Civic Coupe - Sardyn 1

Honda Civic Coupe – Sardyn

Zacznijmy od tego jak zaczęła się Twoja motoryzacyjna przygoda…

Moja przygoda zaczęła się dość szybko. Od małego jeździłem u ojca na kolanach poczciwym maluszkiem 🙂 Później przesiadłem się na motorower a niedługo potem na motor żużlowy… Z żużlem przygoda zakończyła się bardzo szybko za sprawą wypadku po którym na tor już nie wróciłem. Ale po zdaniu prawa jazdy i kupnie samochodu zaczęła się nowa pasja jaką do tej pory jest tuning.

Aktualnie jesteś posiadaczem Hondy Civic Coupe, dlaczego wybór padł właśnie na ten samochód?

Od kiedy zacząłem szukać samochodu moje zainteresowanie poszło w kierunku Hondy, przede wszystkim za jej bezawaryjność i sportowy charakter. Co do modelu to tego akurat się nie spodziewałem gdyż początkowo myślałem o popularnym hatchbaku, ale gdy zobaczyłem coupete długo się nie zastanawiałem!

Civic Coupe - Sardyn 2

Tuning Honda Civic Coupe airbrush

Przejdźmy do modyfikacji które pojawiły się w samochodzie. Pierwszą rzeczą która rzuca się w oczy jest niewątpliwie aeograf na samochodzie. Skąd pomysł właśnie na taki wzór i kto zajął się jego wykonaniem?

Inspiracją do takiego wzoru jest samochód BMW X5 syna Ozzy’ego Ossbourne’a. Piękny airbrush właśnie w niebieskich odcieniach. Co do samego motywu to jest to własnoręczny projekt złożony chyba z czterech różnych zdjęć które po połączeniu dały właśnie taki efekt. Później już tylko zostało przeniesienie tego na samochód, czym zajął się prawdziwy fachowiec jakim jest Jurek z firmy REBEL ART.

Civic Coupe - Sardyn 3

To jednak nie wszystkie zmiany, które pojawiły się pod kątem stylistycznym…

Do pełni szczęścia brakowało jeszcze Bodykitu. Całość została zakupiona w jednej z firm z Bytomia. Być może nie są one bardzo efektowne jeżeli chodzi o wygląd, to jednak w codziennym użytkowaniu są niezastąpione za sprawą ich wysokości, która jest prawie identyczna z seryjnymi. Dlatego też nie muszę kombinować przed krawężnikami 🙂 Po spojlerach miał nastąpić koniec przeróbek ale wiadomo… apetyt rośnie w miarę jedzenia, więc Honda doczekała się również 16 calowych felg TOMASSON TN 1, lamp typu Angel Eyes z przodu, ledowych lamp z tyłu, tłumika sportowego ULTER no i ostatnio również foteli kubełkowych.

Civic Coupe - Sardyn 4

Wnętrze samochodu również nie pozostało bez zmian, ponieważ pojawił się m.in: system car audio…

Car audio jest dla mnie najważniejszą rzeczą jeżeli chodzi o tuning. Dlatego pod tym kątem jest i będzie poligon doświadczalny i ciągła nauka. Na dzień dzisiejszy elementami systemu są: jednostka centralna Alpine 9833 z procesorem dźwięku. System przedni to głośniki wysokotonowe Morel MT23 napędzane wzmacniaczem DLS-a A1 oraz wooferów DLS R6A i suba JL Audio 10W04 napędzanych z trójkanałowego wzmacniacza DLS A5. Całość jest połączona aktywnie tzn. z wykorzystaniem filtrów w procesorze oraz korekcji czasu, która daje nam dość poukładaną scenę dzwiękową.

Civic Coupe - Sardyn 5

Czy pod kątem mechanicznym pojawiły się również jakieś zmiany?

Jedyna zmianą mechaniczną w samochodzie był remont silnika, który można powiedzieć że był na wykończeniu. Po za tym wszystko jest seryjne i myśle że tak już pozostanie.

Warto wspomnieć również o tym że Civic został wybrany najlepszą furą miesiąca (grudzień ubiegłego roku) w konkursie „Pimp my ride”, organizowanym przez MTV oraz magazyn GT

Tak, to prawda. Bardzo cieszę się z tego że cały trud został dostrzeżony. To pokazuje że taki tuning mimo wielu przeciwników może się jednak podobać.

Zbliżając się ku końcowi, zapytam o plany na najbliższą przyszłość – czy samochód czekają dalsze modyfikacje?

Myślę że tak, zmianom zostanie poddane wnętrze, które będzie pokryte czarnym flokiem, a potem nastąpi kolejna wymiana klocków Car Audio czyli woofery i sub 🙂 Jednak lada dzień zostanę ojcem więc jak na razie całą uwagę poświęcam żonie i córeczce która niedługo do nas dołączy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *