Głównym bohaterem tego artykułu będzie Audi A4 Cabrio. Choć samochód przeszedł pokaźną listę modyfikacji, to głównym wymogiem właściciela samochodu, było zachowanie w 100% seryjnego wygladu auta z zewnątrz. Jednak pod względem mechanicznym samochód zmienił się i to w znacznym stopniu – opowiedz jakie zmiany zaszły pdo tym kątem?
Tuning Audi A4 Cabrio B6 1.8T
Po pierwsze witam serdecznie. Opowiem trochę o modyfikacjach jakie przeszło to auto. Zacznijmy od silnika. Auto seryjnie dysponowało mocą 163KM co przy masie samochodu „na sucho” wynoszacej ok 1700kg można nazwać delikatnie „nieporozumieniem” :). Został wykonany od podstaw nowy kolektor rurowy pod turbo, cały ze stali nierdzewnej. Turbina to sprawdzony produkt firmy Garrett model GT28RS z A/R części wydechowej wynoszącym .86. Wydech od turbiny do końca ma średnicę trzech cali i wyposażony jest w trzy przelotowe tłumiki. Auto nie jest głośne, nie męczy na dłuższych trasach, posiada jednak rasowy gang i nie stawia dużego oporu spalinom.
Następnie został zmodyfikowany układ paliwowy. W zbiorniku pojawiła się pompa paliwa Walbro, która jest w stanie przepompować 255 litrów paliwa na godzinę. Wtryskiwacze mają wydajność 440cc/min i pochodzą z firmy Bosch. Za odpowiednie ciśnienie paliwa odpowiada regulator firmy Weber. Na listwie wtryskowej zamontowany jest również manometr pozwalający monitorować ciśnienie paliwa.
Całość dopełniają potrójnie zbrojone przewody paliwowe firmy Samco Sport. Seryjne orurowanie i intercooler również przeszły gruntowane zmiany. Całość została wyrzucona z auta i zastąpiona w pełni customowymi produktami. Intercooler został wykonany na zamówienie i wyposażony w aluminiowe end-tanki. Średnica wejść i wyjść intercoolera to 2,5 cala. Orurowanie z turbiny do intercoolera i z intercoolera do przepustnicy jest wykonane z polerowanej stali nierdzewnej. Całość połączono za pomocą złączek silikonowych firmy Samco Sport.
Miejsce seryjnego zaworu DV zastąpił produkt firmy Forge. Dolot do turbiny wykonany jest również z polerowanej nierdzewki o średnicy 3 cali zakończony filtrem powietrza w karbonowej obudowie. Przepływomierz również o średnicy trzech cali pochodzi z 225-konnej wersji silnika 1.8T (Audi S3/Audi TT 225). Z dodatków można jeszcze wymienić customowy catch-tank (zbiornik na odme) równiez z polerowanej nierdzewki, kolektor ssący pomalowany proszkowo na kolor czarny. Układ chłodzenia został wyposażony w pompę wody z metalowym wirnikiem (seryjne są plastikowe i często się urywają) i zalany płynem chłodniczym Motul Inugel Optima Ultra (temperatura wrzenia +139st.). Silnik został zalany olejem Motul 300V LeMans 20W60 i wyposażony w świece zapłonowe Denso Iridium.
Pracę silnika pomagają monitorować wskaźniki EGT i boost firmy Greddy zamontowane w słupku. Skrzynia biegów i sprzęgło narazie pozostało seryjne, skrzynia została zalana olejem Motul Gear300 75W90. Zawieszenie ze względu na konieczność zachowania komfortu również jest seryjne. W układzie hamulcowym pojawiły się produkty firmy EBC. Z przodu tarcze turbogroove, z tyłu zwykłe tarcze EBC. Klocki z przodu i z tyłu to EBC Greenstuff. Układ zalany jest płynem Motul RBF600. Koła wyposażone są w obręcze OZ Racing 35th Anniversary i opony 235/45R17.
Jaką mocą dysponuje samochód po tych modyfikacjach?
Wyżej opisane modyfikacje traktowane są jako Stage I. Po wystrojeniu auto dysponuje mocą 325KM i 381Nm momentu obrotowego (moment został ograniczony ze względu na seryjne sprzęgło).
Czy samochód będzie można zobaczyc na jakichś z tegorocznych imprez motoryzacyjnych?
Auto jest całkowicie cywilne wręcz w imprezach typu 1/4 mili go nie zobaczymy, ale na pewno można je będzie zobaczyć na tegorocznej edycji Auto Tuning Show. Widać je także często na drogach województwa kujawsko-pomorskiego i coraz częściej na terenie śląska.
Wiem że to nie koniec modyfikacji, ponieważ szykują się kolejne – zdradzisz nam jakieś szczegóły na ten temat?
Tak jak napisałem wyżej ten setup możemy nazwać jako Stage I. Plany są ambitne. Latem silnik zostanie „zakuty”. Wyposażony zostanie w kute tłoki i korbowody, sportowe panewki i wałki rozrządu. Do tego wszystkiego przyjdzie jeszcze większe turbo. Planujemy przekroczyć barierę 400KM i 500Nm. W układzie hamulcowym zostaną wykorzystane 4-tłoczkowe zaciski firmy Brembo (już czekają na montaż).
Przy okazji chciałbym podziękować Andrzejowi P. z warszawskiego Unitronica za wystrojenie auta i bydgoskiej firmie MaxCarAudio za instalację audio. Modyfikacje mechaniczne w aucie wykonał Łukasz Jagodziński z firmy DT Motorsport z Torunia.