Przyznam że gdy po raz pierwszy zobaczyłem tego Golfa, byłem pod dużym wrażeniem ponieważ samochód jest zrobiony ze smakiem, a jednocześnie nie jest przekombinowany. Jak zaczęła się Twoja przygoda z tym samochodem?
Zanim kupiłem mojego Golfa priorytetem w szukaniu samochodu był silnik diesla a konkretnie 1,9 TDI ponieważ charakteryzuje sie niskim spalanaiem i jest podatny na chiptuning co sprawia że z oszczędnego autka o przeciętnych osiągach zmienia się w samochód dorównujacy samochodom klasy GTI! Mój egzemplarz nabyłem rok temu! Został on sprowadzony z Niemiec, także juz seryjnie był dosyć dobrze wyposażony! Moj Golf to wersja highline wyrożniająca się m.in klimatyzacją, sportową skórzaną kierownicą ,sportowymi podgrzewanymi siedzeniami, wszystkimi elementami zewnętrznymi polakierowanymi w kolorze nadwozia.
Można powiedzieć że miałem szczęście z kupnem tego auta gdyż poprzedni właściciel zakupił do niego komplet alusów w rozmiarze 17 cali, co stanowiło jakąkolwiek baze do przeróbek samochodu bo jak wiadomo tuning zaczyna sie od felg! Jedynym minusem owych felg był ich tragiczny stan (obtarte i zardzewiałe ranty). Dlatego nie zastanawaiając się zbyt długo postanowiłem zabrać się za ich renowacje i zeszłej zimy wypolerowałem własnoręcznie ranty! I tak to właśnie się zaczęło!
Tuning Volkswagen Golf MK4 – Waldi
Czy od samego początku miałeś w planach tuning samochodu?
Moje poprzednie auto zajęło 2 miejsce w konkursie na najładniejsze Renault Megane Coupe w Polsce! Znajdowało się na nim cała masa spojlerów gdyż auto wyglądało jak z filmu Szybcy i wściekli! Dlatego pierwszym pytaniem mojej rodziny było czy będe przerabiał Golfa czy zostaje seryjny! Po krotkiej chwili namysłu powiedziałem że tylko obniże zawieszenie! Ale jak widać nie tylko „kobieta zmienną jest”.
Wraz z nadejściem wiosny zabrałem się za lekki tuning auta! Kupiłem sprężyny obniżające, które na polskich drogach zupełnie nie zdały egzaminu! Auto na dziurach podskakiwało jak wybite z trampoliny, dlatego stwierdziłem że kiedy pojawią się jakieś większe fundusze to zmienie te sprężyny na porządne sportowe zawieszenie!
Tuning Volkswagen Golf MK4 – zmiany wizualne i wewnętrzne
Jakie zmiany zaszły w Golfie od momentu gdy trafił w Twoje ręce?
Od momentu kiedy autko trafilo w moje ręce zmieniło sie prawie wszystko! Przedni ,tylni zderzak oraz progi to elementy pierwotnie dedykowane do najmocniejszej wersji Golfa IV sygnowanej symbolem R32! Stwierdziłem ze ten pakiet podoba mi sie najbardziej gdyż cechuje go niesamowita prostota oraz spoistość z całą sylwetką auta! Kolejną modyfikacją była zmiana grilla seryjnego na produkt FK nie posiadający znaczka. Przednia maska została naciągnięta na reflektory tzw. badlook, a tylna klapa wygładzona. Dodatkowo zniknęła tylna wycieraczka.
Z tyłu zagościły lampy typu LED gdyż dobrze komponują się z gładkim tyłem i jakby nie było – to najnowszy trend mody tuningowej. Na koniec trzeba było auto solidnie zglebić dlatego kupiłem zawieszenie gwintowane firmy KW pozwalające na obniżenie auta do 80mm! W zasadzie auto z zewnątrz było skończone! W nadkolach pozostały póki co odnowione przeze mnie 17 calowe obręcze. Teraz przyszła kolej na silnik ponieważ moim zdaniem auto musi nie tylko wyglądać ale również w miarę sprawnie się poruszać. Na początek układ wydechowy został zmieniony na 2 calowy zakończony przelotowym tłumikiem WM Sport. Tłumik ten posiada wkładke wyciszającą, dzięki czemu wyjeżdżając w dłuższa trasę nie jesteśmy narażeni na basowy, uciążliwy pomruk, jaki wydaje z siebie układ wydechowy. A trzeba przyznać że dźwięk wydobywający się z układu wydechowego brzmi rewelacyjnie. Gwałtowne ściągnięcie nogi z pedału gazu powoduje sapnięcie turbiny słyszane z tyłu auta.
Gdy układ wydechowy był juz odetkany pojechałem na tzw chiptuning. Seryjnie moje auto legitymowało się mocą 120KM i 255Nm, po zmianach 147KM i 335Nm. Wszystkie pomiary potwierdzone zostały na hamowni. Po zabiegu wzmacniającym silnik, jedyne co mi pozostało do pełni szczęścia to sprzęt audio. A oto zestaw jaki sobie skomponowałem: radioodtwarzacz to pioneer deh-6800mp, z przodu przyjemnych doznań zapewnia odseparowany zestaw dwudrożny głośników Powerbass. Jest to najwyższy model, także dźwięk jest czysty i wolny od jakichkolwiek zniekształceń. W bagażniku swoje lokum ma subwoofer JBL o średnicy 25 cali umieszczony w skrzyni basowej z bassreflexem. Cały sprzęt gra pod wzmacniaczem czterokanałowym firmy Pyle. Tak grające audio satysfakcjonuje mnie w pełni. Tak właśnie wygląda historia wszystkich przeróbek mojego Golfa!
Czy w przyszłości samochód czekają kolejne modyfikacje?
Tuning to nieuleczalna choroba. Każdy kto choć raz tego spróbował wie ze nie ma od tego odwrotu, dlatego myślę że w moim aucie jeszcze kilka rzeczy ulegnie zmianie. Na pewno chciałbym zmienić felgi na minimum 18 calowe. Póki co obecne zostaną w zimie caółkowicie wypolerowane przeze mnie. Nie wykluczone że we wnętrzu zajdą jakieś zmiany które bardziej ożywią kabine oraz chętnie zmieniłbym zabudowe bagażnika. Na chwile obecną to najbliższe plany. Tuning samochodu to wyrażanie samego siebie , pokazanie własnej osobowości. Dlatego uważam ze pieniądze w tym sporcie nie sa najważniejsze lecz pomysły aby nimi udowadniac że nie jest się zwykłym szarym człowieczkiem lecz wyróżniającą się w tłumie osobą.