tuning golf 2

Volkswagen Golf MK2 G60 – Apsik

Czas przedstawić chyba jeden z najbardziej znanych w kraju Golfów – VW Golf MK2 G60 by Apsik. Jak zaczęła się Twoja przygoda z tym samochodem?

Zaczęło się to wszystko chyba od tego, że chciałem mieć mocne auto. Najpierw w 2002 roku kupiłem ’90 Golfa 2 1.8 90KM.

Tuning Volkswagen Golf MK2 G60 by Apsik

tuning golf 2

Emocji wystarczyło na rok, kiedy to zacząłem się interesować podnoszeniem mocy i mocniejszymi modelami Golfa 2. Niestety ten 90KM 1.8 był jednostą nie-rozwojową i karmiony licznymi informacjami z zachodnich pism (VW Scene i VW Speed) zacząłem myśleć o zmianie auta na Corrado G60. Niestety po półrocznych poszukiwaniach nie udało się znaleźć „niebitego” Corrado G60 (było parę niebitych ale nie G60 i NIE NA SPRZEDAŻ) więc zainteresowałem się jeszcze rzadszym modelem jakim jest Golf 2 GTI G60. O dziwo poszukiwania trwały miesiąc … raczej miałem szczęście, bo za zachodnią granicą jego poprzedni własciciel ze względu na pewne trudności zrezygnował z tuningu swojego Golfa i chaciał auto sprzedać. W 3 tygodnie auto zagościło na moim podwórku – ’89 Golf 2 z świeżym lakierem, bez wnętrza, na kiepskich kołach z silnikiem świeżo po SWAPie (jeszcze nie do końca podłączonym), ale niebite i silnik po małym przebiegu (silnik pochodzi z Corrado ’91) .

Samochód przeszedł sporo modyfikacji – zacznijmy może od tych, które zagościły pod maską samochodu…

Lista modyfikacji silnika jest bardzo długa. Począwszy od chłodnicy a skończywszy na wydechu 80% części jest zmienionych. W sumie blok silnika i tłoki pozostały standardowe, reszta została zmieniona:

tuning golf 2

Tuning Golf MK2 G60 – pod maską

Silnik

  • wałek rozrządu asymetryczny 268/272 SCHRICK
  • sprężynki, podkładki i hydro-zawory SCHRICK
  • kompletna obróbka głowicy, zaworów i dolotu (www.chojnacki.com.pl)
  • metalowa uszczelka pod głowicą (zwiększona kompresja poprzez planowanie głowicy 0,9mm)
  • aluminiowa miska olejowa SCHRICK
  • regulator ciśnienia paliwa Weber (max 5bar, obecnie 3,7bar)
  • wskaźnik ciśnienia paliwa
  • świece BOSCH Platinium
  • chip RS3 (www.bar-tek-tuning.de)
  • wydajna, robiona na zamówienie chłodnica
  • termostat otwierający się przy 72*C
  • chłodnica oleju z termostatem RACIMEX
  • kółko G-Ladera 65mm
  • G-Lader po regeneracji i modyfikacji RS (by Bartez)
  • bypass zwrotu powietrza
  • wkład filtra pow. K&N
  • krótszy pasek PK
  • rura z czujnikiem O2 wykonana z polerowanej kwasówki
  • okablowanie wysoko-prądowe i uziemiające oraz klemy akumulatora firmy Hama
  • elementy silnika polakierowane lub polerowane
  • skrzynia biegów jeszcze standardowa manualna 5b CBA
  • lżejsze o ~3,5kg koło zamachowe

tuning golf 2

Wydech

  • kolektor wydechowy Supersprint
  • elastyczny łącznik wydechu i rura ze stali kwasoodpornej (średnica zew. 63,5mm)
  • tłumik pozostał oryginalny VW GTI G60

Hamulce

  • zaciski przód Girling 60 (z Audi S2)
  • zaciski tył Lucas (z Golfa MK 4 GTI)
  • tarcze hamulcowe nacinane i nawiercane Nordmann (przednie o podwyższonej wytrzymałości termicznej)
  • klocki hamulcowe EBC Red Stuff (SemiCeramic [pół ceramiczne])

Zawieszenie

  • zawieszenie gwintowane KW Variant 2
  • kompletny kit PowerFlex’a (tzw. pouliretany)
  • rozpórki przód i tył własnej konstrukcji

tuning golf 2

Stylistycznie samochód również się zmienił…

Te zmiany to raczej delikatna kosmetyka w porównaniu do niektórych „wytworów”. Co więcej mogę śmiało powiedzieć, że na samochodzie nie ma doklejonych żadnych elementów czy spojlerów, a wręcz niektóre (oryginalne) zostały usunięte.

Tuning wizualny Golf MK2 G60

Zmiany zewnetrzne to:

  • grill JOM bez emblematu
  • lampy FK Angel Eyes
  • kierunkowskazy FK Klarglas
  • reflektory przeciwmgielne FK Crystal
  • kolor z palety VW, Oak Green (L94E) nie używany do malowania GTI G60, a GT
  • zderzaki w kolorze nadwozia
  • brak listw bocznych
  • klamki Audi B4
  • klapa bagażnika „na pół gładko” bez lotki GTI
  • tylne światła oryginalne czarne Hella
  • brak emblematu VW oraz oznaczeń modelu z tyłu samochodu
  • felgi używane na codzień: BBS RA 7Jx15 z oponami Toyo Proxes 195/45
  • felgi zakładane tylko na zloty: BBS RS 8Jx15 & 8,5Jx15 z oponami odpowiednio GoodYear Eagle F1 195/45 i Firestone Firehawk SZ40 195/50

A jakie zmiany zagościły wewnątrz samochodu?

tuning golf 2 wnętrze

Tuning wnętrza Golf MK2 G60

Wewnątrz raczej wodotrysków nie ma bo raczej nie ten styl:

  • miękka deska
  • białe tarcze zegarów
  • dodatkowe wskaźniki AutoMeter (AFR, Boost, Oil press)
  • klatka bezpieczeństwa C.K. Motorsport do wyścigów górskich sezon 2005 (kolor czarny pół-mat)
  • brak tylnej kanapy
  • kierownica VW 3-ramienna z Polo G40
  • short-shifter własnego projektu (posiada możliwość regulacji skoku lewarka)
  • siedzenia Bimarco model C na konsolach własnego projektu
  • pasy 3-punktowe SPARCO
  • boczne tapicerki obszyte welurem
  • nakładki na pedały SPARCO
  • usunięta całkowicie instalacja audio

tuning golf 2

Czy najbliższy okres przyniesie ze sobą kolejne zmiany?

Tak, przyniesie i chyba już ostatnie. Powiedziałbym że będa to zmiany typowo wykończeniowe, żadnych radykalnych modyfikacji:

  • polerowane elementy silnika sprubuje oddac do chromowanie
  • wtryski od Audi S2
  • przełożenia skrzyni biegów od VR6
  • „spiek’owe” sprzęgło
  • wzmocniony układ różnicowy (tzw. szpera)
  • rozpórka dolna zintegrowana z osłoną miski olejowej (projekt własny)
  • zmiana pasów bezp. na 4-punktowe OMP z certyfikatem FIA

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *