Zainteresowanie i fascynacja motoryzacją to raczej rzadki przypadek wśród dziewczyn – jak zaczęła się przygoda z motoryzacją i tuningiem w Twoim przypadku?
Moja przygoda z motoryzacją ciągnie się od dzieciństwa. Mój ojciec był mechanikiem samochodowym i od zawsze w domu przewijały się tematy motoryzacji. Prawdopodobnie to sprawka genów. Chęć posiadania prawa jazdy była tak duża, że od razu po osiągnięciu wymaganego wieku zapisałam się na kurs. Dzień obioru prawa jazdy uważam za jeden z ważniejszych dni w moim życiu. Pierwszy krok w stronę marzenia został spełniony. Drugim krokiem było kupno wymarzonego auta – to był główny powód dla którego podjęłam pracę.
Tuning VW Corrado – Lara
Aktualnie jesteś posiadaczką VW Corrado – dlaczego wybór padł właśnie na ten samochod, a nie inny?
Po prostu miłość od pierwszego wejrzenia. Był rok 2003. Zaczęło się od „Hamstera” i programu Top Gear gdzie pierwszy raz zobaczyłam VW Corrado i wiedziałam, że to jest dokładnie to. Samochód z duszą – potrafi sprawić dużo radości o czym przekonałam się zaraz po zakupie. W listopadzie 2006 roku po długich poszukiwaniach udało mi się znaleźć egzemplarz z rocznika ‘93 w dobrym stanie i bogatym wyposażeniem (m.in. elektryczne szyby, lusterka, klimatyzacja, ABS, wspomaganie kierownicy, centralny zamek, podgrzewane lusterka, nowa deska itp.) z silnikiem 2.0 16v pod maską (co nie było szczytem moich marzeń gdyż planowałam zakup Corrado 2.9 VR6). W niedługim czasie jednak zrozumiałam, że „szesnastka” też swoje potrafi.
Corrado – zmiany wizualne
W samochodzie pojawiło kilka zmian, zacznijmy może od tych które zaszły pod kątem stylistycznym…
Zaraz po zakupie Corek był koloru czerwonego, na seryjnym zawieszeniu. W zasadzie niczym nie różnił się od swoich innych braci. Ten stan rzeczy jednak nie trwał długo. W pierwszej kolejności zawieszenie poszło w dół z przodu –55 mm, z tyłu –45 mm, a to za sprawą sprężyn firmy LowTec. Następnie 16 calowe felgi AZEV A oraz opony w rozmiarze 215/40/R16 firmy Syron. Niedługo po tym Corras trafił do lakiernika gdzie doczekał się zmiany koloru na brązowy (paleta Saaba) z domieszką złotego pyłu. Został pozbawiony jakichkolwiek oznaczeń, wszystko zostało pomalowane pod kolor nadwozia a przedni zderzak został zastąpiony RS’em w którym wloty zostały przysłonięte siatką. Pojawił się również wlot powietrza w błotniku. Przedni grill i brewka pozostały czarne przez co Corek nabrał groźniejszego wyglądu.
Corrado – zmiany wewnętrzne
Jakie zmiany pojawiły się wewnątrz samochodu?
Kierownica seryjna została zastąpiona sportową kierownicą firmy Jacky (32 cm) w kolorze srebrnym wraz z nabą. Oprócz tego lekka kosmetyka jak np. gałka zmiany biegów Wolfsburg Edition, rygle drzwi oraz pokrętła nawiewów z tej samej serii.
Corrado – zmiany mechaniczne
Czy pod katem mechanicznym w samochodzie również zaszły dodatkowe zmiany?
Jedyną zmiana jest przelotowy układ wydechowy z końcowym tłumikiem WM Sport. W niedalekich planach szykuje się spełnienie marzenia do końca czyli SWAP na VR6.
Czy poza tą zmianą, w najbliższej przyszłości Corrado czekają inne modyfikacje?
Przednie kierunkowskazy i halogeny zostaną zaszczepione z Golfa mk3, do środka zegary Indiglo z białym podświetleniem i obowiązkowo obszycie wnętrza skórą. Oprócz tego Car Audio, które w zasadzie już się rozpoczęły.