Almera I tuning 1

Nissan Almera I – Łukasz

Jak się zaczęła przygoda z Almerą?

Kupiłem ją w maju 2004 roku, chciałem Corrado vr6, ale człowiek który sprowadzał auta, miał praktycznie same gruzy Corrado no i akurat Almere. Długo się nie zastanawiając, kupiłem japończyka. Powód rozpoczęcia zmian jak u każdego – auto było za wolne. Na początku było robione jako wolnossące, lecz skłoniłem się ku turbo.

Tuning Nissan Almera I

Almera I tuning 2

Co obecnie napędza twój samochód i jakie zmiany zaszły w silniku?

W 2006 roku był silnik SR20DE z turbosprężarką T3/T4 firmy Turbonetics. W silniku znalazły miejsce tłoki JE, kute do SR20DET, wtryskiwacze 650 cc i pompa paliwa wallbro 255hp, inny kolektor dolotowy i wydechowy. Wałki pochodzą z silnika SR20DET z 200sxa, orurowanie zostało wykonane z nierdzewki, wydech 3-2,5 cala pełen przelot, cooler zapewniający dobre chłodzenie powietrza do 600 koni, pojawił się także blow off 2M. W ostatnim stadium auto jeździło bez BOVa. Strojenie SMT6 jak i większość modyfikacji zotała dokonana w Tomaracing w Piasecznie przeprowadzanych przez BRT.

Tuning Nissan Almera I – osiągi

Almera I tuning 3

Jakie są osiągi tego samochodu w takim setupie?

Moc 360 koni i 450 Nm, co pozwoliło na zrobienie czasu 12,73 w Starachowicach, wcześniej uczestniczyło w KOE w Belgii i zrobiło 13,2 z wydmuchaną uszczelką pod głowicą. Na MPWR w Białej Podlaskiej zrobiło 13,3 i udało mi się zająć trzecie miejsce w klasie turbo. Czas potrzebny do rozpędzenie się do 200km/h to 15 sekund.

Tuning Nissan Almera I – zmiany stylistyczne

Jakie zmiany zaszły pod kątem stylistycznym, ponieważ samochód na zewnątrz również się zmienił…

Samochód został obniżony na sprężynach progresywnych Postert. Oryginalne światła ustąpiły miejsca tym z Sentry b1, także z tego modelu został wzięty grill. Maska została wykonana na zamówienie w firmie AGT, oczywiście z karbonu. Felgi to 16ki Team Dynamics pro race 2, waga 6,5 kg sztuka. W środku pojawiły się zegary omoru EGT(TEMP SPALIN), BOOST autostyle.

Almera I tuning vs Skyline

Plany na przyszłość – zmiana samochodu czy kolejny setup?

Dużo części juz kupiłem, lecz nie chce na razie zdradzać szczegółów, aby nie zapeszać. Zrobienie silnika na nowo pod większą moc, odelrzenie auta, przygotowanie głownie na 1/4 mili z bardzo mocną szperą Nismo, komputer sterujący AEM EMS i wiele innych.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *