BMW e60 545i AC Schnitzer 1

BMW e60 545i AC Schnitzer – Marcin

Osobiście, e60 należy niewątpliwie do moich faworytów, jeśli chodzi o samochody wyprodukowane do tej pory przez markę BMW, głównie biorąc pod wgląd kwestię stylistyki. Samochód z którym będziecie mieli okazję się dziś zapoznać, to jednak coś więcej niż standardowa wersja tego modelu, a wersja dopieszczona przez nadwornego tunera BMW – AC Schnitzer. O samochodzie opowie nam jego właściciel – Marcin, który jak się okazało jest prawdziwym miłośnikiem wszystkiego co wychodzi spod rąk firmy AC Schnitzer. Skąd wzięło się u Ciebie to zamiłowanie BMW i AC Schnitzer?

BMW e60 545i AC Schnitzer 2

Kilka lat temu po zakupie pierwszego BMW jakim było e39 już w drodze od klienta do domu poczułem że to jest właśnie ta marka. Wśród wielu posiadaczy samochodów spod znaku śmigła panuje opinia że jeśli ktoś zakupi auto z fabryki z Monachium staje się jego miłośnikiem na wieki. Nie wierzyłem w to dopóki nie poczułem tego na własnej skórze. Już wtedy mogłem powiedzieć że w pełni podzielam tę opinię. Te auta są jak narkotyk.

Zawsze byłem też miłośnikiem delikatnego tuningu w dobrym tego słowa znaczeniu. Jak wiadomo istnieje na rynku kilku wiodących tunerów BMW takich jak Hamann, Hartge czy właśnie Ac Schnitzer, którego stylistyka zmian bawarczyków przypadła mi najbardziej do gustu. Zmiany stylistyczne są wyważone, delikatne, po prostu ze smakiem, a jednocześnie powodują że wyróżniają te samochody spośród innych.

BMW e60 545i AC Schnitzer 3

BMW e60 545i AC Schnitzer

Zanim stałeś się posiadaczem e60, byłeś właścicielem nie mniej ciekawego samochodu – BMW e39 530d, również przygotowanego przez AC Schnitzer..

Poprzednim autem, a już drugim spod znaku BMW w moich rękach tak jak wspomniałeś było e39 530d z 2001 roku. Jednak tamten samochód mimo swego odmiennego wyglądu nie był w rękach Schnitzera. Zmiany podyktowane były właśnie głębszym zainteresowaniem firmą Ac Schnitzer, a dokonywałem je sam i ograniczyły się w tym przypadku jedynie do emblematów tunera ze stajni BMW. Dokonałem natomiast w tamtym aucie szereg innych modyfikacji: zmiana zderzaków na zderzaki M-pakiet, dołożenie lotki z modelu M5, zmiana lusterek na lusterka M5, zmiana felg na wzór e60 M5, jak również obszycie siedzeń w skórze. Starałem się nie „wybiegać” za bardzo ze zmianami, bo tak jak już wspomniałem nie jestem zwolennikiem szeroko idących zmian w kierunku popularnego cały czas agrotuningu.

Przejdźmy jednak do głównego bohatera tego artykułu. Jak doszło do tego że stałeś się posiadaczem właśnie tego modelu – e60 545i?

Od samego początku stałem się bezapelacyjnym zwolennikiem modelu e60 mimo krytyki z jaką spotkał się ten model po zaprezentowaniu go w roku 2004. Staram się zmieniać samochody mniej więcej co 2-3 lata, więc po dwóch egzemplarzach e39 przyszła w końcu kolej na e60. Dla odmiany po dwóch dieslach pomyślałem o aucie z mocną jednostką benzynową, stąd też padł wybór na model 545i. Rozpieszczony już poprzednim autem wiedziałem również że nowy nabytek musi charakteryzować się bardzo bogatym wyposażeniem. Rozpocząłem zatem poszukiwania modelu e60 545i. Śledziłem regularnie portale z ogłoszeniami aż pewnego dnia znalazłem obecne auto.

BMW e60 545i AC Schnitzer 4

W pierwszej chwili nie zrobiło ono na mnie większego wrażenia poprzez braki w opisie ogłoszenia dotyczących wyposażenia, jednak do zainteresowania tym egzemplarzem namówiła mnie moja małżonka. Jakie było moje zdziwienie kiedy już oglądając to auto dowiedziałem się o prawie pełnym wyposażeniu. Po dokładnych oględzinach korzystając z serwisu ASO auto to wpisało się w moją rodzinę.

BMW e60 545i AC Schnitzer 5

Na pierwszy rzut oka nie trudno dostrzec że samochód znacząco różni się od standardowej wersji e60…

To prawda, samochód przeszedł zmiany u przedstawiciela Ac Schnitzera w Polsce. Zmiany skupiły się na pakiecie stylistycznym obejmującym zderzak przedni, zderzak tylny, progi i blendę tylnej szyby. Samochód otrzymał również felgi 19 calowe z palety Ac Schnitzera, z przodu 8,5 cala, z tyłu 10 cali. Na felgach zawitały opony Pirelli PZero Rosso 255/35/19 z przodu i 285/30/19 z tyłu. Modyfikacji uległ również układ wydechowy od samego katalizatora po końcowe tłumiki, które zostały zaprojektowane i wykonane tylko na potrzeby tego samochodu. Elementem wyróżniającym to auto są również końcówki tłumików w kształcie trapezów wkomponowane w zderzak po obu stronach.

BMW e60 545i AC Schnitzer silnik

Jeśli miałbyś wymienić główne zalety jak i ewentualne wady tego samochodu to byłyby to…

Niewątpliwie podstawową zaletą tego auta jest sam silnik V8, rozwijający moc 333KM co daje niewyobrażalną radość z jazdy. Dźwięk V-ósemki brzmi jak koncert orkiestry. Dodatkowo umilającym jazdę akcentem jest system audio, w tym wypadku Logic7, który w porównaniu z poprzednikiem modelu 5er jest na znacznie wyższym poziomie. Takich elementów wpływających na radość z jazdy tym egzemplarzem jest znacznie więcej, nie będę ich w tym miejscu wymieniał, ale bez wątpienia można je zaliczyć do zalet tego auta. A jeśli chodzi o wady… Na razie takich nie zauważyłem.

Warto wspomnieć o tym, że samochód prezentowany był w jednym z numerów magazynu BMW Trends.

W październikowym numerze z tego roku ukazał się artykuł opisujący ten samochód , który został nazwany przez redakcję „Czarną Mambą”. Ukazanie artykułu zawdzięczam mojemu przyjacielowi, który skontaktował mnie z przedstawicielami tego czasopisma. Zapraszam wszystkich do lektury.

BMW e60 545i AC Schnitzer wnętrze

Lista modyfikacji zaserwowanych przez AC Schnizter w przypadu tego modelu jest na prawdę długa. Domyślam się więc, że nie przewidujesz żadnych dodatkowych modyfikacji?

Znając moją słabość do doskonalenia samochodów nie wykluczam dalszych zmian, ale niech to na razie pozostanie tajemnicą.

BMW e60 545i AC Schnitzer 8

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *