opel calibra Simon CT

Opel Calibra – Simon, Calibra-Team.pl

Witaj Simon! Kiedy zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją i tuningiem?

Początek mojej przygody to lata 1990-1992 kiedy to zacząłem postrzegać samochody troszkę inaczej jako środek do przemieszczania się. Wtedy zacząłem snuć plany o przyszłym środku lokomocji. Niestety zazwyczaj to pieniądze decydują o tym czym się jeździ i tak to było w moim przypadku, padło na Poloneza Caro i to on musiał znosić moje eksperymenty tuningowe, ciemne szyby, niebieskie żarówki, system audio składający się z dwóch końcówek mocy i 13-tu głośników i wiele podobnych gadgetów przyprawiało o bul głowy moją rodzinę i znajomych, niektórzy pukali się w głowę mówiąc po co Ci to, szkoda kasy itd. mam tak zresztą do dziś.

Jesteś posiadaczem a zarazem miłośnikiem Calibry już kilka dobrych lat – jak zaczęła się miłość do tego właśnie samochodu?

Przygoda z Calibrą zaczęłą się dość banalnie, jeździłem już od dłuższego czasu autem firmowym i kiedyś postanowiłem się z czystej ciekawości zatrzymać przed komisem samochodowym pod Łodzią. Jeszcze wtedy nie wiedziałem, czym to grozi. Auta nie planowałem wtedy kupić, nie miałem nawet potrzeby. Ale gdy zobaczyłem piękną czarną sylwetkę zakochałem się. Egzemplarz, który wtedy spotkałem był z roku 1991 a sytuacja miała miejsce w roku 2000. To, co wtedy mnie zdziwiło to fakt, że tak piękny i sportowy samochód moa kupić za stosunkowo niewielkie pieniądze. Oczywiście tą swoja wymarzona kupiłem prawie pół roku później i zjeździłem za nią pół polski, aby w końcu kupić ją 2km od domu! Przypominam, że był rok 2001 i o Calibrę naprawdę nie było łatwo.

Jakie modyfikacje przeszło auto od momentu jego zakupu?

Opel Calibra Tuning Simon CT 2

Opel Calibra – Pod Maską

Największy wpływ na podniesienie mocy 8 zaworowej 2-litrowej jednostki ma mokra instalacja wtrysku podtlenku azotu firmy NX z kocykiem grzewczym . Instalacja z dyszami +50KM daje wynik na hamowni 159KM oraz 257Nm. Oczywiście znalazły się w silniku usportowione zimniejsze świece NGK oraz kable POWER TEC. Aby zapanować nad zmianami biegów zainstalowany jest optyczny i dźwiękowy wskaźnik zmiany biegu. To przy przebiegu momentu obrotowego przy strzale z wtrysku nitro jest bardzo ważne. Pod maską zainstalowałem rozpórkę kielichów SUPERSPORT a audio czerpie moc poprzez złocone klemy przystosowane do rozbudowanych systemów car audio. Układ hamulcowy zalałem płynem BREMBO DOT 5.1 a tarcze i klocki to ATE POWER DISC z przodu seryjnie wentylowane i dodatkowo narzynane. Maskę unoszą chromowane podnośniki INXX.

Opel Calibra Tuning Simon CT 3

Opel Calibra – Styling

Tu pokusiłem się o gruntowną przeróbkę całego auta. Wymagało to pomalowania auta w całości od nowa. I tak, fabryczne auto posiada dookoła listwy ozdobne które pod sobą ukrywają zagłębienia na zderzakach błotnikach i drzwiach , postanowiłem się tego pozbyć, dzięki mojemu koledze doskonałemu lakiernikowi udało się to znakomicie ! To była najważniejsza i główna część przeróbek. Następnie spasowano całkowicie nowy zderzak LUMMA, który został dodatkowo zmodyfikowany. Do tylniego zderzaka dołożono dokładkę i wygładzono go.

