Opel Corsa Turbo 1

Opel Corsa Turbo – Adrian

Kiedy zrodził się pomysł na projekt tego samochodu i dlaczego wybór padł właśnie na Opla Corse?

Pomysł na Opla Corse narodził sie z chwilą gdy rozstałem sie z Astrą… Początkowo Corsa wyglądała seryjnie, jednak po objechaniu kilku zlotów, stwierdziłem że można ją ładnie przerobić. Początkowo Corsa byla czerwona, z seryjnym silnikiem 16v (109 KM) – ta moc wystarczyła na sam początek. Po jakimś czasie w internecie znalazłem kilka zdjęć Cors z silnikiem 2.0 16v i od razu narodził sie pomysł na swapa. Przywiozłem z niemiec Calibre i przełożyłem silnik, cały kit (łapy, półosie, i inne mocowania silnika) stworzyłem sam. Po jakimś czasie przywiozłem kolejną Corse B z Niemiec i odrazu zacząłem ją przerabiać. Wybrałem Opla Corse dlatego że jest mały, zwinny i ładnie wygląda.

Opel Corsa Turbo 2

Tuning Opel Corsa Turbo – Adrian

Samochód przeszedł sporo zmian – w pierwszej kolejności warto wspomnieć o mocy, ponieważ pod maską Corsy znalazł się silnik z Calibry Turbo o mocy 204KM…

Gdy już poskładałem Corse miała silnik 2.0 16v i tak około roku sie nic pod tym względem nie zmieniło. W zimie zacząłem rozglądać sie za silnikiem TURBO (204 KM) a sprzedażą tego który był w Corsie do tej pory. Kupiec na stary silnik znalazł sie odrazu, tak więc bez dwóch zdań go sprzedałem i kupiłem TURBO. Od tego czasu zaczeło się składanie tego silnika, po mniej więcej dwóch miesiącach silnik siedział w Corsie. Pare kabli, kabelków, wężyków i można odpalać… Pierwsze kilometry które Corsa zrobiła z tym silnikiem to trasa do Wrocławia na Eleminacje Mistrzostw Polski w Car Audio.

Opel Corsa Turbo 3

Bez problemów sobie poradziła z trasą ponad 400KM i spokojnie dojechałem do domu. Przez kolejny 1000km trwało docieranie silnika ponieważ silnik przy wkładaniu przeszedł kapitalny remont. Tak więc Corsa przejechałą 1600km i można było jej dac troszkę popalić, byłem mega zachwycony po dodaniu gazu. Silnik na początku wyglądał seryjnie, w pózniejszych dniach został wypolerowany dekiel z zaworów, węże z pod cisnienia zmienione na mocniejsze w stalowym oplocie. Myslę ze Corsa wszytkich dziwi jak objezdza np Audi A4 3.0.

Tuning Opel Corsa Turbo – zmiany wizualne

To nie jedyne zmiany ponieważ pod względem stylistycznym samochód również się zmienił i prezentuje się bardzo okazale – opowiedz o zmianach jakie zaszły pod tym kątem…

Tak, Corsa przeszła kapitalną przebudowę na totalny styl niemiecki! Nadkola zapożyczyłem z Golfa II generacji, Felgi BCW Steffan 8 i 9 Cala a na nich oponki Dunlop, zawieszenie gwintowane firmy KW ze stali nie rdzewnej i regulacją twardości, przednie lampy angel eyes z zestawem xenonowym, natomiast tylnie lampy Lexus look, tłumik został podwójny ale bardzo cichutki, sprawdzony na dalekie trasy. Zderzaki są z limitowanej serii GSI, przedłużona maska i zaspawana tylnia klapa dodają również uroku. W środku znalazła się deska poflokowana, zegary w słupku również poflokowanym. Nie zabrakło również miejsca na kubełkowe fotele, sportową kierownice, ramki na zegary oraz monitor wbudowany w deskę rozdzielczą.

Opel Corsa Turbo 4

Tuning Opel Corsa Turbo – Car Audio

W samochodzie pojawił się również zestaw Car Audio…

Samochód musiał też grać dlatego narodził sie pomysł na dobrze grające Car audio umiejące zdobyć Mistrza Polski. Na jednostkę sterująca wybralem Alpine 9815, przednie głośniki wymieniłem na DLS R6A, do tego Wzmaczniaćż DLS-a RA40. Pojawiła się także okazja by wymienić starą zabudowe na nową i padła decyzja na głośniki dwa JBL P1220, które napędzać będzie wzmiacniacz JBL GTO 1201.1, jednak po krótkim czasie zmieniłem go na dwa DLS-y serii A6, okablowanie firmy Caliber. Dwa kondesatory dają dosyć dobry dopływ prądu i utrzymanie go w całkowicie dobrym porządku. Na tym zestawie Corsa zdobyła tytuł Mistrza Polski w klasie ESPL 2.

Czy w przyszłości Corse czekają kolejne modyfikacje?

Przyszłośc Corsy już jest wybrana – do środka trafi skóra, w zagłówki monitory, może nawet większe turbo do silnika. Wszystko jeszcze przede mna, pomysłów mam sporo ale zobaczymy co z tego wyjdzie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *