Jesteś posiadaczem Nissan 200sx w wersji s14a, czemu akurat taki samochód i czym się kierowałeś przy wyborze samochodu?
Jeździłem już paroma dziwnymi autami, poczynając od Corsy C GSI Irmscher, Forda Cougara ,Fiata Coupe 1.8 16v, kończąc na Fiacie Coupe 2.0 16v TURBO. Zawsze jednak próby ewentualnych modyfikacji znacznie zwiększających moc samochodu były bezsensowne. Nie dałyby one praktycznie w żadnym z tych przypadków zamierzonego efektu a co najważniejsze frajdy! Od zimy 2004 zacząłem interesować się driftem i zaraziłem 200sx-em. Czas kazał czekać na uzbieranie odpowiedniej kwoty na odpowiedni egzemplarz, oczywiście wersji s14a. To auto ma w sobie wiele zalet, szeroko dostępne części tuningowe, podatność na modyfikacje i to że nadaje się w zadowalający mnie sposób do latania bokiem na wprost i po zakrętach.
Tuning Nissan 200SX s14
Obecnie w Polsce pojawiło się sporo Nissan’ów 200sx, a to za sprawą importu. Jak było w twoim przypadku – kupiłeś samochód u nas w kraju czy także go sprowadziłeś?
Moje auto trafiło do Polski prawdopodobnie z Niemiec, mówię prawdopodobnie bo nawet mnie to nie interesowało. Przy poszukiwaniach SX-a spędziłem kupę czasu. Niemcy, Szwajcaria, Polska i nic to nie dało, większość aut nie warta była swej ceny. W końcu dzięki informacji od znajomego dowiedziałem się o możliwości odkupienia auta w fazie projektu. Najważniejsze było to by buda trzymała się całości bo inwestycja w podzespoły była na wysokim poziomie. Na szczęście wszystko wygladało zgodnie z planem i stałem się posiadaczem Czarnego s14a z Tomsona.
Nissan 200SX s14 – tuning mechaniczny
Nissan 200sx s14a jest samochodem który łatwo poddaje się tuningowi, w Twoim wypadku nie było inaczej. Twój 200sx został podany kompleksowemu tuningowi mechanicznemu. Co zostało zmienione pod maską?
Szkoda miejsca na opisywanie wszystkich zmian w samochodzie więc tylko wymienię najistotniejsze:
- Turbo Garrett GT2871R BB obecne doladowanie 1.5 bara
- Intercooler firmy TOMSON
- Korbowody kute Carrillo H
- Tłoki kute JE Pistons
- Wałki HKS 264/264
- Stopery dzwigienek Greddy
- Wtryski Blitz 850ccm
- Szpilki i śruby ARP
- Wyważony układ korbowo-tłokowy
- Komputer stand-alone DTA P8PRO
- Układ wydechowy ze stali kwasoodpornej 70 mm firmy TOMSON
- Sprzęgło 6 spiekowe Radzikowski
- Zawór upustowy Greddy Type-RS
- Komplet zegarów Greddy – Doładowanie, EGT
- Czujnik spalania Stukowego
- Hamulce firmy Brembo i Ferodo
- Zawieszenie firmy KONI Sport
- Pompa paliwa walbro
- Panewki ACL
- Przerobka z przepływki na Mapsensor
- Głowica wykonana w Rally Project
Nissan 200SX s14 – osiągi
Jakimi osiągami możesz się pochwalić w obecnym setupie i czy osiągi są zadowalające?
Na chwile obecną auto posiada 360KM i 500Nm , jak na auto RWD takie parametry na ulice są wystarczające. Trzeba pamiętać że, s14a wcale nie jest tak ciężkim autem na jakie wygląda, a wręcz można powiedzieć ze jest lekki jak na swoja klasę. Przy takich parametrach auto powinno na odpowiednim ogumieniu robić ok. 12.5 sek. na 1/4 mili.
Nissan 200sx s14a sam w sobie jest samochodem sportowym i nie trzeba mu tuningu stylistycznego. W Twoim przypadku zmiany ograniczyły się do minimum, że aż prawie ich nie widać…
Samochód nie przeszedł jeszcze przemiany, ale nie oznacza że to nie nastapi… Będzie jednak bardzo delikatnie i subtelnie – klasyka dla stylu JDM. Teraz auto odróżniają od serii jedynie 17-calowe felgi Alessio TURBO na ogumieniu 235 – 245 odpowiednio przód – tył . Dodatkowo pare wymienionych już wyżej wskaźników.
W naszym kraju obecnie zaczyna się rozwijać drift a Nissany są jednymi z najlepszych samochodów do tego sportu. Czy Twojego Nissan 200sx s14a będzie można zobaczyć na zawodach tego typu?
Bardzo bym chciał uczestniczyć w całym cyklu zawodów driftningowych w Polsce, ale obawiam się że jest to bez wsparcia sponsora/ów nie możliwe. Samochody są moją pasją, wkładam wszystko co mam w swoje auto. Dlatego też albo rybki albo akwarium i chyba na razie zostanie przy inwestycjach w sam samochód i startach na zawodach SSS oraz KOE w sezonie 2007, sporadycznie na PFD. Jeśli jednak uda się zakończyć planowane zmiany odpowiednio wcześnie i budżet pozwoli, to starty w PFD są bardzo wskazane.