Tylni i przedni zderzak oprawiono w siatkę KAMEI. Tylnia klapa pozbawiona została oryginalnego spojlera ZENDER. Progi to wzór M3 dedykowane do Opla Calibry. Pomalowałem także relingi na dachu w kolor nadwozia. Klamki w drzwiach zastąpiłem wersją bez zamków i także pomalowałem w kolor samochodu. Maska samochodu pomalowana jest lakierem z gamy VW i ma ten sam odcień tonalny, co reszta auta, tylko kilkakrotnie ciemniejszy. Dodano do niego to samo ziarno metalic co na reszcie auta i trzykrotnie pomalowano klarem po uprzednim naniesieniu wzoru. Podobny wzór jest naniesiony na klapkę wlewu paliwa. Maska jest przedłużona metalowym bad lookiem .

Opel Calibra Tuning Simon CT 4

W aucie zastąpiłem fabryczne lusterka modelem K3 , większym od lusterek M3 dzięki czemu jest większa widoczność do tyłu. Posiadają one regulacje elektryczną , światła pozycyjne, migacze oraz podgrzewanie. Tylne światła wymieniłem na wzór LEXUS. W przednich światłach zastąpiono oryginalną optykę , optyką z Audi dzięki czemu są one xenonowe. Dodałem także świecące ringi diodowe jako pozycje oraz profesjonalne stroboskopy. Felgi to 17 calowe obręcze o szerokości 7,5 cala z oponami 215/40 ZR17. Zimą auto jeździ na aluminiowych obręczach 15 cali z oponami 195/55 R 15. Zawieszenie obniżyłem za pomocą sprężyn ZENDER o 35 mm i zaopatrzyłem w amortyzatory gazowe BILSTEIN. Auto już z Niemiec przyjechało z przyciemnionymi szybami na czarno.

Opel Calibra  – Wnętrze

Tu nie zaszło wiele zmian, wymieniłem wycieraczki na haftowane, podświetlenie ich zostało zrobione za pomocą niebieskich zimnych katod. Dodano panel z przełącznikami HELLA sterujący stroboskopami, podświetleniem podwozia, halogenami oraz sprzętem audio. Zasłony przeciwsłoneczne wymienione zostały na wersje z podświetlanymi lusterkami. Wymieniłem mieszki na skórzane a gałkę fabryczną zastąpiłem wersją aluminiową. Wszystkie wskaźniki, zegary i włączniki podświetlone są za pomocą diod na niebiesko. Gałka zmiany biegów jest aluminiowa i podświetlana.

Opel Calibra Tuning Simon CT 5

Czy przez te wszystkie lata, nie zdarzyło Ci się choć na chwilę myśleć o zmianie samochodu?

Zmianie ? Nigdy ! Ewentualnie kupię następne auto. Subaru Impreza lub Audi RS4. Myślę że Calibry już nie sprzedam nigdy.

Czas poruszyć temat Calibra-Team, ponieważ ten klub to także spora część Twojego życia… (tu możesz napisać praktycznie o wszystkim – o początkach, zlotach, aktualnym wizerunku klubu itp.)

Do CALIBRA TEAM trafiłem oczywiście zanim sam kupiłem Calibrę , klub był wtedy młodziutki, wyglądał zupełnie inaczej niż teraz. Aby zostac Klubowiczem wystarczyło wypełnic formularz na stronie internetowej. Teraz Klub dzięki wielu wspaniałym ludziom ma zupełnie inną postać. Cały czas się rozwija i ma plany. Chcemy być wspaniałą paczką ludzi z których każdy na każdego może liczyć. Stąd planowane zmiany w regulaminie mające na celu jeszcze bardziej zacieśnić więzy między Klubowiczami. Oczywiście klubowi poświęcam czas niemal codziennie, ale bez pomocy Moderatorów i Klubowiczów nie zrobiłbym nic, za co im bardzo dziękuję.

Masz za sobą sporo zlotów – jaki z nich szczególnie pozostał w Twojej pamięci?

Może zabrzmi to lakonicznie, ale każdy zlot jest inny, na swój sposób wyjątkowy i dlatego żadnego nie opuszczam i na każdym podoba mi się coraz bardziej.

Pod koniec października w Bydgoszczy odbył się integracyjny zlot dwóch klubów – Calibra-Team & Calibragroup. Był to pierwszy wspólny zlot tych dwóch klubów – jak wrażenia?

