Golf Dynosoft tuning 1

VW Golf Dynosoft 2.5 TDI 1/4 mili

Właściciel tego projektu swego czasu gościł już na naszych łamach, kiedy to to prezentowaliśmy poprzedni jego projekt VW Corrado TDI. Już wtedy Daniel wspominał o budowie całkowicie nowego projektu, którego szczegółów nie chciał nam wtedy zdradzić. Samochód o którym mowa został zbudowany wyłącznie z myślą o wyścigach na 1/4 mili i w tym sezonie okazał się jednym z najszybszych pojazdów na tym dystansie w Polsce. Przed Wami VW Golf 2 TDI BiTurbo!

Witaj Daniel! Od kiedy zrodził się ten projekt wiadomo było, że będzie to samochód budowany z myślą o wyścigach na 1/4 mili. Projekt powstał na bazie Volkswagena Golfa 2 syncro – dlaczego wybór padł na ten samochód i dlaczego diesel?

Dlatego że auto musiało posiadac tunel przygotowany pod wał,a najlżejszym takim autem był właśnie Golf 2 syncro, a diesel dlatego ponieważ nasza firma zajmuje się głównie takimi silnikami. Po serii sukcesów z silnikami 1,9 Tdi min. w moim poprzednim samochodzie VW Corrado, stwierdziliśmy ze poszalejemy z innymi.

Golf Dynosoft 2

Tuning VW Golf Dynosoft 2.5 TDI 1/4 mili

Projekt od samego początku powstawał w firmie Dynosoft …

Tak, w wrocławskim oddziale auto było budowane przez ponad rok. Oczywiście oddział Katowicki także przyczynił się w znacznej cześci do budowy auta, cały system nitro i pomoc w założeniu sportowych pompowtrysków to zasługa Aligatora, nie mówiąc oczywiscie o strojeniu.

Przejdźmy do modyfikacji które pojawiły się w tym projekcie, ponieważ z seryjnego Golfa 2 nie za wiele w nim zostało…

A więc jak już wcześniej wspomnieliśmy, auto jest zbudowane na bazie Golfa 2 syncro. Oczywiscie wszystko co związane z syncro zostało zastąpione cześciami z Golfa 4, 4 motion czyli HALDEXEM. Po doświadczeniach z 1.9 tdi silnikami postanowilismy zbudować coś troszke większego. Wybór padł na silnik R5 tdi o pojemnosci 2460cm. Jest to podobny silnik jak 1,9 tdi, ma jeden cylinder więcej oraz blok aluminiowy.

Golf Dynosoft 3

Oto krótki opis modyfikacji:

VW Golf Dynosoft 2.5 TDI 1/4 mili – Silnik:

seria

Kolektory wydechwowy custom 5-1 równoodległosciowy własnej konstrukcji
System biturbo
Kolektor ssący Custom
Intercooler przygotowany na ciśnienia 4 bary
Złączki i kolanka siikonowe Samco
Pompowtryski o zwiększonej wydajności
Map sensor 3,5 barowy (zrobiliśmy sobie zapas na kiedyś)
Zaawansowany system nitro NX z komputerem sterującym (karbonowa superlekka butla)

Golf Dynosoft 4

VW Golf Dynosoft 2.5 TDI 1/4 mili – Przeniesienie napędu:

Sterownik Haldexa by Jadzwin
Tarcze, sprzęgła Radzikowski
Docisk Sachs Racing
Koło dwumasowe: seria
Skrzynia biegów: 4 motion z Golfa 4 połączona flansza z sinikiem
Półośki robione na zamówienie na ok 500KM w firmie www.polosie.plVW Golf Dynosoft 2.5 TDI 1/4 mili – Zawieszenie:

Wszystkie elementy zawieszenia są zrobione z poliuretanu! Nawet łącznik wału był robiony przeze mnie na zamówienie. Amortyzatory przód i tył to gwint Weiteca z regulacją twardości

Golf Dynosoft 5

VW Golf Dynosoft 2.5 TDI 1/4 mili – Nadwozie:

Cały przód jest zrobiony z włókna wraz z tylną klapą i drzwiami a tylne szyby to plexi. Całe nadwozie zostało wzmocnone, a w szczególności przód auta. Została zamontowana również tylna klatka bezpieczeństwa. Aktualna waga auta to 1040kg

VW Golf Dynosoft 2.5 TDI 1/4 mili – osiągi

Golf Dynosoft nitro

Jaką mocą i osiągami aktualnie dysponuje samochód?

Tego na dzień dzisiejszy jeszcze nie wiemy, ponieważ samochód nie zawitał jeszcze na hamowni. Przyspieszenie w 2 osoby do 100km/h to 3,5s

Poza osiągami samochód przykuwał również uwagę za sprawą nieco kontrowersyjnego przodu…

Już nie, został on gruntownie przebudowany dla poprawy aerodynamiki.

Golf Dynosoft 6

Projekt zadebiutował na tegorocznych zawodach rozgrywanych na dystansie 1/4 mili i narobił nie małego namieszania, ponieważ udało mu się osiągnąć zaskakująco dobry wynik…

Dwukrotnie w tym sezonie pobijaliśmy samych siebie i z tego co nam wiadomo to zarazem rekord polski i Rekord Europy. Pierwszy start tego auta przyniósł niezłe wyniki, ale to nie było jeszcze to. 12,2 s ET w Kamieniu Ślaśkim na zawodach SSS bez nitro przyjeliśmy jako wyzwanie. Dlaczego bez nitra? Dlatego ze sprzęgło nie dawało rady i już przy dodaniu zaledwie 5 % ślizgało się. Na kolejne zawody pojechaliśmy do Czech, świetny tor, atmosfera i mieliśmy okazje pościgać się ze sławnym LUPO ze stajni PROFITUNING dysponujący mocą 450KM. Był to dla nas niewątpliwy zaszczyt, ale już w pierwszych 2 biegach okazało się że LUPO jest szybsze od nas, tylko o ułamki sekund.

Video: Golf Dynosoft (Mimonske Valky Czechy)

LUPO Profituning zrobiło 11,02 a my 11,089 – tyle że to były eliminacje. Jechalismy wtedy z nitro na 30 % na najmniejszej dyszy czyli może jakieś +25 KM. W pseudo finałach których już nie było, udało sie dać nitro dalej na najmniejszej dyszy ale na 80 % i LUPO było długość z tyłu

Kolejne zawody to WST w Rykach – tam pierwszy raz pobiliśmy rekord Polski uzyskując czas 10,8 s ET. Ostatnimi zawodami w jakich nasze auto startowało był Kamień Sląski we wrześniu tego roku, który był organizowany przez Automobilklub opole, tam co prawda jeszcze pobiliśmy dotychczasowy czas robiąc 10,770 i jeżdżąc prawie regularnie wysokie 10 ale wykończyliśmy tym samym sprzęgo na amen 🙁

Czego możemy więc spodziewać się w kolejnym sezonie, czy planujecie dalsze modyfikacje samochodu?

Tego na razie nie będe zdradzać, na pewno kosmetycznie coś zrobimy ale coraz cześciej zastanawiamy się czy bez sponsora budowanie tak drogiego auta ma sens po to aby pokazać się tylko 5 razy w roku. Liczymy że sukcesy odniesione w tym roku zachęcą jakąś firme do współpracy z nami, aby nasze nowe pomysły doszły do realizacji i aby pokazać ludziom że Diesle jak chcą mogą być naprawdę szybkie, co pokazaliśmy w tym sezonie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *