Zacznijmy może od tego jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją?
Moja przygoda z motoryzacją zaczeła się od Fiata 126p którego odziedziczyłem po dziadku. Szybko zasiliłem szeregi „klubu malucha” (http://www.126fan.pl), który już wtedy stosunkowo dynamicznie funkcjonował. Maluchem zwiedziłem kawał Europy (Stockholm, Dubrovnik itp .) ale w czasie tej podrózy tak mi się dał we znaki że po powrocie został sprzedany. Maluch jest może fajną zabawką do sportu KJS, ale do jazdy moim zdaniem się nie nadaje.
Tuning Peugeot 206 GTI
Aktualnie jesteś posiadaczem Peugetota 206, jak doszło do tego że wybór padł właśnie na ten samochód?
Zawsze podobał mi sie model 206, do tej pory pomimo upływu lat uważam że to piękne auto które w bogatszych wersjach niewiele straciło ze swojej świeżości. Chciałem miec stosunkowo szybkie, stylowe i czarne auto więc gdy tylko pojawiło sie ogłoszenie w otomoto.pl z prawie nowym 206 gti (14700 km przebiegu) to nie wachałem sie ani chwili. Dodam że autko zostało zakupione w salonie Peugeota w Słupsku.
Na pewno możesz nam opowiedzieć o wszystkich zaletach jak i ewentualnych wadach tego samochodu?
Na pewno;) Do zalet należy niewątpliwie zaliczyć fakt że od strony stylistycznej jest on bardzo ładnym samochodem, stosunkowo szybkim oraz stylowym. Poza tym to prawdziwy Hothatch, który zwraca na siebie uwagę. Jeśli natomiast chodzi o wady to auto jest bardzo delikatne, już seryjne twarde zawieszenie cieżko znosi polskie drogi. Dodałbym również spalanie, które do najniższych niestety nie należy. ogólnie trudno jest mi mówić o wadach bowiem mój egzemplarz ma aktualnie przebieg 38.000, a więc niewiele…
W samochodzie zaszło kilka delikatnych zmian, o których warto byłoby tutaj wspomnieć…
Pod kątem mechanicznym: wkładka K&N + dolot według projektu www.206gti.net. Został również zamontowany układ wydechowy SuperSprinta od kolektora – bez katalizatora. W planach jest pełen dolot w El-Tecu oraz program w Unitronicu. Główny cel tych modyfikacji to uzyskanie mocy na poziomie ok. 160KM.
Jeśli chodzi o zawieszenie to z przodu pojawiły się spężyny Enzo -40 mm, z tyłu na belce o jeden ząbek w dół. W planach, jeśli amortyzatory sie poddadzą, jest zawieszenie Koni Sport. Modyfikacje w nadwoziu: Reflektory FK Automotiv Angel Eyes (po dwa Ringi w każdym), Xenon 12000 K oraz białe diody w Ringach. Pojawiły się również siedemnastocalowe felgi wraz z oponami 205/40/17 z modelu RC. Wszyskie listwy zostały polakierowane w kolor nadwozia, plaster miodu w przednim zderzeku, kierunki typu clear. Listwa na tylnej klapie została pozbawiona „lwa”, zniknęły również wszelkie seryjne oznaczenia Peugeota 206.
Zaciski hamulcowe zostały polakierowane na kolor czerwony. Wszystkie szyby (poza przednią oczywiście) zostały przyciemnione folią 35%. Z tyłu miejsce znalazły nowe lampy diodowe FK Automotiv. Ze zmian które zaszły wewnątrz samochodu – daszek od zegarów został obszyty skórą.
W planach kolejne modyfikacje lecz wszystkie te zmiany mają na celu poprawienie seryjnego wyglądu tego eleganckiego samochodu… a nie zrobienie z niego „szpachlowozu” czy innego wymysłu szalonego Tunningowca!!!