Opowiedz nam na początek jak zaczęła się Twoja przygoda z motoryzacją…
Już od szkolnych lat zawsze ciągnęło mnie do samochodów, w wieku 13 lat po kryjomu zakosiłem Tacie samochód (Volvo 360 GLT) i pojechałem na małą przejażdżkę. Nie zapomnę jaki byłem wtedy szczęśliwy że prowadzę samochód:D Dopiero po dobrych paruu latach dostałem od rodziców Seata Ibize 1994. Ten samochód był dla mnie największym skarbem i od tego właśnie czasu zaczęła sie cała przygoda z tuningiem. Pierwsze co zrobiłem to kupiłem gwinta później takie gadżety jak atrapa bez znaczka, audio itp, ale trafił sie wyjazd za granice wiec Ibize sprzedałem.. Po powrocie miałem już dość proszenia Ojca o auto więc ugadałem sie któregoś wieczoru z kolegami min: posiadaczem Lupo i od tego czasu stałem sie posiadaczem tego samochodu…
Jaki był główny powód tego że zdecydowałeś się właśnie na VW Lupo?
Lupo zawsze mi sie podobało ponieważ na naszych drogach nie jest często spotykane a pozatym to niemieckie i niezawodne autko (mam taką nadzieję) i jestem z niego bardzooo zadowolony.
Tuning Volkswagen Lupo – zmiany stylistyczne
W samochodzie pojawiło się kilka znaczących zmian, zacznijmy może od tych które zaszły pod kątem stylistycznym, ponieważ przyznać trzeba że samochód pod tym względem wygląda bardzo ciekawie…
Lupo po przyjeździe ze Szwajcarii posiadał już pakiet ABT dokładnie mówiąc, posiadał nakładki na oba zderzaki oraz szerokie progi zewnętrzne i kompletny wydech ABT. Niestety zniszczeniu uległa przednia dostawka wiec zastąpiono ją seryjną. Już wtedy samochód sie wyróżniał, ale czegoś tu wyraźnie brakowało. Kluczem do tej zagadki są koła – seryjne z oponami o wysokim profilu zakłócały koncepcję sportowego malucha. Najpierw auto poruszało się na„piętnastkach” MOHAG RSL z oponami Continental ContiSport o rozmiarze 195/45/R15.
Wraz z nowym sezonem koncepcja się zmieniła. Aktualnie Lupo toczy się na kołach Schmidt Modern Line 8×15. Grafitowy środek, polerowany rant i opony o tym samym rozmiarze co poprzednio, lecz tym razem innego producenta – Nankang. Kolejnym etapem bylo jak najniższe zniżenie Lupo ku ziemi wiec pomysł padł na gwintowany zawias KW, dzięki regulacji zmniejszono prześwit z przodu o 80 mm, z tyłu o 70 mm. Później przyszedł czas na drobiazgi – sandardowy grill z olbrzymim logo VW został zastąpiony przez tuningowy odpowiednik FK. Tylny znaczek ustąpił miejsca sporych rozmiarów logo Wolfsburg Edition. Agresywny przód uzupełniają reflektory z czarnym środkiem, kierunkowskazy MTS oraz konkretny bad-look. Tył pojazdu oświetlają czerwone lampy z wersji Cambridge. Na tym etapie zatrzymano upiększanie nadwozia i zajęto się silnikiem.
Tuning Volkswagen Lupo – zmiany mechaniczne
Właśnie.. pod kątem mechanicznym również zaszło kilka dodatkowych zmian
Silnik w Lupo 1.4 16v jak na taką mase dawał wiele radości z jazdy ale po jakimś czasie to sie znudziło wiec przyszedł pomysł na podniesienie mocy. Lupo posiadało już kompletny wydech ABT więc pierwsze co zostało zmienione to filtr powietrza, seryjny został zastąpiony konkretną karbonową puszką z wkładem BMC CDA. Lupo zaczeło ładnie mruczeć ale dalej było to za mało więc seryjne wałki zostały zastąpione sportowymi Shrick a świece wymienione zostały na Beru X. Na koniec przeróbek z silnikiem został zmieniony program – Lupo na hamowni wykazał 90km. To już wystarczało by samochód zrobił sie bardzo żwawy, poprawił się również dosyć mocno moment obrotowy ale dalej czegoś brakowało wiec zostały wymienione seryjne tarcze na ATE oraz klocki.
Tuning Volkswagen Lupo – zmiany wewnętrzne
O zmianach wewnętrznych w samochodzie również warto opowiedzieć, ponieważ pojawił się m.in. system car audio…
Każdy, kto choć raz siedział w Lupo, wie że panująca tu ergonomia i przejrzystość wskaźników nie wymagają żadnej poprawy. Wnętrze podoba się każdemu dlatego niewiele się tu zmieniło , pedały zastąpiły odpowiedniki z Audi TT, na kierownicy pojawił się znaczek z Golfa R32, cześci deski rozdzielczej zostały obszyte skórą a na podłodze położono dywaniki z wersji GT. Oczywiście jak w każdym tuningowym samochodzie musi też dobrze grać:) W tym przypadku nie było inaczej – seryjne radio zostało zastąpione jednostką Alpine CDE-9802RB. Niestety w tak małym bagażniku nie było zbytniej możliwości rozbudowy audio ale jednak coś tam udało sie wkomponować. Pierwszym zakupem był subwoofer, decyzja padła na linie Sony Xplod wiec odrazu zakupiłem wzmacniacz również z tej serii, żeby odciążć akumulator dodany został kondensator Alphard oraz kable Alphard. Jak narazie to w zupełności wystarcza ale powoli zaczyna sie nudzić, wiec niedługo przyjdzie pora na zmiany…
Czy w najbliższej przyszłości samochód czekają kolejne modyfikacje?
Oczywiście że tak.. pierwsze co zostanie zmienione to napewno zwykłe światła zostaną zastąpione na BI Xenon. Na lato Lupo pójdzie napewno jeszcze o pare cm w dół i napewno zastanie zmieniona jednostka sterująca ale na razie nie przyznam sie na jaką… Kuszą mnie jeszcze czarne szyby ale nad tym musze sie zastanowic. To narazie tyle choć pomysłów jest dużo, oczywiście wszystko z głową żeby nie zepsuć wyglądu Lupo.