Dzisiaj na naszych łamach Volkswagen Golf II generacji, samochód w którym pojawiło się sporo ciekawych modyfikacji, głównie pod kątem mechanicznym. Jedną z nich jest choćby nowe serce pod maską Golfa, którą jest jednostka 1.8T pochodząca z Audi TT. O tym, jak i o innych zmianach opowie jego właściciel – Paweł Piwowarczyk „Browar”. Zanim jednak do nich przejdziemy, opowiedz nam dlaczego wybór padł właśnie na Golfa II?
Wybór padł zupełnie przypadkowo, od razu po zdaniu prawo jazdy dwa lata temu, postanowiłem kupić tani samochód aby przejeździć zimę, a na lato zakupić jednoślada bo byłem wielkim wielbicielem jednośladów. W momencie zakupu Golfa był on już lekko zmodyfikowany, posiadał gwintowane zawieszenie oraz silnik 2.0 GTI z Golfa III. Spodobało mi się twarde niskie zawieszenie i nocne manewry. W sezonie letnim ubiegłego roku poznałem kilka osób z naprawdę szybkimi autami, a z tego względu że zawsze zostawałem daleko w tyle, więc postanowiłem to zmienić i zbudować coś, co nie każdy ma. Pod koniec maja 2007r. rozpocząłem budowę Golfa mk II
Tuning Volkswagen Golf II – Browar
Przejdźmy teraz do modyfikacji które pojawiły się w samochodzie…
Projekt zaczął się w maju '2007 i od tego czasu w aucie zaszło wiele modyfikacji. Wstawione zostały elektryczne szyby i centralny zamek bo to była rzecz ktróra dręczyła mnie od samego początku oraz komplet boczków skórzanych z Golfa g60. Ponadto został wsadzony kokpit z Golfa III wraz z tunelem środkowym, ramka na biegi oraz mieszek i gałka pochodzą z Audi TT, drążek został skrócony. Wstawiłem również czarną podsufitówke z GTI, fotele zostały zmienione na sportowe kubełki Bimarco, pasy szelkowe trzy punktowe Schroth oraz mała kierownica MOMO. Ponadto w słupku znajdują się zegary: ciśnienia oleju, temperatura oleju oraz ciśnienie doładowania turbosprężarki, a sam słupek został w całości oflokowany na czarno. Wszystkie zegary są jednakowego pochodzenia od firmy Auto Gauge (smoke), słupek na zegary pochodzi z firmy Carzone, został on wyflokowany i wkomponowany we wnętrze samochodu. Zegary w desce rozdzielczej pochodzą z Audi TT, stacyjka została przerobiona aby pasował do niej klucz scyzoryk z Audi TT. Podświetlenie konsoli przerobione zostało na biało czerwone aby dobrze komponowało się z zegarami. Wstawiłem podstawowy model radia Pioneer, głośniki firmy Blaupunkt. Przyciemnione zostały również wszystkie szyby. Niebawem pojawi także się klatka.
Samochód w tym samym okresie przechodził też przebudowe mechaniczną: zawieszenie zostało zmienione na gwintowane FK z nowymi amortyzatorami KONI special z regulacją twardości, zostały zmienione również hamulce które pochodzą z Audi S2. Charakteryzują się one dwu tłoczkowym zaciskiem, tarcze nawiercano nacinane firmy EBC oraz klocki hamulcowe również EBC (przód, tył). Żeby nacisk tłoczków był jak najbardziej precyzyjny zamontowane zostały przewody hamulcowe w oplocie stalowym (Sparco). Aby hamulce się zmieściły, musiały zostać zmienione koła, obecnie są to felgi 16`9J z oponą TOYO 215/45/16 z polerowanymi rantami. Między tylnymi kielichami wstawiona została rozpórka z polerowanego aluminium, przednia rozpórka z regulacją również z polerowanego aluminium i dolna rozpórka.
Pod maską pojawiło się nowe serce: silnik 1.8T pochodzący z Audi TT z 1999r dyspoujący mocą seryjną 180PS., wydech całkowity przelot o średnicy 70mm, orurowanie na dolot ze stali nierdzewnej tymczasowo o śr. 50mm. Z przodu zastosowany został Intercooler pochodzący z Golfa G60 montowany przed chłodnicą. Aby silnik był dobrze chłodzony, pojawiła się duża chłodnica z Tdi oraz dwa wentylatory z czego jeden włączany z wewnątrz kabiny. Aby uatrakcyjnić nieco dźwięk, wstawiony został stożek K&N, umieszczony tak aby otrzymywał chłodne powietrze z wlotu wyciętego w błotniku. Skrzynia sterowana linkami, ponieważ silnik ma dysponować trochę większą mocą wstawiona została pompa Walbro o dużej wydajności barowej (255l/h).
Jeśli chodzi o zmiany zewnętrzne to zamontowałem wszystkie nadkola i progi z g60, lampy zmieniłem na soczewkowe z xenonem, zawsze trochę poprawia to wizerunek. Po odebraniu Golfa z warsztatu po zimowych przeróbkach, okazało się że osiąga prędkości w granicach 250km/h. Przy tych prędkościach maska wyglądała niepewnie, trzęsła się, więc zacząłem myśleć tylko o tym co by było gdyby się nagle otworzyła. Dlatego też dołożone zostały zapinki Sparco, teraz maska trzyma się pewnie i nie powoduje moich obaw. Wszystkie elementy zawieszenia zmienione zostały na poliuretany. Przed strojeniem auta powstała obawa o sprzęgło więc wymienione zostało na Speca Stage II wraz z aluminiowym kołem zamachowym. Wszelkie zmiany w aucie zawdzięczam Darkowi i Markowi z MDTUNINGU
Jakimi osiągami aktualnie dysponuje samochód?
Obecnie Golf dysponuje mocą 220PS i 350NM, lecz to dopiero początek. Samochód może poszczycić się taką mocą dzięki modyfkacjom, którymi zajęła się firma MDTUNING i to właśnie dzięki nim udało się zbudować Golfa.
Czy w najbliższej przyszłości planujesz dalsze modyfikacje Golfa?
Tak, planuje dalsze modyfikacje silnika ale chyba już nie w tym sezonie, z tego względu że mam aktualnie dużo pracy i brak czasu na załatwianie wielu spraw związanych z tuningiem silnika. Jednak powoli zbieram już graty i celuje w moc około 320PS i 420NM. Posiadam już kilka rzeczy na półce takich jak turbo, kolektor, dużą przepływke, semi slicki, większe rury na dolot oraz większy down pipe. W zimie planuję również polakierować samochód i przerobić parę rzeczy takich jak np. maskę.