Calibra V6 - Michał Calibragroup 1

Opel Calibra V6 – Michał Calibragroup

Zacznijmy od tego jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją?

Moja przygoda z motoryzacją zaczęła się pod koniec szkoły podstawowej. Wtedy to właśnie dostałem od dziadka motorower JAWA. Przez kilka lat była to moja pasja. Potem był czas na wybór szkoły ponadpodstawowej i tu nie było innej możliwości jak Technikum Samochodowe. W międzyczasie zrobiłem prawo jazdy i zacząłem „ujeżdżanie” samochodów Taty. Początkowo był to Fiat 125p a następnie Ford Escort rocznik 80. Oczywiście w zamian za użytkowanie samochodów musiałem się rewanżować ich naprawami. Była to dla mnie ogromna przyjemność i przede wszystkim idealna nauka. Z perspektywy czasu muszę przyznać, że te godziny spędzone w garażu były nieporównywalnie bardziej wartościowe pod względem praktycznym niż pięć lat spędzone w technikum.

Calibra V6 - Michał Calibragroup 2

Tuning Opel Calibra V6 Calibragroup

Aktualnie jesteś posiadaczem samochodu Opel Calibra, dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?

Aż wstyd przyznać, ale kiedyś samochód Opel Calibra delikatnie mówiąc nie należał do moich ulubionych. Niemniej jednak w roku 2000 nadarzyła się okazja kupienia właśnie Opla Calibry 2.0 z gazem. Samochód sprzedawał mój kolega z pracy i pokusą tu była duża znajomość właśnie tego egzemplarza. Dodatkowym argumentem było wyposażenie samochodu zawierające prawie wszystko. Po jakimś czasie sytuacja zmusiła mnie do zmiany samochodu, ale i tu jedynym słusznym wyborem był Opel Calibra. I tak właśnie stałem się posiadaczem mojego obecnego samochodu, czyli Opla Calibry 2.5 V6. I tu muszę powiedzieć, że ten egzemplarz stał się moją pasją na dobre. Jego silnik i wyposażenie sprawiają mi do tej pory mega frajdę i są bodźcem do dalszego rozwoju.

Calibra V6 - Michał Calibragroup 2

Tuning Opel Calibra V6 Calibragroup – zmiany wizualne

Samochód przeszedł sporo ciekawych modyfikacji, głównie pod kątem stylistycznym. Jakie zmiany zaszły od tej strony w samochodzie?

Nie wszystkie zmiany prowadzące do obecnego wizerunku są moim dziełem, choć muszę przyznać, że miałem swój udział przy pracach wykonywanych jeszcze przez poprzedniego właściciela. Przede wszystkim charakterystyczne jest malowanie. Połączenie czarnego i pomarańczowego było naprawdę udanym zestawieniem. Przy okazji malowania pojawił się zestaw dokładek wizualnie obniżający auto. Zostały usunięte listwy i wszelkie oznaczenia modelu. Tablica rejestracyjna z tyłu powędrowała w zderzak a pomiędzy czarnymi „lexami” z tyłu pojawiła się blenda.

Calibra V6 - Michał Calibragroup 3

Przedni zderzak to już własna, ręczna robota. Bazą był oryginalny zderzak, do którego dołożyłem dokładkę oraz powycinałem dodatkowe wloty powietrza. Z drzwi znikneły klamki i w tej chwili otwierane są one na pilota. W przednich lampach pojawiły się xenony, które są po prostu koniecznością ze względu na oryginalne światła. Szyby zostały przyciemnione za pomocą folii dając efekt dodatkowego odcięcia dachu od reszty samochodu. Dopełnieniem efektu jest zawieszenie obniżone o 4cm i utwardzone za pomocą regulowanych amortyzatorów Koni oraz felg Brock B2 o szerokości 9” obutych w opony Uniroyal RainSport 215/40R16. Zestawienie takie nie jest dobrym rozwiązaniem na nasze polskie drogi, ale cóż zrobić, jeżeli auto ma wyglądać to trzeba się trochę poświęcić.