Wrażenia wspaniałe, ale ten zlot pokazał, że doświadczenia z organizacji zlotu jednego klubu nie są do końca przydatne w organizacji wspólnego zlotu. Myślę że nie będzie to ostatni wspólny zlot bo okazał się to strzał w dziesiątkę.

Odejdźmy na chwilę od motoryzacji, a przejdźmy w strony muzyczne, ponieważ jak wiem jesteś świeżo po imprezie Sensation White, która odbyła się 28 października we wrocławskiej Hali Ludowej…

Myślę, że należę do grona ludzi, którzy potrafią odnaleźć się w tłumie roztańczonych i rozbawionych ludzi. Uwielbiam tańczyć i słuchać głośnej muzyki. Jak to kiedyś ktoś powiedział słuchanie muzyki po cichu to jak oglądanie Panoramy Racławickiej na znaczku. Impreza we Wrocławiu była wspaniałym przedstawieniem gry świateł, muzyki oraz wspaniałym pokazem pirotechnicznym potęgującym doznawane wrażenia. Na pewno wybiorę się tam za rok.

Jakiej muzyki osobiście najczęsciej słuchasz?

Muzyki klubowej, zwłaszcza muzyki HOUSE.

Na koniec może kilka słów do świezo upieczonych miłosników samochodów spod znaku Opel Calibra…

Nie są to auta młode, więc należy pamiętać o prawidłowej eksploatacji i o tym, że nie trudno samochód rozpędzić ważne żeby go zatrzymać. Zamiast spoilera polecam nowe hamulce, zamiast Radia MP3 DVD, nowe opony itd. Idąc tą dewizą samochód nam się odwdzięczy i wszędzie nas bezpiecznie dowiezie.

Opel Calibra Tuning Simon – Dane ogólne:

  • Rocznik 1993
  • Kolor OPEL szary metalic E119
  • centralny zamek
  • ABS
  • wspomaganie

Silnik, wydech, zawieszenie:

  • Mokra instalacja podtlenku azotu NX Sport Compact z kocem grzewczym NX
  • zimniejsze świece NGK
  • kable zapłonowe POWER TEC
  • sygnał zmiany biegu, optyczny i dźwiękowy.
  • zmodyfikowany, przelotowy układ wydechowy , końcówki ULTER
  • sprężyny -35 mm IRMSHER
  • zmodyfikowany, przelotowy układ wydechowy z puszką rozprężną w miejscu katalizatora, końcówki ULTER
  • amortyzatory BILSTEIN B4
  • felgi aluminiowe, lato 215/40 R17 zima 195/60 R15
  • hamulce (tarcze i klocki) ATE Power Disc
  • płyn hamulcowy BREMBO 5.1
  • rozpórka kielichów przednich


Styling:

  • maska bez znaczka firmowego.
  • grafitowa maska z gamy kolorów VW z namalowaną grafiką
  • auto gładkie pozbawione listew na błotnikach drzwiach zderzakach i zagłębień po nich.
  • zderzak przód zmodyfikowana LUMMA
  • dokładka tył zintegrowana ze zderzakiem oryginalnym
  • progi M3
  • lusterka K3 podgrzewane , elektryczne z migaczami i pozycjami.
  • klamki bez zamków w kolorze nadwozia
  • relingi na dachu w kolorze nadwozia
  • podnośniki maski INXX
  • maska przedłużona metalowym Bad Lookiem
  • xenony z nowymi szkłami reflektorów
  • świecące ringi diodowe wokół świateł mijania zamiast pozycji
  • środek lamp pomalowany na czarno
  • halogeny soczewkowe Hella MICRO DE
  • niebieskie neonowe podświetlenie podwozia
  • ręcznie malowana klapka wlewu paliwa z motywem z maski
  • niebieskie zimne katody podświetlające wnętrze
  • niebieskie podświetlenie zegarów i całego wnętrza
  • albuminowa podświetlana gałka zmiany biegów
  • stroboskopy
  • czarne szyby
  • radio XXX , 2 wzmacniacze, kondensator 1F, głośniki Lanzar oraz Pyle łącznie 129DB
  • złocone klemy akumulatora

One thought on “Opel Calibra – Simon, Calibra-Team.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *