiedzieć bo póki co czekają na założenie przednie karbonowe błotniki poszerzające Erebuni, a w głowie rodzi sie kolejny pomysł by zostawić je do następnej Zetki, ktorą chciałbym zbudować kompletnie z karbonu, łącznie z maską, dachem, drzwiami, zderzakami.. ale to tylko plany a jak zabraknie mocy to w USA są fajne zestawy Twin Turbo Greddy czy superchargery 😉