Tuning Seat Toledo II

Seat Toledo II – Kris

Nie tak dawno prezentowaliśmy na naszych łamach Seata Toleda – Piotrka, teraz nadszedł czas by przedstawić Wam kolejnego ciekawego Seata. Tym razem jest nim Seat Toledo II a dokładnie przybliży nam ten samochód jego właściciel – Kris. Dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?

Początkowo autem tym jeżdzili moi rodzice, więc wiedziałem że auto jest zadbane i bezwypadkowe. Kiedy po kilku latach eksploatacji przyszedł moment na zmianę auta, Seat poprostu został w rodzinie i ja zacząłem nim jeździć. Od razu wiedziałem, że szybko się go nie pozbędę gdyż od zawsze podobała mi się linia nadwozia oraz wnętrze tego auta. Poza tym widziałem w nim dobrą bazę do tuningu, chociażby ze względu na to, iż bardzo rzadko można spotkać na ulicach ten własnie model po zmianach mechanicznych jak i stylistycznych.

Tuning Seat Toledo II - modyfikacje 1

Tuning Seat Toledo II – zmiany mechaniczne

Samochód przeszedł sporo ciekawych zmian, głównie pod kątem mechanicznym więc na początek skupmy się właśnie na nich

Historia związana z tuningiem mojega auta rozpoczeła się troche ponad 3 lata temu. Jako że samochód posiadał wolnossącą jednostkę silnikową, postanowiłem uturbić ją. Zakupiona została turbosprężarka k03s seryjnie montowana chociażby w Seatach Leonach 1.8T, kolektor wydechowy, downpipe, oraz niezbędne przewody. Auto zostało odstawione do jednej z warszawskich firm tuningowych. Oprócz dostarczonych przezemnie części, został zamontowany centralny Intercooler wraz z pełnym orurowaniem ze stali kwasoodpornej, oraz blow off. Po pewnym czasie auto wyjechalo i stałem się szczęśliwym posiadaczem Seata Toledo soft turbo.

Tuning Seat Toledo II - modyfikacje 2

Doładowanie nie przekraczało 0,4 bara ze względu gdyż sam silnik nie był wzmacniany poprzez kute elementy. Po roku użytkowania auto uległo niestety dość poważnej awari, kolizja zaworów z tłokami i niestety większa część silnika została zniszczona. Należało szybko podjąć decyzję co dalej z autem… Zacząłem rozglądać sie za jednostką silnikową 1.8T, ale niestety nie znalazłem żadnej godnej uwagi. Decyzja została podjęta – remontujemy stary silnik i doprowadzamy go do stanu perfekcyjnego. Auto ponownie zawitało do jednej z bardziej znanych firm tuningowych w Warszawie i tam przeszło kolejne zmiany. Silnik został wyjęty i rozebrany na pojedyncze elementy. Jako że stare tłoki nie nadawały sie do niczego, postanowiłem sprowadzić z USA kute odpowiedniki firmy Wiseco. Korbowody pozostały seryjne gdyż wytrzymują spokojnie do 250-270KM. Cały silnik został wyważony, oczyszczony, oraz złożony na nowych, markowych śrubach, uszczelkach, oraz filtrach. Dodatkowo został zrobiony pełen wydech 2,5″ z kwasówki na jednym końcowym tłumiku, poprawiono również orurowanie. Dokupiłem też nowego blow off’a firmy Greddy, zostały założone również duże wtryskiwacze paliwa 440cc.

Tuning Seat Toledo II - modyfikacje 3

Finalnie auto zostało zestrojone na dodatkowym komputerze ECUmaster. Pracę silnika monitoruje za pomocą 3 zegarów wbudowanych w słupek, EGT-temp. spalin, Boost-doładowanie, oraz temp. oleju. Na początku moment obrotowy przenosiło sprzegło spiekowe, ktore niestety po około 10 tyś km zaczeło się ślizgać. Teraz jest założona tarcza organiczna i wzmocniony docisk o 50%. Za wyhamowywanie auta dbają tarcze EBC Ultimax, klocki EBC Red Stuff założone na obu osiach oraz przewody hamulcowe w stalowym oplocie fimy Goodridge.

Tuning Seat Toledo II – osiągi43

Seryjnie samochód dysponował mocą 125KM oraz 170NM. Jaką mocą i osiągami aktualnie może się poszczycić?

Auto na takim setupie dysponuje mocą 215KM oraz 315NM przy doładowaniu 1,2 bara. 100km/h uzyskujemy w czasie ok. 6,3-6,5s na seryjnych oponach. Na oponach dragowo-torowych czasy są znacznie lepsze!

Tuning Seat Toledo II - modyfikacje 4

Tuning Seat Toledo II – zmiany stylistyczne

Pod kątem stylistycznym w Toledo również zaszło kilka zmian, o których warto byłoby wspomnieć…

Zmiany sa raczej kosmetyczne, gdyż nie jestem zwolennikiem tuningu optycznego, Seat miał pozostać cichociemnym autem ulicznym. Na tylnej klapie, oraz nad tylną szybą dodane zostały lotki MS Design, oraz zostały przyciemnione wszystkie szyby. Seat porusza sie na nowym zawieszeniu firmy KW obniżającym auto o około 45mm oraz 17″felgach Toora T670 na które naciągnięte są opony Good Year GSD3 F1 o rozmiarze 225/45/17. Wnętrze pozostało praktycznie seryjne, oprócz zegarów wbudowanych w słupek, oraz oryginalnych aluminiowych nakładek na pedały z Audi TT.

Tuning Seat Toledo II - modyfikacje felga

Czy w najbliższej przyszłości planujesz kolejne modyfikacje samochodu?

W tym roku zostało już założone nowe zawieszenie KW, oraz nowe hamulce. Myśle że czas na podstawową zmianę przyjdzie w momencie, kiedy aktualna turbina powie „papa”. Jednak nie chce jakoś drastycznie zwiększać mocy, gdyż już w tym momencie występują duże problemy z trakcją. Myślę że optymalnym rozwiązaniem będzie montaż sprężarki o oznaczeniu K04-001 za którą tak naprawdę juz się rozglądam, która pasuje P&P pod kolektor wydechowy i zestrojenie auta na jakies 230-240KM

Tuning Seat Toledo II - modyfikacje wnętrze

foto: MichasekPhoto

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *