Zacznijmy może od tego jak zaczęła się u Ciebie przygoda z motoryzacją i tuningiem?
Odkąd pamiętam zawsze ciągnęło mnie do samochodów, już jako małolat sam prowadziłem samochód – najpierw po polnych drogach, potem autostradach oczywiście pod okiem ojca. Natomiast jeśli chodzi o tuning to zacząłem od malucha, był to samochód kupiony za pierwsze zarobione przeze mnie pieniądze. Wiadomo nic specjalnego, ale dla mnie wtedy to było coś, więc zacząłem powoli go przerabiać.. Ale autem nie nacieszyłem się zbyt długo ponieważ po 6 miesięcznym użytkowaniu przeszedł on na kolejnego właściciela. Rok wegetacji liniami komunikacji miejskiej wystarczająco mnie zniechęciły do dalszego tego typu przemieszczania się. Nadszedł czas na nowy środek transportu, po który wybrałem się do Niemiec. Po krótkich poszukiwaniach trafiłem na bardzo dobry egzemplarz Golfa, czysty, zadbany, w rewelacyjnym stanie. Po małych negocjacjach stałem się posiadaczem tzw. „auta dla ludu” i tak zaczęła się historia z Vw Golfem Mk3
Tuning Volkswagen Golf 3
Dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?
Po pierwsze jest to niemieckie, porządne i niezawodne auto, po drugie kwestie finansowe. W tamtym czasie za pieniądze jakie posiadałem nie mogłem za bardzo poszaleć, więc wybór padł na Golfa trzeciej generacji, za taką kwotę w tej klasie on był wobec mnie najlepszy.
W samochodzie pojawiło się sporo zmian, głównie pod kątem stylistycznym, opowiedz więc może o zmianach, jakie zaszły pod tym kątem w samochodzie…
Samochód oczywiście dostał na początek nowe felgi, najpierw były to Ronale, jednakże szybko je zmieniłem na Brocki 16” 7,5” przód i 9” tył. .Na dzień dzisiejszy Golf wyposażony w felgi firmy RSL 15” x 7,5 które całe własnoręcznie wypolerowałem, jednakże nie jest to ostateczna wersja. Jak znam życie nowy sezon przyniesie z sobą również nowe felgi. Zderzaki zostały wygładzone, pozbawione wlotów powietrza, przetłoczeń itp., tylni zderzak-dolna cześć została wysuniętą o 2cm a całość wygładzona, listwy boczne i klamki polakierowane w kolor nadwozia.
Z przodu zamocowałem szeroką dokładkę VR6/GTI. Grill z dwoma żeberkami z chromowanymi nakładkami pozbawiony znaczka. Wymieniłem reflektory na In Pro „R32 look”. Wycieraczki oraz ramiona zostały pochromowane, kierunkowskazy w zderzakach zostały zastąpione clarami, a kierunek przeniesiony w lampę przednią. Z pomocą teściowej uszyliśmy BRA na maskę. Zmieniłem klapę, usunąłem listwę, zamek, wycieraczkę i znaczek, pomniejszyłem miejsce na rejestracje, a klapa otwierana jest za pomocą siłownika na przycisk. Tylnie lampy zastąpione zostały na chromowane clary, jednak chrom został pomalowany w kolor auta. Wiadomo jak to bywa przy tuningu, takim przeróbkom nie ma końca..
Zmiany zagościły również wewnątrz samochodu…
Wiadomo, że wszystko musi iść w parze, samochód zmieniał się z zewnątrz, jednakże wnętrze też starałem się dopracować. Doszło wiele elementów chromowanych jak i polerowanego aluminium np. rygle, kratki nawiewów, nakładki na pedały od Audi TT, kierownica z asortymentu „Jacky Auto Sport”, dźwignia hamulca ręcznego, oraz gałka zmiany biegów. W samochodzie pojawiły się również szelkowe trzy punktowe pasy „Raceland”, poza tym również lampka oświetlenia kabiny oraz podświetlenie podłogi.
Audio zostało również zmienione, w skład jego wchodzi: jednostka sterująca Blaupunkt Santa Cruz MP34, przodu głośniki Lanzar Vibe VB 6.1 na zwrotnicach . Tył auta napędza skrzynia basowa BOSCHMANN Tyrant 700W, 30cm, oraz wzmacniacz 5 kanałowy BOSCHMANN ZX-II Z8528X 1300W. Słupki obiłem eco-skórą w kolorze nadwozia, przy okazji została zrobiona zabudowa bagażnika. Pomniejszyłem też powierzchnie o dwa boczne schowki.
Czy pod kątem mechanicznym również pojawiły się jakieś dodatkowe modyfikacje?
Seryjne zawieszenie Golfa zostało zastąpione gwintowanym firmy „KW” -20/-60/-80. Za dotlenienie silnika odpowiada stożkowy filtr powietrza, także układ wydechowy został przerobiony, nie ma katalizatora, ani środkowego tłumika, a końcowy WM SPORT. Świece zapłonowe to NGK V-LINE, a kable firmy Champion.
Czy w przyszłości szykują się kolejne modyfikacje w Golfie?
No oczywiście! Początkowo chciałem sprzedać Golfa i kupić coś młodszego, ale ostatecznie stwierdziłem, że jeszcze trochę popracuję nad jego wyglądem oraz mocą. W przyszłości planuje swap na mocniejszą jednostkę 2.0 16V, skórzane wnętrze, oraz zestaw pneumatycznego zawieszenia AIR RIDE.
Podziękowania dla Kkkubka & Idgray’a za udostępnienie zdjęć. Obszerny temat dotyczący samochodu znajdziecie na forum www.vwgolf.pl