Na naszych łamach prezentowaliśmy już kilka samochodów z trójmiejskiej grupy Street Riders Trójmiasto. Tym razem swego rodzaju „perełka” – Toyota Supra mk III Turbo i wywiad z właścicielką tego samochodu – Karolą.
Przyznasz że kobiety i zainteresowanie motoryzacją raczej rzadko idą z sobą w parze… skąd u Ciebie to zainteresowanie motoryzacją i tuningem?
Już jako mała dziewczynka bawiłam sie samochodzikami, uwielbiałam rozkręcać wszystko na części i co może dziwić, nie posiadałam lalek jak inne dziewczynki… W wieku 17 lat zrobiłam prawo jazdy, o którym marzyłam już od 10 roku życia. Zaczęłam jeździc różnymi autami, lecz muszę zaznaczyć że ceniłam sobie wtedy duże i wygodne samochody, nie koniecznie szybkie…
Któregoś dnia kolega podał mi adres strony Street Riders Trojmiasto, odwiedziłam tą stronę i postanowiłam wybrać się jako widz na zawody organizowane przez SRT w Borsku. Pomimo tego że mój samochód (Chrysler 300m) nie nadawał się specjalnie do wyścigów, dałam się namówić na pare przejazdów co bardzo mi się spodobało:) I tak zaczęłam przyjeżdżać na zawody organizowane przez SRT, niestety moim Chrysler’em mogłam liczyć tylko na miejsce w ostatniej „trójce”.
Toyota Supra mkIII Turbo
Aktualnie jesteś posiadaczką Toyoty Supry MkIII Turbo, dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?
Zaczęłam rozmyślać o jakimś aucie do „katowania”. Miało to być auto z benzynowym silnikiem turbo, manualną skrzynia biegów, mocą powyżej 200KM i koniecznie miało mieć otwierane lampy jak mój resoraczek z dzieciństwa… Padło na Suprę mkIII z silnikiem 7mgte, w której prostsze usterki naprawiałam sama, opierając sie na materiałach znalezionych w internecie.
Czy samochód przeszedł jakieś dodatkowe zmiany pod kątem mechanicznym? Jaką aktualnie mocą dysponuje Supra?
Silnik 7mgte miał być poddany modyfikacjom, które okazały sie zbyt kosztowne, więc zapadła decyzja o wstawieniu 280 konnego silnika 1jzgte biturbo i tak też się stało. W aucie został zamontowany duzy intercooler, filtr stożkowy, 3″ wydech, większe wtryski, dodatkowy sterownik, podniesione ciśnienie doładowania do 1.1 bara. Modyfikacje te podniosły moc tego samochodu do 340KM i 497Nm.
Wewnątrz Supry również pojawiło się kilka zmian…
Tak, auto zostało też odchudzone o ponad 100kg – zostały usunięte wygłuszenia, tylnia kanapa, klimatyzacja oraz zbędne plastiki a seryjne fotele zastąpiono fotelami Bimarco.
Czy w najbliższej przyszłości Supre czekają kolejne modyfikacje?
W pierwszej kolejności w Suprze zmienie przedni zderzak na oryginalny, ponieważ ten który jest obecnie był juz założony kiedy ją zakupiłam. Do wiosny planuje zamontować jedną dużą turbinę, większe wtryski, regulowane koła rozrządu, nowy program, sportowe gwintowane zawieszenie oraz porządne hamulce, których seryjna Supra niestety nie posiada.
Do tej pory samochód często można było spotkać na cyklicznych spotkaniach trójmiejskiej grupy Street Riders Trojmiasto. Czy w tym sezonie zamierzasz pojawić na jakichś innych imprezach np. 1/4 mili organizowanych na terenie naszego kraju?
Aktualnie auto bierze udział w imprezach organizowanych przez SRT, jeśli wszystko dobrze pójdzie to może wystartuje na wyścigach na 1/4 mili organizowanych przez SSS.