Tuning Opel Calibra V6 Calibragroup – zmiany wewnętrzne

Calibra V6 - Michał Calibragroup wnętrze

Czy wewnątrz również pojawiły się dodatkowe zmiany?

W wnętrzu to właściwie tylko kosmetyczne zmiany. Oryginalne wyposażenie gwarantuje tak wysoki poziom komfortu, że w zasadzie niewiele można dodać. Auto posiada skórzaną, podgrzewaną tapicerkę, klimatyzację oraz pełną elektrykę. Jedyne zmiany objęły właściwie tylko kierownicę, gałkę zmiany biegów oraz tarcze zegarów. Wymieniłem je na Indiglo z indywidualnym wzorem. Dodatkowo dołożyłem dodatkowe zegary w przednim słupku. Po montażu elementy te zostały oflokowane. Oczywiście oryginalne żarówkowe podświetlenia panelu zostało wymienione na diodowe (niebieskie).

Calibra V6 - Michał Calibragroup 6

Tuning Opel Calibra V6 Calibragroup – zmiany mechaniczne

W ostatnim czasie samochód poza zmianami, które zaszły pod kątem stylistycznym, doczekał się również zmian od strony mechanicznej…

Tak jest, w pewnym momencie zaczyna brakować mocy pod maską i zaczyna się walka o każdy dodatkowy KM i Nm. Ja zacząłem od wyjęcia silnika i doprowadzenia go do odpowiedniego stanu. Wymieniłem wszystkie uszczelki oraz oczywiście rozrząd przy okazji, wymieniłem wałki rozrządu na te pochodzące z Omegi MV6. Potem przyszedł czas na kolejne modyfikację. Podstawową była wymiana skrzyni biegów. Wiązało to za sobą konieczność wymiany całego sprzęgła oraz wymusiło przesunięcie silnika.

Przy okazji wymieniłem świece zapłonowe oraz olej na Valvoline VR1 10W/60. Po zamontowaniu silnika kolejne zmiany objęły wtryskiwacze oraz przepustnicę kontroli trakcji. Następnie przyszedł czas na wydech i dolot. I tu wykazała się firma MG Motorsport z Siemianowic. Wykonali wydech całkowicie z nierdzewki o średnicy rur 60mm, w którym znalazły się trzy tłumiki oraz końcówki wyprowadzone na obie strony tylnego zderzaka. Dolot to także dzieło tej samej firmy. Jest to filtr stożkowy zamknięty w specjalnej puszce z doprowadzeniem zimnego powietrza. Zmiany te dały naprawdę niesamowity efekt w postaci poprawy osiągów. Szczególnie przyspieszenie nabrało nowego znaczenia. Auto stało się naprawdę szybkie.

Calibra V6 - Michał Calibragroup 7

Korzystając z okazji warto wspomnieć, że jesteś członkiem klubu Calibragroup.

Zgadza się od samego początku posiadania Opla Calibry jestem członkiem niewielkiej społeczności zrzeszającej fanów tego modelu samochodu. Klub ten to nie tylko miłośnicy samochodu, ale przede wszystkim grupa przyjaciół. Spotykamy się na zlotach gdzie zawsze bawimy się rewelacyjnie. Forum jest naszym „łącznikiem”. Na jego łamach wymieniamy się informacjami i ustalamy sprawy istotne dla klubu. Każdy może zawitać do nas i przy odrobinie zaangażowania stać się pełnoprawnym członkiem tej społeczności. Strona internetowa klubu to www.calibragroup.pl

Czy w przyszłości samochód czekają kolejne modyfikacje, czy projekt uważasz już za skończony?

Ciężko mówić o zakończeniu prac nad samochodem. To jest jak nieuleczalna choroba. Zawsze przychodzą do głowy nowe pomysły na modyfikacje. W tej chwili auto przejdzie renowację, konieczna po kilku latach użytkowania na polskich drogach. Na wymianę czeka także silnik 3.0, ale to jest uzależnione od tego czy w końcu zdobędę skrzynię biegów z Calibry TURBO. Pewnie przyjdzie mi do głowy jeszcze parę pomysłów, ale tak to już jest. Jak raz się zacznie to potem nie można skończyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *