Skyline GT-R 1

Nissan Skyline R32 GT-R – Jarosław Galewski

To już nasza druga rozmowa, przypomnijmy że poprzednia dotyczyła Nissana Skyline GTST, który obecnie jest na sprzedaż. Tym razem porozmawiamy o Twoim nowym nabytku – Skyline R32 GTR V-SPEC. Poprzedni samochód sprowadziłeś do Polski z Japonii, a jak było z tym?

Ten przebył krótszą drogę bo z Anglii, jednak tak samo długą. Sprzęgło padło 50km od wyjazdu i kombinowaliśmy transport w tirze po znajomościach. W końcu wóz do mnie dotarł jednak niesprawny i trzeba było zakasać rękawy…

Skyline GT-R 2

Tuning Nissan Skyline R32 GT-R

Poprzednio była wersja GTST a teraz jest GT-R, skąd taka zmiana i przybliż nam może czym one się od siebie różnią?

Różnice są bardzo znaczne. GTS to napęd na tył, GTR to 4WD. GTS to seryjnie jedna turbina a GTR dwie. Silnik też jest inny, mimo że podobny pojemność jest większa o 0,1 ml i zastosowano 6 przepustnic a nie jedną. No i co najważniejsze, tamten był modelem młodszym R33 a ten jest R32 – poprzednia generacja. Jednak warto było się przesiąść na starsze auto…

Skyline GT-R 3

Pod maską w Twoim Skyline seryjnie znajdował się silnik o pojemności 2,6 litra, z dwoma turbosprężarkami. Teraz zostały one zastąpione jedną turbiną, czym jest to spowodowane? Jakie jeszcze modyfikacje zaszły pod maską?

Oj złożyło się na to wiele czynników. Po pierwsze koszta – płacę za jedną turbinę a nie za dwie;) . Tak naprawdę jednak powód jest poważniejszy. Samochód będzie miał przekładaną kierownicę (tak jak mój poprzedni GTST) i przy dwóch turbinach ciężko było by zmieścić kolumnę kierowniczą. Dodatkowym problemem było by sterowanie dwóch turbin tak aby pracowały z tą samą wydajnością, oraz kolektory wydechowe które ustawiły by te turbiny w odpowiednich miejscach. Oczywiście są też wady takiego rozwiązania. Większy lag, kłopotliwy dolot – trzeba nadal stosować dwa przepływomierze przy seryjnym ecu.

Skyline GT-R 4

Jakimi osiągami możesz się pochwalic w chwili obecnej?

Skyline GTR zawsze miał bardzo dobre osiągi na 400m, nawet przy seryjnej mocy 13.5 to dobry wynik. Do tej pory udało mi się zejść do 12,25sek z seryjnym wnętrzem i ogumieniem, jednak moc wzrosła dość znacznie. Niestety hamownie bezwładnościowe nie potrafią jej już zmierzyć- lag turbiny jest zbyt duży i rolki zdążą się rozpędzić do maksimum zanim rozpędzi się turbina. Jednak z wyliczeń można określić moc na poziomie ponad 450KM.

Skyline GT-R 5

Skyline jako samochód kultowy, raczej rzadko jest poddawany tuningowi stylistycznemu. Jak z tym wygląda sprawa u Ciebie?

Właśnie że nie… Skyline – szczególnie R32 bardzo często poddaje się tuningowi stylistycznemu (oczywiście ceni się go za rozwiązania techniczne, a nie za wygląd) ponieważ delikatnie mówiąc jego sylwetka jest dość „staromodna”. Mnie to absolutnie nie przeszkadza – ci którzy się znają wiedzą o co chodzi, a z tymi co się oglądają za tonami plastiku nie mam nic wspólnego. Oczywiście są bardzo ładne bodykity do tego samochodu, jednak nie to jest moim priorytetem. Większość traktuje to auto jak jakiegoś „japońskiego poloneza” a potem przeżywają szok bo nie mieli czasu się mu przyjrzeć… Miał tylko jakieś cztery okrągłe światła z tyłu.

Skyline GT-R 6

Zbliżamy się nieuchronnie do końca sezonu 2007 – jakie masz plany na końcówkę sezonu i na przerwę zimowa?

Plany są bardzo ambitne lub znacznie mniej, wszystko rozbije się o fundusze. Albo podniosę doładowanie i na tym skończę albo… Klasa street rośnie w siłę a klasa drag jest nie osiągalna dla homemade więc trzeba podjąć męską decyzję. Przyznam że drift ciągnie mnie coraz bardziej i chciałbym postawić bardziej na umiejętności prowadzenia samochodu niż na umiejętności jego tworzenia….

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *