Opel Vectra B - Stelma 1

Opel Vectra B – Stelma | GT-Online.pl

Zacznijmy na początek od tego jak zaczęła się Twoja motoryzacyjna przygoda?

Wszystko zaczęło się od pierwszych wyścigów motorowerami na stadionie bydgoskiej Polonii. Później gdy już udało mi się zdobyć prawo jazdy zaczęły się wyścigi samochodami czy to na torze czy na 1/4 mili. Zawsze lubiłem adrenalinę i rywalizację. To auto jak narazie uległo głównie modernizacjom stylistycznym oraz mechanicznym pod kątem bezpieczeństwa. Jednak następnymi etapami będą coraz to bardziej zaawansowane modyfikacje silnika, zaczynając od jego wymiany na jednostkę która była seryjnie montowana jako najmocniejsza.

Tuning Opel Vectra B

Opel Vectra B - Stelma 2

Czy przed Vectrą były jakieś inny samochody?

Vectra jest już moim ósmym samochodem a czwartym Oplem. Nabrałem przekonania do tej marki, gdyż z dotychczasowych samochodów na Oplach nigdy się nie zawiodłem. Moim poprzednim autem był bardzo ciekawy samochód a mianowicie Opel Corsa B po swapie na silnik C20XE, czyli 2.0 16V z Opla Calibry. Pomimo sporych przeróbek jakie wymagało auto, to jeździ ono do dzisiaj i nadal sieje postrach na „ulicznych racerów” 😉

Tuning Opel Vectra B – zmiany wizualne

Aktualnie jesteś posiadaczem samochodu Opel Vectra B, dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?

Vectra B zawsze mi się bardzo podobała, na szczególną moją uwagę zwrócił design lusterek połączonych z maską. Do tego dzięki kilku pomysłom na przerobienie auta, zaczęło mnie fascynować jeszcze bardziej. Chciałem mieć jednocześnie duże/rodzinne auto a także samochód, za którym będą się oglądać ludzie na ulicy.

Opel Vectra B - Stelma 3

Przyznam osobiście że Vectra B jest samochodem który już seryjnie prezentuje się bardzo okazale, jednak za sprawą odpowiednich modyfikacji pod kątem stylistycznym może wyglądać jeszcze ciekawiej, czego przykładem może być Twoja Vectra. Opowiedz o zmianach jakie zaszły pod tym kątem w samochodzie?

Stylistycznie oparłem się na tzw germanstyle`u, którego celem jest maksymalne obniżenie auta, wygładzenie jego (usunięcie emblematów itp), oraz dodanie jak najszerszych kół, na których będą naciągnięte jak najwęższe opony układając się w tzw trapezy. U mnie jest dodana dokładka przedniego zderzaka niemieckiej firmy tuningowej specjalizującej się w tuningu Opla IRMSCHER, lampy przednie są z wersji nowszej/poliftowej, natomiast tylnie zostały wymienione na białe, żeby lepiej pasowały do jasnego koloru auta.

W grillu i w przednim zderzaku została zamontowana siatka w miejsca, gdzie wcześniej były plastikowe atrapy. Następnie wszystko zostało polakierowane pod kolor auta, łącznie z listwami na drzwiach i czarnymi plastikami, które były w zderzakach. Auto zostało obniżone o -50mm, a koła zostały wymienione na aluminiowe firmy BORBET model T o wymiarach 16×9 cali szerokości i oponach 215/40/16. We wnętrzu została obszyta skórą kierownica oraz mieszek lewarka zmiany biegów. Zostało również zamontowane car audio, oparte na sterowniku Kenwood, wzmacniaczu Blaupunkt i subwooferze Kenwood oraz dodatkowych głośnikach montowanych w fabrycznych miescach o polepszonych parametrach względem seryjnych firmy Kenwood.

Opel Vectra B - Stelma 4

Tuning Opel Vectra B – zmiany mechaniczne

Czy pod kątem mechanicznym w samochodzie również zaszły jakieś dodatkowe zmiany lub planujesz takie w najbliższej przyszłości?

Pod względem mechanicznym zostało wymienione zawieszenie na niższe i twardsze profesjonalnym kompletem zawieszenia firmy WEITEC, oraz otrzymało rozpórkę przednich kielichów firmy WICHERS. Dla polepszenia hamulców tarcze zostały wymienione na nawiercane firmy ZIMMERMAN.

Samochód doczekał się bardzo udanej sesji fotograficznej, której autorem jest Kamil Wolski…

Z Kamilem Wolskim poznaliśmy się już jakiś czas temu na jednym z for o tematyce tuningowo-streetracingowej, a jak się później okazało mieszkaliśmy ulicę obok siebie. Jest doświadczonym, chociaż bardzo młodym fotografem. Pomysł na sesję zdjęciową był po części mój a po części Kamila, w zależności od sesji, ponieważ zdjęcia które można zobaczyć w galerii są z dwóch różnych sesji. Dzięki pomocy koleżanki Kamila – Natalii postanowił on wzbogacić sesję o jej osobę. Cała sesja była robiona z myślą o kalendarzu motoryzacyjnym sieci dużych hurtowni motoryzacyjnych, która zaproponowała mi wystawienie mojego auta do tego kalendarza.

Opel Vectra B - Stelma 5

Czy w nabjbliższej przyszłości w samochodzie są planowane dalsze modyfikacje?

W najbliższym czasie planuję zmianę silnika oraz dołożenie progów z wersji poliftowej lub jakichś firmowych IRMSCHERa lub ZENDERa. Nigdy nie byłem zwolennikiem dokładek czy spojlerów z żywic czy laminatów. Jestem zdania, że jak ma się coś robić to dobrze. Jeżeli ktoś chce oszczędzić na tuningu to niech nie przerabia samochodu, gdyż jest na naszych ulicach zbyt dużo „wiejskiego tuningu”.

Fotogaleria (Foto: Kamil Wolski)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *