Subaru STI 1

Subaru Impreza STi II – Marcin

Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją?

Motoryzacją pasjonowałem się od dziecka, jednak swoje marzenia zacząłem spełniać dopiero nieco później.

I do tych spełnionych marzeń na pewno można zaliczyć Twój obecny samochód – Subaru Impreza STi…

Subaru jeżdżę od 2001 r. Najpierw był WRX, którego trochę modyfikowałem, jednak nadszedł ten moment, kiedy sensowniej (i taniej) było kupić STi niż dalej dłubać zwykłego WRX’a. Tak więc teraz jestem szczęśliwym posiadaczem STi.

Tuning Subaru Impreza STi II

Subaru STI 2

Czy od momentu zakupu, samochód przeszedł jakieś dodatkowe modyfikacje?

Samochód przeszedł sporo modyfikacji. Większe turbo (mitsu TD 05H18G), większe wtryski (PE 650 ccm), Kompletny wydech Devil 2.5, kolektor wydechowy GT spec, układ dolotowy Perrin, duży przedni intrercooler (FMIC) marki Turbo XS, BOV turbo XS, pompa Walbro 255l/h. Remap seryjnego ECU by Maptek. Ze stylistycznych zmian tylko chlapacze Prodrive, przedni znaczek „i”, wewnątrz komplet zegarów Defi (boost, EGT, temperatura oleju) wraz ze sterownikiem, Turbo timer Blitz, gałka Perrin.

Jaką mocą, po tych modyfikacjach dysponuje samochód?

Nie mierzona na hamowni, ale w bardzo dużym przybliżeniu 365 KM i 450 Nm.

Subaru STI 3

Samochód został wyposażony również w car-audio…

Tak, z racji tego iż seryjne audio to porażka. Co prawda nie przykładam wagi do muzyki w samochodzie, poza tym to dodatkowe kg w aucie, ale niestety charczące głośniki doprowadzały mnie do pasji… Tak więc auto powierzyłem chłopakom z Galerii Tonów. Z zadania wywiązali się w 100%. Po kolei: zostały wygłuszone przednie drzwi i boczki, w miejsce seryjnych głośników poszły Vifa, a na słupki tweetery Vifa. Do tego wzmacniacz Xetec 5G, a w bagażniku w kole zapasowym zabudowano subwoofer Perless. Okablowanie Eagle Cable, tylne głośniki odpięto. Jednostka sterująca to ori radio Subaru (bodajże Kenwood)

Czy do tej pory udało Ci się uczestniczyć w rajdach lub innych imprezach tego typu?

Raczej upalania… Często tor w Słomczynie, Kielcach, uczestniczyłem w Plejadach i kilku pomniejszych imprezach sportowych typu Cynamonowy slajd itp.

Subaru STI wnętrze

Czy w najbliższej przyszłości Subaru czekają kolejne modyfikacje?

Raczej niewiele, kolejne strojenie w celu wygładzenia parametrów pracy, ewentualnie zawieszenie.

Jak powiedziałeś na samym początku, jesteś „szczęśliwym” posiadaczem STi – a więc domyślam się, że szybko z tym samochodem się nie rozstaniesz.. Jeśli jednak miałaby przyjść ta zmiana to padłoby na…

Głównym powodem dla którego szybko się z nim nie rozstanę, nie jest sentyment, tylko spora gotówka którą w to auto włożyłem. A jeśli bym miał zmieniać, hmm… z racji tego iż mam dwójkę dzieci pewnie coś troszkę większego, cichszego i bardziej komfortowego, np. Audi RS4 🙂

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *