Ford Focus II tuning 1

Ford Focus II – Kuba

Przyznam że Ford Focus, którego dzisiaj zaprezentujemy, robi niesamowite wrażenie pod kątem wizualnym. Zarówno o samym samochodzie jak i motoryzacyjnych fascynacjach, rozmawiałem z jego właścicielem – Kubą. Opowiedz nam na początek jak zaczęła się u Ciebie fascynacja motoryzacją i tuningiem…

Moja przygoda z motoryzacją a w późniejszym czasie z tunigiem rozpoczęła się dość niedawno. W bardzo młodym wieku moje zainteresowanie motoryzacją przejawiało się oglądaniem za wszelkiego rodzaju samochodami, widzianymi na ulicy. Później, wraz z wiekiem, zacząłem szukać w Internecie informacji na temat ulubionych marek (tj. Lotus, Ferrari, Ford). Na półce pojawiły się pierwsze modele oldtimerów – Shelby, Mustanga. Po skończeniu 18 lat (wieku dojrzałości) nadszedł czas na kupno pierwszego auta. Focus jest moim pierwszym samochodem, a zarazem pierwszym tuningowym projektem.

Dlaczego wybór padł właśnie na Focusa?

Od początku chciałem kupić auto, które następnie poddam tuningowi. W planach było BMW 5 E39 ,bądź Mitsubishi Eclipse III. Samochód miał być dość szybki oraz przyciągać uwagę ludzi. Długo zastanawiałem się na kupnem wyżej wymienionych aut, aż pewnego dnia poszedłem z ojcem (pozdrawiam sponsora ) do zaprzyjaźnionego salonu Forda i po 2 miesiącach oczekiwania dostałem swoje Cudo.

Zafascynowanie Focusem WRC było tak duże, że nie mogłem wybrać nic innego. Myślałem o Focusie ST, ale stwierdziłem, że będzie to pójście na łatwiznę. Chciałem sam ‘zbudować’ swoje auto…

Ford Focus II tuning 2

Tuning Ford Focus II – Kuba

Jak już wspomniałem na początku, samochód robi niesamowite wrażenie pod kątem wizualnym. Przybliżenie modyfikacji które pojawiły się w Focusie zacznijmy od tych które pojawiły się pod kątem stylistycznym…

Zacznę od początku, a więc od momentu kiedy Focus opuścił fabrykę. Jest to najbogatsza wersja II przed face liftingiem – Platinum X. Posiada 2-litrowy silnik o mocy 145KM. Posiadał on już fabrycznie tylni spojler w kolorze nadwozia, chromowane obramowanie kraty wlotu powietrza oraz ciemne obramowanie kraty wlotu powietrza – to już wyróżniało go z tłumu. Następnie postanowiłem wziąć sprawy w swoje ręce…

Na początku pojawiły się nowe obręcze – Oz Canova Black 16″ oraz nowe opony Pirelli. Kolejny krok to wymiana całego tłumika wraz z końcówką – nie chciałem aby miał on głośne, basowe brzmienie, lecz delikatny „pomruk”. Auto otrzymało dodatkowo komplet neonów. Mijały kolejne miesiące po których stwierdziłem, że nadszedł czas na kolejne modyfikacje. W tym celu zwróciłem się do Piotra z firmy Monster Tuning. Razem doszliśmy do wniosku, że auto potrzebuje body kitu. Focus otrzymał zestaw od Neodesign. Niestety poprzez body kit ucierpiały halogeny, na które nie było już miejsca w przednim zderzaku. Na koniec czysta kosmetyka, chromowane obramowania tablic rejestracyjnych, lista płac (naklejki OZ, Pirelli na tylniej szybie) i naklejka SPORT na klapie bagażnika.

Ford Focus II tuning 3

Kolejne zmiany pojawiły się wewnątrz samochodu..

Tak, oczywiście nie mogłem odpuścić wnętrza, chociaż wewnątrz nie czekało mnie już tyle pracy. Wymieniłem gałkę zmiany biegów na bardziej poręczną – SPARCO CARBON. Jest to auto kompaktowe, więc nie wszystkie materiały wykończeniowe są najlepszej jakości. Postanowiłem wszystkie plastiki okleić karbonem. Nałożyłem nakładki na pedały SPARCO REFLEX oraz zamontowałem podstopnicę również SPARCO. Na sam koniec pojawiły się 2 malutkie czerwone neony, które oświetlają stopy kierowcy oraz pasażera. Fabrycznie auto posiada skórzane siedzenia oraz 6 ładnie grających głośników.

Czy pod kątem mechanicznym również pojawiły się jakieś dodatkowe modyfikacje?

Niestety nie. Spowodowane jest to faktem posiadania gwarancji na auto, której nie chciałbym stracić. Ma to również swoje zalety – przynajmniej nie skończę na jakimś z najbliższych drzew… Przyznam że 145 KM daje już dużą frajdę z jazdy i jak narazie jest to dla mnie moc w zupełności wystarczająca!

Ford Focus II tuning 4

Większość modyfikacji przebiegały w poznańskim Monster Tuning, czy jesteś w pełni zadowolony z pracy którą wykonali?

Mogę szczerze powiedzieć że jestem zadowolony z współpracy z ‘Monsterami’. Nie zawsze byliśmy tego samego zdania, ale udało się nam wspólnie dojść do porozumienia i tak oto zrodził się ten projekt.

Czy w niedalekiej przyszłości planujesz dalsze modyfikacje Focusa?

Mam dużo pomysłów na dalsze modyfikacje auta. Na pewno wymienię felgi na „osiemnastki”. Myślałem również o karbonowej masce, a w przyszłości nad modyfikacją silnika i zamontowaniu turbiny. Zobaczymy na jakie modyfikacje pozwolą fundusze.

Na koniec chciałbym podziękować za rozmowę, podziękowania chciałbym również skierować do wszystkich osób które brały udział w tym projekcie. Podziękowania należą się także mojemu Tacie, który był otwarty na wszelkie propozycje oraz Piotrowi i Cyprianowi z Monster Tuning. Więcej informacji znajdziecie na stronie klubu Focus Klub Polska na http://www.focusklubpolska.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *