Subaru Impreza GT 1

Subaru Impreza GT – Piotr Sielicki

Jesteś posiadaczem Subaru Imprezy GT, samochodu znanego z tras wielu rajdów. Skąd pomysł na właśnie taki samochód?

Subaru zawsze było jednym z moich marzeń, głównie z tego względu że mamy w rodzinie spore rajdowe tradycje i od zawsze uważaliśmy, że to najlepszy rajdowy samochód. Stały napęd na cztery koła, turbodoładowany silnik boxer no i ten niepowtarzalny dźwięk. Poza tym na początku 2006 roku mój brat cioteczny odebrał nowy model Subaru Imprezy WRX STI i po kilku przejażdżkach z moim bratem stwierdziłem, że musze mieć Impreze GT.

Subaru Impreza GT 2

Subaru Impreza GT

Imprezy są samochodami dość mocno eksploatowanymi przez ich właścicieli. Trudno znaleźć w naszym kraju samochód nie zamęczony, jak było w twoim wypadku?

Tak, generalnie kupno używanej Imprezy wiąże się z pewnym ryzykiem. Ja dość szybko znalazłem swoje auto, potem okazało się, że pierwszym właścicielem auta był znajomy mojego ojca, więc tym bardziej chcieliśmy żeby auto wróciło do „rodziny”. Generalnie szukając GTka szukałem modelu 99-00, ale po licznych poszukiwaniach nie znalazłem żadnego modelu, który by mnie satysfakcjonował, a w zasadzie jego stan. Dlatego zdecydowałem, że kupie ten właśnie egzemplarz bo wydawał mi się w dobrym stanie. Poza pewnymi eksploatacyjnymi częściami które wymieniłem lub jeszcze wymienie, nie spotkała mnie żadna przykra niespodzianka. Mysle więc że podjąłem dobrą decyzje.

Subaru Impreza GT 3

Subaru dzięki swoim właściwością, jest często baza do bardzo zaawansowanych modyfikacji. W Twoim przypadku jest trochę inaczej, ponieważ samochód jest używany do codziennej jazdy. Co zostało w nim zmienione?

Samochód ma zmieniony układ wydechowy, przez co w Imprezach podnosi się ciśnienie doładowania turbo o 0.1 bara. Zostały także zamontowane zegary VDO do kontroli parametrów silnika (ciśnienie doładowania, ciśnienie oleju, amperomierz), poliuretanowe poduszki pod silnikiem i kilka gadżetów.

Jakimi osiągami możesz się pochwalić w obecnym setupie?

Samochód ma moc około 250 koni, i od 0 do 100 rozpędza się w około 6 sekund.

Subaru Impreza GT 4

Jakie plany na przyszłość – dalsze modyfikacje GT czy może jakiś nowy samochód?

Generalnie mam zamiar jeszcze trochę rzeczy zmienić w swoim GT np.: zamontować blow-off, wymienić końcowy tłumik, wymienić hamulce na 4 tłoczkowe i tarcze na 295mm. Na pewno znajdą swoje miejsce też jakieś elementy wnętrza typu pasy szelkowe. Mam także zamiar zmienić przedni zderzak, lampy i grill na te z modelu 99-00 oraz tylne lampy na te z białymi migaczami z modelu JDM.

Z Piotrem Sielickim (Siela) rozmawiał Michał Pytloch (Nikon), Foto: rallyphoto.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *