Zanim przejdziemy do bohatera tego artykułu, opowiedz nam jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją
Swoją przygodę z motoryzacją zacząłem w bardzo młodym wieku. Początkowo gdy jeszcze nie dosięgałem do pedałów jeździłem na kolanach u Taty. Gdy zacząłem już dosięgać do pedałów Tata siedział obok mnie i tylko podpowiadał co i jak mam robić. Gdy tylko mogłem zdawać na prawko od razu zapisałem się na kurs, a później to już wszystko szło z górki.
Tuning Renault Clio II
Aktualnie jesteś posiadaczem Renault Clio, dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?
Początkowo jeździłem samochodami Taty, było to kilka różnych marek. Jednak z tego wszystkiego najwięcej jeździłem Peugeot’em 406 i Renault Scenic. Obie marki bardzo przypadły mi do gustu, to też spowodowało, że wybór pierwszego auta ograniczył się do tych dwóch marek. Dodam, że zależało mi na aucie nowym i dobrze wyposażonym (klima, poduchy, abs, elektryka itp.).
Do wyboru miałem dwa modele 206 i Clio. Wybór padł na Clio – głównie z powodów finansowych, na tamte czasy różnica w cenie między tymi autami wynosiła ok. 8 tyś zł (samochody o bardzo podobnym wyposażeniu). Patrząc z perspektywy czasu cieszę się, że kupiłem Clio, gdyż jest ono dużo rzadziej wybieranym samochodem do Tuningu.
Tuning Renault Clio II – zmiany wizualne
Samochód przeszedł sporo ciekawych zmian, głównie pod kątem stylistycznym, opowiedz o modyfikacjach jakie zaszły w samochodzie pod tym kątem.
Samochód przeszedł kilka etapów modyfikacji. Etapy te nie były spowodowane brakiem funduszy a raczej ciągle zmieniającą się wizją wyglądu samochodu. Początkowo zamiany były bardzo delikatne. Zakupiłem progi z Clio sport, lusterka serii M3 oraz pomalowałem wszystkie czarne plastiki w kolorze nadwozia. Mniej więcej z takimi zmianami zakończyłem pierwszy sezon auta.
W sezonie 2005 do fabrycznych zderzaków zostały dodane dokładki (przedni zderzak z dokładką z Golfa 4, tylni zderzak dokładką z Astry G, natomiast progi powstały z połączenia nakładek progowych Clio sport i BMW E36). Po zmontowaniu wszystkiego w całość, auto zostało przemalowane na obecny kolor, do tego wszystkiego zakupiłem felgi Alessio F1 16″. Brakowało jeszcze tylko jednej rzeczy… oczywiście chodzi o „glebę”. Długo jednak nie musiałem czekać na nowe zawieszenie. Auto w chwili obecnej siedzi niżej o 35mm, i jak dla mnie jest to wystarczające.
Przed następnym sezonem zderzaki ponownie zostały lekko zmodyfikowane. Ogólnie bryła bardzo mi się podobała dlatego zdecydowałem się tylko na ich wygładzenie, efektem czego było zaokrąglenie się bryły całego auta. Pod koniec sezonu 2006 zakupiłem nowe felgi OZ Gemini 17″, na których jeżdżę do tej pory.
W trakcie zimy uszkodziłem jeden z progów, to właśnie zmusiło mnie do oddania auta do warsztatu. Gdy było już pewne kiedy auto tam trafi, zacząłem myśleć co jeszcze można by zmienić. Jedyne co w tamtej chwili przychodziło mi na myśl było wygładzenie tylnej klapy i przeniesienie rejestracji w zderzak. Przy pracy nad tylną klapą razem z moim dobrym znajomym (Piotrkiem Wylężkiem) a zarazem właścicielem warsztatu tuningowego znajdującego się na ulicy Bytomskiej w Orzechu, wpadliśmy na pomysł przedłużenia tylnej klapy, a zarazem wyprofilowania jej kształtu, tak aby bardziej przylegała do zderzaka. Dodatkiem do tego wszystkiego były neony pod autem w kolorze niebieskim.
Tuning Renault Clio II – zmiany wewnątrz
Wewnątrz samochodu również pojawiły się zmiany, pojawił się też zestaw Car Audio…
Początkowo we wnętrzu auta została polakierowana część plastików (imitacja aluminium ), jak również wymienione całe fabryczne Car audio. Niedawno zakupiłem ekran LCD 7″ – Innovatek oraz DVD Canva. Ekran został wkomponowany w deskę. Pojawienie się multimediów w aucie wymusiło na mnie kolejną modernizację audio. Praktycznie wszystko co było zostało wymienione na nowe. Obecnie jednostką sterującą jest Alpinie CDA 9835R. Z przodu znajdują się głośniki wysoko tonowe firmy Morel MT-23, w drzwiach woofery Phonocar Hitach 16,5cm, jako sub gra JL audio 12W3v3-4. Wszystko to zasilane jest wzmacniaczem Genesis Profile Four Ultra. Dla poprawienia komfortu jazdy a zarazem wizualnego wyglądu wnętrza auta, fotele i kanapę obszyłem skóra i alkantrą. Jako że tapicerka na boczkach nie pasowała już nijak do foteli i kanapy, również została obszyta skórą.
Tuning Renault Clio II – zmiany mechaniczne
Czy pod kątem mechanicznym także pojawiły się jakieś dodatkowe modyfikacje?
W silniku dużo się nie pozmieniało, jednak końcowy efekt był całkiem dobry bo aż 105 KM z seryjnych 75. Wynik ten osiągnąłem zmieniając tłoki, wałki oraz odchudzając koło zamachowe. Do tego wszystkiego doszedł jeszcze nowy wydech firmy Ulter, oraz dolot K&N. Wszystkie części mechaniczne oraz tłumik były robione na zamówienie. Po zwiększeniu mocy zaczęło brakować mi hamulców, co wymusiło na mnie zmianę fabrycznych tarcz na nawiercane Brembo z klockami Ferodo. Tylna oś też nie pozostała fabryczna, bębny z Brembo a szczęki hamulcowe z Ferodo.
Samochód podczas jednej z imprez w tym sezonie, zdobył tytuł najładniejszego auta zlotu…
Zgadza się, Clio zostało uznane najładniejszym autem na Pikniku u Bartaz’a który odbył się w Imielinie.
Czy w przyszłości w samochodzie planowane są jakieś dodatkowe modyfikacje?
Owszem, mam już kilka pomysłów na kolejne zmiany zarówno wizualne jak i mechaniczne. Jednak na razie pozostawię to wszystko w tajemnicy, a efekty będzie można oglądać w przyszłym sezonie.