Ten samochód po raz pierwszy mieliśmy okazję zobaczyć podczas zeszłorocznej imprezy Auto Tuning Show w Słupsku, gdzie odbyły się treningi driftu. Omega niewątpliwie wyróżniała się spośród wielu BMW, który do tej pory był samochodem najczęściej spotykanym w tego rodzaju imprezach w naszym kraju…
Opel Omega nie należy do samochodów często spotykanych na zawodach driftingowych – dlaczego zdecydowałeś się na wybór właśnie tego samochodu?
Przypadek zaważył na tym że jeżdże akurat Omegą. Kupiłem ją dlatego że była bardzo wygodna i w wersji MV6 z mocnym 3.0 V6 silnikiem. Wtedy gdy kupowałem to auto nie mialem zielonego pojęcia że będe nią driftowac. Gdy zaczynałem „latać bokami” nie było potrzeby by mieć mocniejszy silnik, każdy przyjeżdżał tym co miał i byla frajda. Podczas poszukiwań nowego auta ciągle coś grzebalem przy Omedze, a to dyfer zespawałem, obniżyłem zawieszenie i utwardziłem i w ten sposób powoli rodził się mimowoli mój drift car. Gdy już zdecydowałem że trzeba by kupić inne auto zauważyłem że w Omedze nie ma już klimy, podgrzewanych siedzeń, tapicerki w bagażniku itd. A skoro już tylu rzeczy nie było, to stwierdziłem że i tak już tego nie założe spowrotem więc zostałem przy Omedze. I w sumie to nawet dobrze bo nikt inny nie driftuje tym modelem więc ogyrinalność w 100%.
Opel Omega Biturbo – Drifting
W samochodzie pojawiło się sporo ciekawych modyfikacji, jedną z pierwszych był swap silnika z X30XEI(V6) na C30SE(R6)…
Tak. to prawda. Po skończonym sezonie stwierdziłem że trzeba zmienić jednostke bo wszyscy sie zbroją. Padło akurat na ten silnik bo ma wiele zalet. Był to ostatni model silnika Opla zbudowany pod kątem motorsportu. Jest bardzo odporny na przeciążenia, ostatnio nawet pokręciłem „niechący” motor do 9600obr./min i nic się nie stało. Ale największą zaletą jest… cena 500-1000zł za cały silnik to niewiele. Natomiast największą wadą jest jego waga która z turbo wynosi 360kg.
Po swapie silnika, pojawiły się dalsze modyfikacje pod kątem mechanicznym…
Tak, seryjny silnik z ostrymi wałkami bez turbo i katów ma 235KM. To za mało, więc postanowiłem uturbić motor. Kupione zostały 2x turbo Garret KK04 z Audi TT które ma bardzo dobrą reakcje na gaz, komputer standalone PerfectPower XMS. Do tego odprężone tłoki 8,5:1 duży intercooler, chłodnice oleju ale ona standardowo jest już przy silniku.
Jakimi osiągami pod tych modyfikacjach dysponuje samochód?
Na dzień dzisiejszy 352Km i 420Nm, choć nie ukrywam że chce osiągnąć 400KM i 500Nm
Omega została również wyposażona w klatkę bezpieczeństwa…
Tak, została ona zbudowana na podstawie załącznika J zgodnie ze standardami.
Samochód został zbudowany głównie z myślą o startach w zawodach driftingowych, czy z perspektywy czasu możesz powiedzieć że Omega sprawdza się tego rodzaju sporcie?
W tym sporcie lepiej jest miec lżejsze auto, ale uważam że moim autem też da sie walczyć o podium ale do tego potrzeba wielu treningów.
Czy w przyszłości planujesz dalsze modyfikacje Omegi?
Myśle nad tym, aby przemalować auto, oraz wywalić zbędne kilogramy. W tej chwili waga auta wynosi 1350kg, gdybym mógł zejść do 1000-1100kg… ale wtedy potrzebny byłby sponspor bo wszystko musiało by być z carbonu.
Opel Omega Biturbo – Trening Driftu Auto Tuning Show Słupsk '2007
Przy okazji tej prezentacji chciałbym podziękować kliku osobom: firmie: SPAW www.spaw.pl – mojemu głównemu sponsorowi, a konkretnie mojemu Ojcu bez którego nic bym nie zdziałał. Firme Geko-Cars www.geko-racing.pl – to oni zbudowali moje auto. Eugeniusz Fibich który ma wielką wiedzę na temat silników, a zarazem jest bardzo dobrym kolegą. Firmie: Darek Szurek (Serwis Darek Szurek) za to że zawsze potrafi naprawić to co ja zepsuje nawet dzień przed zawodami! Mojej ukochanej narzeczonej Martynie która zawsze ze mną jeździ i pomaga w całym bałaganie podczas zawodów. Oraz wszystkim których nie wymieniłem za co przepraszam!