Seicento Turbo 1

Seicento 1.2 8V Turbo – Adrian

Fiat Seicento kojarzy się większości ludzi z samochodem typowo do jazdy po mieście, i na zakupy, a nie z rasową wyścigówką. Skąd pomysł na właśnie taki samochód?

Pomysłu nie było, jest to samochód który dostałem jeszcze jak nie miałem prawa jazdy, ale jestem z tego bardzo zadowolony że trafił mi się taki samochód. Zaraz po ukończeniu kursu na prawo jazdy zabrałem się za modernizacje seja, zaczęło się od wydechu następnie lotki, kubełki felgi itd. Głównie jak to każdy początkujący skupiałem się na wyglądzie.

Tuning Fiat Seicento 1.2 8V Turbo

Seicento Turbo 2

Obecnie wśród posiadaczy Fiatów Sc panuje moda na przekładki silnika, na 1.2 8v lub 16v. W Twoim przypadku było podobnie, co skłoniło Ciebie do takiego kroku?

Do zmiany silnika skłonił mnie fakt że znajomy miał również Seicento z przeszczepionym silnikiem 1.2 8v z Punto. Mój sej dysponował silnikiem o pojemności 899 a jak wiadomo różnica pomiędzy tymi silnikami jest duża, więc postanowiliśmy zrobić Swapa.

Sam silnik seryjnie dysponuje mocą 75km co w tak małym nadwoziu zapewnia doskonała dynamikę, lecz u ciebie został on kompleksowo zmodyfikowany…

Kolejną przeróbką było założenie dwóch przepustnic od Kałuży, jednak ta modyfikacja nie dawała mi satysfakcji, a wręcz pogorszyła całą sytuacje… Po tym wszystkim co się stało zdecydowałem się za namową kolegi Mefisto, na silnik turbodoładowany… który zresztą on montował. Postanowiliśmy sięgnąć do koncernu Audi po kilka niezbędnych rzeczy..

Seicento Turbo 3

Turbina pochodzi z Audi TT a jej model to KKK KO3, wtryskiwacze również z Audi a ich wydajność to 280CC i jak na razie wystarczają. Intercooler został zrobiony na zamówienie o pokaźnych jak dla tego silnika wymiarach. Co do wydechu to został zrobiony ze stali nierdzewnej a jego średnica to 2,5 cala, tłumik jak i katalizator zostały usunięte. Strojenia przy użyciu SMT6 podjął się Mateusz Bieńkowski w swojej nowo otwartej firmie w Krakowie na ulicy Zakopiańskiej.

Fiat Seicento 1.2 8V Turbo – osiągi

Jakimi osiągami możesz się obecnie pochwalić?

Samochód posiada dwie mapy jedna to 0,5 bara do codziennej eksploatacji i ta dysponuje mocą ok. 130KM i następna 0,9 bara ok. 150KM przygotowana specjalnie na SSS. Oficjalnych czasów jeszcze nie ma ponieważ jest to swieży projekt, ale już niebawem na pewno podczas pierwszych eliminacji wszyscy będziemy wiedzieli czego jest wart.

Seicento Turbo 4

Większość posiadaczy Fiatów Seicento oprócz modyfikacji mechanicznych robi też lekką stylistykę. W Twoim przypadku również pojawiło się kilka znaczących zmian…

Obecnie auto jezdzi na zwykłych stalowych felgach ponieważ jestem w trakcie kupna nowych obręczy. Przednia jak i tylnia maska została przedłużona, wszystkie znaczki Fiata zostały usunięte a w tyle zamontowane są lampy typy lexus look. Jeżeli chodzi o środek to ze względu na to że samochód ma uczestniczyć w zawodach na ¼ mili został wybebeszony do gołej blachy.. Seryjne fotele długo nie pojeździły i zostały zastąpione kubełkowymi Bimarco B, podobnie nowa kierownica OMP. Niektóre elementy plastikowe ze względu na swój brzydki wygląd zostały pomalowane na srebrny.

Jakie plany na przyszłość, dalsze modyfikacje Fiata czy może jakiś nowy projekt?

Jeżeli chodzi o dalsze plany na przyszłość to na pewno chce dokończyć ten projekt ale już na nowym silniku 1.4 i starać się o jak najlepsze wyniki.

Seicento Turbo wykres z hamowni

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *