Audi A4 Cabrio Tuning 1

Audi A4 Cabrio B6 1.8T – Marcin

Głównym bohaterem tego artykułu będzie Audi A4 Cabrio. Choć samochód przeszedł pokaźną listę modyfikacji, to głównym wymogiem właściciela samochodu, było zachowanie w 100% seryjnego wygladu auta z zewnątrz. Jednak pod względem mechanicznym samochód zmienił się i to w znacznym stopniu – opowiedz jakie zmiany zaszły pdo tym kątem?

Tuning Audi A4 Cabrio B6 1.8T

Audi A4 Cabrio Tuning 2

Po pierwsze witam serdecznie. Opowiem trochę o modyfikacjach jakie przeszło to auto. Zacznijmy od silnika. Auto seryjnie dysponowało mocą 163KM co przy masie samochodu „na sucho” wynoszacej ok 1700kg można nazwać delikatnie „nieporozumieniem” :). Został wykonany od podstaw nowy kolektor rurowy pod turbo, cały ze stali nierdzewnej. Turbina to sprawdzony produkt firmy Garrett model GT28RS z A/R części wydechowej wynoszącym .86. Wydech od turbiny do końca ma średnicę trzech cali i wyposażony jest w trzy przelotowe tłumiki. Auto nie jest głośne, nie męczy na dłuższych trasach, posiada jednak rasowy gang i nie stawia dużego oporu spalinom.

Audi A4 Cabrio Tuning 9

Następnie został zmodyfikowany układ paliwowy. W zbiorniku pojawiła się pompa paliwa Walbro, która jest w stanie przepompować 255 litrów paliwa na godzinę. Wtryskiwacze mają wydajność 440cc/min i pochodzą z firmy Bosch. Za odpowiednie ciśnienie paliwa odpowiada regulator firmy Weber. Na listwie wtryskowej zamontowany jest również manometr pozwalający monitorować ciśnienie paliwa.

Audi A4 Cabrio Tuning 3

Całość dopełniają potrójnie zbrojone przewody paliwowe firmy Samco Sport. Seryjne orurowanie i intercooler również przeszły gruntowane zmiany. Całość została wyrzucona z auta i zastąpiona w pełni customowymi produktami. Intercooler został wykonany na zamówienie i wyposażony w aluminiowe end-tanki. Średnica wejść i wyjść intercoolera to 2,5 cala. Orurowanie z turbiny do intercoolera i z intercoolera do przepustnicy jest wykonane z polerowanej stali nierdzewnej. Całość połączono za pomocą złączek silikonowych firmy Samco Sport.

Audi A4 Cabrio Tuning 4

Miejsce seryjnego zaworu DV zastąpił produkt firmy Forge. Dolot do turbiny wykonany jest również z polerowanej nierdzewki o średnicy 3 cali zakończony filtrem powietrza w karbonowej obudowie. Przepływomierz również o średnicy trzech cali pochodzi z 225-konnej wersji silnika 1.8T (Audi S3/Audi TT 225). Z dodatków można jeszcze wymienić customowy catch-tank (zbiornik na odme) równiez z polerowanej nierdzewki, kolektor ssący pomalowany proszkowo na kolor czarny. Układ chłodzenia został wyposażony w pompę wody z metalowym wirnikiem (seryjne są plastikowe i często się urywają) i zalany płynem chłodniczym Motul Inugel Optima Ultra (temperatura wrzenia +139st.). Silnik został zalany olejem Motul 300V LeMans 20W60 i wyposażony w świece zapłonowe Denso Iridium.

Audi A4 Cabrio Tuning 5

Pracę silnika pomagają monitorować wskaźniki EGT i boost firmy Greddy zamontowane w słupku. Skrzynia biegów i sprzęgło narazie pozostało seryjne, skrzynia została zalana olejem Motul Gear300 75W90. Zawieszenie ze względu na konieczność zachowania komfortu również jest seryjne. W układzie hamulcowym pojawiły się produkty firmy EBC. Z przodu tarcze turbogroove, z tyłu zwykłe tarcze EBC. Klocki z przodu i z tyłu to EBC Greenstuff. Układ zalany jest płynem Motul RBF600. Koła wyposażone są w obręcze OZ Racing 35th Anniversary i opony 235/45R17.

Audi A4 Cabrio Tuning 6

Jaką mocą dysponuje samochód po tych modyfikacjach?

Wyżej opisane modyfikacje traktowane są jako Stage I. Po wystrojeniu auto dysponuje mocą 325KM i 381Nm momentu obrotowego (moment został ograniczony ze względu na seryjne sprzęgło).

Czy samochód będzie można zobaczyc na jakichś z tegorocznych imprez motoryzacyjnych?

Auto jest całkowicie cywilne wręcz w imprezach typu 1/4 mili go nie zobaczymy, ale na pewno można je będzie zobaczyć na tegorocznej edycji Auto Tuning Show. Widać je także często na drogach województwa kujawsko-pomorskiego i coraz częściej na terenie śląska.

Audi A4 Cabrio Tuning 7

Wiem że to nie koniec modyfikacji, ponieważ szykują się kolejne – zdradzisz nam jakieś szczegóły na ten temat?

Tak jak napisałem wyżej ten setup możemy nazwać jako Stage I. Plany są ambitne. Latem silnik zostanie „zakuty”. Wyposażony zostanie w kute tłoki i korbowody, sportowe panewki i wałki rozrządu. Do tego wszystkiego przyjdzie jeszcze większe turbo. Planujemy przekroczyć barierę 400KM i 500Nm. W układzie hamulcowym zostaną wykorzystane 4-tłoczkowe zaciski firmy Brembo (już czekają na montaż).

Audi A4 Cabrio Tuning 8

Przy okazji chciałbym podziękować Andrzejowi P. z warszawskiego Unitronica za wystrojenie auta i bydgoskiej firmie MaxCarAudio za instalację audio. Modyfikacje mechaniczne w aucie wykonał Łukasz Jagodziński z firmy DT Motorsport z Torunia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *