Gdy zobaczyłem ten samochód po raz pierwszy zrobił on na mnie ogromne wrażenie. Zastanawiałem się jak to możliwe, że pomimo tego, że kilka ciekawych samochodów marki Opel Vectra B udało nam się do tej pory przedstawić, to ten zdołał nam umknąć…
No właśnie też się nad tym zastanawiam, dlaczego.. 😀 Hehe… a tak poważnie to jedynymi miejscami w sieci gdzie na bieżąco prezentuje zmiany, jakie przeprowadzam w moim aucie jest forum Vectra Klub Polska, którego jestem członkiem oraz Vectra Unlimited. Vectrę od początku robiłem tylko i wyłącznie dla siebie i pod siebie nie sugerując się panującą moda czy chęcią zaimponowania komukolwiek. lecz nie ukrywam, że jest mi bardzo miło, gdy słyszę pochlebne opinie na temat V-ki.
Tuning Opel Vectra B V6
Zanim jednak w pełni przejdziemy do zachwycania się aktualnym obliczem Vectry, zapytamy o to jak zacząłeś przygodę z motoryzacją i tuningiem…
Autami interesowałem się odkąd tylko pamiętam. Będąc dzieckiem wszystkie półki w moim pokoju zajmowały modele samochodów bądź rysoraki. Z czasem zacząłem interesować się tuningiem. Było to coś nowego, świeżego i juz wtedy wiedziałem, że żadne z moich aut długo nie pozostanie seryjne. Zaraz po zakupie mojego pierwszego, własnego środka lokomocji – którym była srebrna Vectra B o pojemności 1,6 – zacząłem obmyślać plan jej modyfikacji, który zrealizowałem w 50%…
Obecnie jesteś właścicielem samochodu Opel Vectra B 2,5 V6 – dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?
Wybór obecnej Vectry był konsekwencją podjętej decyzji o tym, że chce mieć mocniejsze auto. Jak wcześniej wspomniałem moim pierwszym samochodem była również Vectra B, która po czasie stała się po prostu za wolna. Stanąłem przed wyborem – albo swap albo szukamy 2,5 V6 w bogatej wersji. Po dokonaniu kalkulacji wyszło mi, ze zarówno z ekonomicznego punktu widzenia, jak i uwzględniając planowane modyfikacje sensowniejszym rozwiązaniem będzie zakupienie nowego auta.
Poszukiwania upragnionej sztuki trwały 3 miesiące. Gdy w końcu znalazłem idealny egzemplarz pod względem technicznym jak i wizualnym pojawił się problem. Auto to było w automacie! Należałem do grona przeciwników tzw. „leniuchów”, lecz mimo wszystko zdecydowałem się na jazdę próbną. Po przejechaniu kilkuset metrów stałem się posiadaczem czarnej VB 2,5 V6 w automacie i nie żałuję tej decyzji do dnia dzisiejszego. Jest super!
Model, którego jesteś posiadaczem to wersja CD Sport, czym różni się ona od standardowej Vectry B?
Zasadniczo wersja CD Sport w porównaniu do CD miała o 20mm niższe zawieszenie, była wyposażona w dużo wygodniejsze przednie półkubelkowe fotele z regulacją części lędźwiowej oraz wysuwaną częścią podudzia, konsole i zegary lakierowane w „tytanowym” kolorze. Reszta była jak w standardowych wersjach czyli climatronic, 4 poduszki, komputer, ABS, TC, elektryka szyb i lusterek, tempomat itp…
Samochód pod kątem stylistycznym znacząco się zmienił a co najważniejsze przy zachowaniu dobrego smaku, został znacząco odmłodzony. Pomimo tego, że osobiście bardzo podobają mi się seryjne egzemplarze tego samochodu, to przyznam szczerze, że ten bije seryjną Vectrę B na głowę! Opowiedz, jakie zmiany pojawiły się pod kątem stylistycznym w Vectrze?
Przód auta zmienił swój wygląd za sprawa nowych lamp typu angel eyes z xenonami, grilla oraz zderzaka pochodzącego od nadwornego tunera Opla – Irmschera. Patrząc z boku auto zostało optycznie obniżone za sprawa progów. Tył również nie obszedł się bez zmian. Oryginalne lampy zostały zastąpione przez odpowiedniki typu clear a zderzak tylni ustąpił miejsca nowemu, robionemu na zamówienie według mojego pomysłu. Lecz to wszystko nie robiłoby efektu gdyby nie piękne 17 calowe felgi z polerowanym frontem i środkiem malowanym antracytowym lakierem.
Czy wewnątrz samochodu również pojawiły się dodatkowe zmiany?
Jako że obcując ze swoim autem większość czasu spędzamy w jego środku, postanowiłem sobie trochę umilić podróżowanie. Kierownica została zastąpiona przez nowszy produkt Opla – trójramienną skórzaną kierownice ze sterowaniem, która możemy znaleźć w poliftowej wersji sport. Jest ona trochę mniejsza od poprzedniczki, dzięki czemu dużo fajniej się teraz autko prowadzi. Następnie we wnętrzu zagościła kompletna skórzana tapicerka.
Do przednich foteli dorzuciłem podgrzewanie, co by w mroźne dni było milej. Jako że jestem maniakiem Car Audio nie mogłem pozwolić żeby u mnie pozostało seryjne granie. Została zmieniona jednostka główna oraz przedni zestaw. Żeby nadać dźwiękowi trochę głębi dołożyłem Viba BAII+. Wszystko zostało zasilone dwoma wzmacniaczami marki Audiobahn. Na chwile obecną pracuje nad zabudową bagażnika…
Pod kątem mechanicznym w samochodzie również pojawiło się kilka zmian…
Pierwszą zmiana mechaniczną było pozbycie się fabrycznego zawieszenia i wstawienie gwintu KW Variant 2 Inox Line, co znacznie poprawiło optykę jak i zachowanie się auta w zakrętach. W celu usztywnienia przodu doszła rozpórka. Po pewnym czasie zaczęło mi brakować mocy, dlatego postanowiłem delikatnie poprawić osiągi. Zostały wymienione wałki rozrządu i wstawiono wkładkę K&N. Po tych zmianach auto zostało wystrojone co w efekcie dało wynik w postaci 183,9hp@5906 rpm i 244,6Nm@3263rpm.
Czy w najbliższej przyszłości Vectrę czekają kolejne modyfikacje? Słyszałem o pracach nad zwiększeniem mocy..
Na dniach zostanie założony kompletny wydech z El Tec’a z przelotowym środkowym tłumikiem. Czekam również na powiększoną przepustnice. Jeśli po tych modach nie uda się osiągnąć trzycyfrowej liczby z dwójką na przedzie będę myślał nad dolotem i może dojdzie 4 barowy regulator ciśnienia paliwa. Napewno w niedługim czasie Vectra pójdzie na ściemnianie szybek i kto wie, co jeszcze… Pozdrawiam VKP & VU